Strategie řízení třídy

Týden 1

Obsah

 Organizace semináře, podmínky k ukončení semináře, funkce třídního učitele - jistoty a obavy studentů, možnosti absence.

Příprava pedagoga na školní rok, příprava na převzetí třídy (1. třída x vyšší ročník), hledání možností individuálního přístupu (přestupy žáků z jiných tříd/škol, nástup do 1. třídy), spolupráce s ostatními pedagogickými pracovníky, školskými poradenskými zařízeními a jinými profesemi (učitelé, asistenti)


Cíle:

  • Student se seznámí s  cíli, obsahem, ukončením a organizací semináře.

  • Studenti společně pojmenují činnosti třídního učitele a seskupí je do oblastí.

  • Student pojmenuje své jistoty a obavy v jednotlivých činnostech třídního učitele. 

  • Student vysvětlí kompetence třídního učitele podle  legislativy, odborné literatury a vlastní zkušenosti.

                   Student vyjmenuje procesy související s plánováním začátku školního roku (sociální učení třídy jako skupiny i     

                   jednotlivých žáků) a převzetím žáků do své třídy.


Rozpisy setkání:

8.00-9.45,10.05-11.50, učebny 39 a 42

11. 10.
Ivona Princlíková a lektroka Jeden svět na školách
1. téma - Rodiče
2. téma - Třídnické hodiny a klima třídy
(po přestávce se vymění lektoři a téma)


26. 10.
Karla Černá, Martina Raiserová
1. téma -  Výuka - soutěž x individuální práce x kooperativní činnosti
2. téma - Vedení třídy
(po přestávce se vymění lektoři a téma)


16. 11.
Petra Turečková, Petr Juráček
1. téma do 9.45 - inkluze, připravené prostředí, školní rok (paralelní výuka v obou skupinách)
od 10.00 kolokvium do 11.00 (Karla Černá, Ivona Princlíková, Martina Raiserová, Petra Turečková, Petr Juráček)



Tridni ucitel pracovni napln 1
PDF ke stažení