Týden 3
Na druhém setkání jsme se věnovali historii. O tom, jak vznikaly osobní počítače a jak bylo potřeba začít učit lidi jak programy fungují, algoritmizaci a jak je psát = rozvoj informatického myšlení.
Dále jsme si povídali o tzv. grafických programovacích jazycích (ačkoli je toto označení poněkud nepřesné).
Jeden z prvních výukových grafických programovacích jazyků – Robot Karel vznikl na Stanfordu na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. A je pojmenovaný po Karlu Čapkovi, autoru slova robot.
Práci s Karlem jsme si vyzkoušeli, řešili jsme úlohu "Postav studnu", kde měl robot postavit studnu, která má čtveratý tvar 3 * 3 políčka, uprostřed je díra. A taková studna bude mít 5 pater.
Prostředí ve kterém jsme pracovali naleznete na http://karel.oldium.net/
ale výrazně lepší prostředí naleznete zde: https://stanford.edu/~cpiech/karel/ide.html
Po řešení úlohy jsme si probrali některé základní pojmy z oblasti algoritmizace. Především proměnná, podmínka a cyklus.
Slidy ze semináře:
Domácí úkol pro tento týden nebyl zadaný.