Informatické myšlení

Týden 4

Na druhém setkání jsme se věnovali historii. O tom, jak vznikaly osobní počítače a jak bylo potřeba začít učit lidi jak programy fungují, algoritmizaci a jak je psát = rozvoj informatického myšlení. 

Dále jsme si povídali o tzv. grafických programovacích jazycích (ačkoli je toto označení poněkud nepřesné). 

Jeden z prvních výukových grafických programovacích jazyků – Robot Karel vznikl na Stanfordu na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. A je pojmenovaný po Karlu Čapkovi, autoru slova robot.

Práci s Karlem jsme si vyzkoušeli, řešili jsme úlohu "Postav studnu", kde měl robot postavit studnu, která má čtveratý tvar 3 * 3 políčka, uprostřed je díra. A taková studna bude mít 5 pater (což se nám během lekce nepodařilo).

Odkazy na prostředí, kde si můžete Karla vyzkoušet doma naleznete ve slidech.

Po řešení úlohy jsme si probrali některé základní pojmy z oblasti algoritmizace. Především proměnná, podmínka a cyklus.

Za domácí úkol si pojmy dohledejte a přečtěte si přesnou definici. K tomuto tématu nemusíte odevzdávat žádný dokument. 

Slidy ze semináře:

02 Graficke programovaci jazyky
PDF ke stažení