Digitální a informační gramotnost 1
PhDr. Jan Válek, Ph.D.
Digitální a informační gramotnost 1
Cílem předmětu je získání přehledných vědomostí spojených s oblastí digitální a informačních gramotnosti, dále pak základní dovednosti pro práci s předloženou technikou. Aplikace získaných vědomostí a dovedností v praktickém životě a realizované výuce.
Vědomosti: odborná terminologie z IT;
Dovednosti: vyhledávat informace na Internetu; stahovat, editovat a konvertovat obrázky; umět pracovat v textovém editoru, zvládat psaní výukového textu s dodržením zadaných formálních úprav; umět vytvořit multimediální výukovou prezentaci; tvořivě řešit nové problémy; badatelsky pracovat v neznáme situaci;
Postoje: osvojit si hodnoty objektivity a významu pedagogické práce; vhodné použití techniky podle náročnosti probíraného studia

Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání přehledných vědomostí spojených s oblastí digitální a informačních gramotnosti, dále pak základní dovednosti pro práci s předloženou technikou. Aplikace získaných vědomostí a dovedností v praktickém životě a realizované výuce.
Vědomosti: odborná terminologie z IT;
Dovednosti: vyhledávat informace na Internetu; stahovat, editovat a konvertovat obrázky; umět pracovat v textovém editoru, zvládat psaní výukového textu s dodržením zadaných formálních úprav; umět vytvořit multimediální výukovou prezentaci; tvořivě řešit nové problémy; badatelsky pracovat v neznáme situaci;
Postoje: osvojit si hodnoty objektivity a významu pedagogické práce; vhodné použití techniky podle náročnosti probíraného studia

Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- určit vhodnost a způsob nasazení technologií do výuky
- vytvořit studijní opory s použitím vlastní techniky a běžně dostupných programů/aplikací
- aplikovat získané vědomosti ve výuce

Informace k časové náročnosti a harmonogramu předmětu

Rozsah: 1/0/1. 8 hodin

Semináře se skládají ze samostatné práce studentů a také z jejich vlastní domácí přípravy na výuku s prezentováním jejich výsledků

Rozvrh setkání pro kombinované studium
Plánovaná setkání budou zahrnovat více jednotlivých kapitol. Jejich termín bude upřesněn na začátku semestru.
Hodnocení a zpětná vazba

Na konci interaktivní osnovy pomocí odpovědníků proveďte zhodnocení získaných kompetencí. 

Literatura
    povinná literatura
  • ČÍRTKOVÁ, Z., ČÍRTEK, P.: Úvod do světa počítačů a informačních sítí :Texty k otevřenému a distančnímu vzdělávání. Řada: Informatika. Olomouc : Andragogé - Centrum otevřeného a distančního vzdělávání Univerzity Palackého, 1999. 60 s., ISBN 80-244-0156-
  • Franců, M. (2009). Jak zvládnout testy ECDL (3. aktual. a rozšíř. vyd.). Computer Press. info
  • Sak, P., Mareš, J., Nová, H., Richter, V., Kolesárová, K., Skalková, J. (2007). Člověk a vzdělání v informační společnosti (vydání 1.). Portál. info
    doporučená literatura
  • VRBA, J., VŠETULOVÁ, M.: Multimediální technologie ve vzdělávání :Texty k otevřenému a distančnímu vzdělávání. Řada: Informatika. Olomouc : Andragogé - Centrum otevřeného a distančního vzdělávání Univerzity Palackého, 2003. 65 s., ISBN 80-244-0562-8
  • Meyers, M., Jernigan, S. (2005). Osobní počítač : názorný průvodce hardwarem, systémem a sítěmi (vyd. 1.). CP Books. info
  • Horák, J., Keršláger, M. (2001). Počítačové sítě pro začínající správce (vyd. 1.). Computer Press. info
  • Slavík, J., Novák, J. (1997). Počítač jako pomocník učitele :efektivní práce s informacemi ve škole (vyd. 1.). Portál. info
Kapitola obsahuje:
2
PDF
1
Studijní text
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní text
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
1
Studijní text



Kapitola obsahuje:
2
Odpovědník
1
Studijní text

Předchozí