Každodennost v kyberprostoru: návod k přežití

Týden 2 - Vzdělávání v kyberprostoru I

V rámci tohoto bloku se zaměříme na fenomén proměny vzdělávání v souvislosti s nástupem moderních technologií. Jakým způsobem si vytvořit osobní vzdělávací prostředí? Co jsou to MOOC a čím mohou být zajímavé? Co je pro studium online kurzů potřeba a jak v případě studia postupovat tak, aby člověk kurz dostudoval? A jak a proč se vlastně učíme?


- RNDr. Michal Černý, Ph.D.



Rozšiřující zdroje

Manca, S. (2018). ResearchGate and Academia. edu as Networked Socio-Technical Systems for Scholarly Communication: A Literature Review. Research in Learning Technology, 26.

Lepori, B., Thelwall, M., & Hoorani, B. H. (2018). Which US and European Higher Education Institutions are visible in ResearchGate and what affects their RG score?. Journal of Informetrics, 12(3), 806-818.

Yen, C. J., Tu, C. H., Sujo-Montes, L. E., Harati, H., & Rodas, C. R. (2019). Using Personal Learning Environment (PLE) Management to Support Digital Lifelong Learning. International Journal of Online Pedagogy and Course Design (IJOPCD), 9(3), 13-31.

Vzdelavani v kyberprostoru I
PDF ke stažení
Úkol

Napište krátký text na téma role a význam internacionalizace ve vzdělávání, který vztáhnete k Vašemu oboru. Rozsah textu je cca 1 200 - 3 600 znaků (včetně mezer). Zkuste popsat v čem a proč je důležitá, jak ji vnímáte atp. 

Úkol odevzdejte do příslušné odevzdávárny do 20. 3. 2024 do 23:59.

Co bude v testu?


Peter Jarvis považuje za nejvyšší stupeň společnosti společnost:

a) Učící se

b) Informační

c) Znalostní

d) Průmyslovou


Na konstituci učící se společnosti se stát:

a) Podílí aktivní politikou celoživotního vzdělávání.

b) Nepodílí vůbec, jde o přirozený společenský proces.

c) Podílí podporou rekvalifikace a dalších vzdělávacích procesů směřujících k profesní uplatnitelnosti.

d) Analytickou činností podporující korporátní vzdělávání.


Jan Sokol mezi cíli školní docházky uvádí:

a) Získání psychické a fyzické odolnosti 

b) Získání schopnosti řešit neintuitivní problémy

c) Získání smyslu pro soutěživost a „tah na bránu“

d) Rozvoj schopnosti abstraktně přemýšlet


Kádrové posudky v socialistickém školství rozhodovaly například o:

a) Přijetí na školu

b) Možnosti volby povinných předmětů

c) Možnosti volby volitelných předmětů

d) Povinnosti po skončení studia nastoupit na vojnu


Jak se jmenuje klíčová osobnost teorie a praxe americké internacionalizace?

a) Josef Melantrich

b) Josef Meserschmidt

c) Josef Baxa 

d) Josef Mestenhauser 


Masarykova univerzita vznikla v roce:,

a) 1917

b) 1919 

c) 1923

d) 1924


První knihovní zákon pochází z roku:

a) 1919

b) 1921

c) 1922

d) 1923


Česko má ____ nejhustší síť městských knihoven na světě.

a) 4.

b) 3.

c) 2.

d) 1.


Běžnou praxí studentů z bohatých rodin na univerzitách ve středověku bylo, 

a) že na univerzitách nestudovali.

b) že studia ukončovali díky finanční subvenci.

c) že titul získávali skrze poplatek (bylo třeba uhradit náklady na vydání buly k diplomu, typicky zlaté).

d) že studium nesměřovali k ukončení, ale k získání přehledu a kulturních vazeb. 


Nejstarší vysokou školou v Brně je dnešní:

a) Masarykova univerzita

b) Mendlova univerzita

c) Vysoké učení technické

d) Univerzita Karla Engliše