Týden 2
Gustav Flaubert: Paní Bovaryová
1. Z čeho všeho je patrné, že Ema Bovaryová nebyla
v dosavadním manželově působišti spokojená?
2. Jak probíhala „léčba“ její nespokojenosti? Jak
kontrastuje terapie jejího manžela s terapií jí samé?
3. V čem může být osud svatební kytice symbolický?
4. Co podle Emy znamenalo být „in“?
5. Kde se v textu mluví o Emině nestálosti?
6. Proč si Ema koupila mapu?
Guy de Maupassant: Lest
1. Jak nahlížejí na manželství lékař Siméon a jeho mladá
pacientka? Proč se jejich pohledy liší?
2. Proč lékař vypráví pacientce svůj příběh?
3. Proč nebyl manžel paní Lilièvrové
doma?
4. Z čeho usuzujete, že byla paní Lilièvrová bláznivě zamilovaná?
5. Jakou úlohu hrají v příběhu kyvadlové hodiny?
6. Pro kterou z postav je pan Lilièvre hoden soucitu? Proč asi?
7. Která ze scén povídky by se dobře znázorňovala jako
pantomima? (Tvořivý úkol: tuto scénku se skupinou spolužáků inscenujte.)
8. Čím se liší Charles Bovary od Siméona?
Nikolaj Vasiljevič Gogol: Revizor
1. V čem se hejtman jeho paní chovají přehnaně uctivě?
Kdy je z hejtmanova chování cítit až posvátná hrůza?
2. Pracujte s informačními zdroji a doložte, kde
Chlestakov evidentně lže?
3. Jak Chlestakov dokládá, že se pohybuje ve světě vysoce
postavených?
4. Co údajně umožnilo Chlestakovovi služební povýšení?
5. V čem má Chlestakov k literárnímu světu podobný
vztah jako Ema Bovaryová?
6. Zhlédněte ukázku z filmu Martina Friče z roku
1933 Revizor (1933, rež.
Martin Frič). Který slavný český herec ztvárnil Chlestakova? Pro milovníky
tance: Jaký tanec vidíme v závěru ukázky? (celý film: Revizor)