Agendy

Uchazeč

Z pohodlí domova mohou uchazeči o studium podat a zaplatit svoje přihlášky ke studiu, komunikovat s ostatními uchazeči a připravit se na přijímací řízení.

Uchazeč

Jaké mám podané přihlášky, jsou všechny zaplacené? Kde a kdy se konají přijímací zkoušky? Jak dopadlo moje přijímací řízení? To vše se dozvím rychle a odkudkoliv, stačí se přihlásit do své elektronické přihlášky ke studiu.

Aplikace elektronické přihlášky umožňuje uchazečům o studium podat přihlášku, jednoduše zaplatit i více přihlášek najednou a sledovat stav svých plateb i přihlášek. Pomůže zjistit harmonogram přijímacího řízení, komunikovat s ostatními uchazeči, čerpat informace o budoucím studiu v přehledné formě a konečně i zobrazit rozhodnutí o přijetí.

Zjistit více

Co umožňuje agenda Uchazeč

V období podávání přihlášek

  • sbírat od uchazeče osobní údaje do e-přihlášky
  • evidovat souhlas uchazeče ohledně elektronické komunikace
  • nedovolit přihlášku podat, dokud není úplná
  • filtrovat nabídku otevíraných programů/oborů dle různých kritérií
  • přidělit uchazeči unikátní variabilní symbol pro platbu
  • zobrazit, že přihláška je školou v pořádku přijata
  • mít možnost zaplatit více přihlášek najednou
  • platit ze zahraničí bez bankovních poplatků platební kartou
  • platbu bankovním převodem urychlit naskenováním QR kódu
  • přímo z přihlášky přejít k jejímu zaplacení v Obchodním centru

Během přijímacího řízení

  • zobrazit uchazeči, zda platba dorazila
  • zobrazit uchazeči termíny jeho přijímací zkoušky
  • skládat ostré přijímací testy (online z pohodlí domova, skenováním odpovědních archů psaných ve škole, nebo vyplněním testu u školního PC)
  • cvičně skládat přijímací testy z minulých ročníků
  • přidávat k e-přihlášce potřebné dokumenty v elektronické podobě
  • mít v e-přihlášce harmonogram přijímacího řízení
  • zobrazit svůj přijímací test (sken odpovědního listu nebo elektronický průchod testem)
  • přistupovat k zadání přijímacích testů, zobrazit správné odpovědi
  • zobrazit získané body z přijímacího testu
  • zapojit se do diskuse s ostatními uchazeči
  • nahlížet do přihlášky na výsledky přijímacích zkoušek
  • ověřit svoji totožnost z pohodlí domova: ztotožnit se pomocí videohovoru, nebo přes portál eidentita.cz
  • záznam průběhu přijímací zkoušky přímo v systému, vystavení elektronického protokolu o přijímací zkoušce

Agendy

Student

Registraci a zápis předmětů, plán studia, přihlášení ke zkušebním termínům i třeba elektronické potvrzení o studiu mohou studenti řešit moderně a online.

Student

Kdo a kdy předmět učí? Jaké mám hodnocení? S kým si vyměním seminární skupinu, která se mi do rozvrhu hodí lépe? Přehled o svém studiu mám na dosah, stačí vytáhnout mobilní telefon a v Informačním systému zjistím vše.

Studenta provází Informační systém od přijímacího řízení až po státní závěrečné zkoušky. Vybírá si v něm předměty, rozvrhové skupiny, žádá o zápis do semestru či se přihlašuje k tématu závěrečné práce. Termíny svých zkoušek má přehledně v kalendáři, který si může přidat do mobilu.

Zjistit více

Co umožňuje agenda Student

Při nástupu ke studiu

  • zapsat se ke studiu distančně, bez nutnosti osobní návštěvy univerzity
  • důvěryhodně ověřit identitu prostřednictvím integrované identitaobcana.cz a elektronických dokladů
  • aktualizovat osobní a kontaktní údaje elektronicky
  • naplnit si profil – Osobní stránku – s fotografií
  • vyhledávat poskytnuté informace na osobních stránkách jiných osob
  • automaticky získat e-mailovou schránku a webový prostor
  • vybrat si doporučené předměty dle nabídky v šabloně
  • nechat si zasílat změny v hodnocení e-mailem nebo na mobil
  • požádat o kolej
  • požádat o ubytovací stipendium či sociální stipendium s kontrolou splnění požadovaných podmínek
  • nastavit si číslo účtu pro výplatu stipendií
  • mít přehled o vyhlášených stipendijních programech
  • zvolit si přezdívku
  • přepnout si IS do angličtiny
  • zdokonalit se v práci s IS prostřednictvím Akademie IS

Na začátku semestru

  • vytvořit plán se seznamem předmětů, které chci během studia absolvovat
  • zaregistrovat si libovolné předměty – projevit o ně zájem
  • připravit si registrační dávku předmětů před vypuknutím registrace
  • vybírat předměty na základě úspěšnosti, statistik, referencí a zajímavosti předmětu z ankety
  • požádat vyučujícího o výjimku (nesplňuje-li student podmínky registrace)
  • zapsat se do dalšího semestru
  • zadat individuální studijní plán pro své doktorské studium
  • zadat semestrální náplň pro své doktorské studium
  • vybírat si rozvrhové skupiny
  • soutěžit o nejžádanější rozvrhové skupiny
  • vytisknout si svůj rozvrh
  • naimportovat si rozvrh do osobního kalendáře v mobilu či jiné aplikaci
  • vyměnit si skupinu v „burze seminárních skupin“
  • zobrazit si rozvrh na základě zadaných parametrů
  • zapisovat a odhlašovat se z kurzů v době změn v zápisu
  • požádat o zrušení povinnosti opakovat neúspěšný předmět
  • vyhledávat předměty v celouniverzitním katalogu předmětů podle mnoha různých kritérií
  • označovat si zajímavé předměty hvězdičkou
  • dohledat informace, které byly poslány studentům kurzu před přihlášením se do něj
  • vybrat si téma práce, referátu, skupinového projektu a přihlásit se k němu
  • dostávat automatické informace o možnosti podání žádosti o zápis do semestru

Během semestru

  • odevzdávat úkoly elektronicky
  • poskytovat spolužákům materiály ke studiu
  • používat diskusní fórum předmětu
  • kontrolovat procenta nastudování interaktivní osnovy předmětu
  • sestavit si plán průchodu studiem (předměty) tak, aby byly splněny požadavky nutné pro jeho úspěšné ukončení
  • použít vzájemné hodnocení prací (Peer Assessment) studentů nebo skupin studentů
  • nahlížet do svých naskenovaných odpovědních archů zpřístupněných vyučujícím po testu
  • evidovat prokazatelné seznámení studenta s vnitřními předpisy
  • učit se prezenčně i formou samostudia s komplexní podporou IS
  • stahovat elektronická potvrzení týkající se studia s vystavenou elektronickou pečetí
  • získat výpis známek ze studia nebo výpis sylabů absolvovaných předmětů na jedno kliknutí
  • mít přehled doktorského studia včetně schváleného individuálního studijního plánu a semestrálních náplní
  • procházet nabídky studentských praxí, vybírat a přihlašovat se na ně
  • vygenerovat elektronické potvrzení o přiznání stipendia

Na konci semestru

  • vyměnit si zkušební termíny v „burze zkušebních termínů“
  • naimportovat si termíny zkoušek do osobního kalendáře v mobilu či jiné aplikaci
  • zvládnout časovou soutěž o lukrativní termíny
  • kontrolovat včasné zadání známek učitelem
  • ověřit si splnění podmínky pro postup
  • požádat o úlevy dle studijního a zkušebního řádu
  • požádat o neopakování neúspěšných předmětů
  • anonymně se vyjádřit ke kvalitě výuky
  • zařadit splněné předměty k jednotlivým oborům dvouoborového studia
  • hodnotit jazykové předměty dle evropského referenčního rámce
  • vyhledávat závěrečné práce a jiné objekty dle klíčových slov
  • zadat hodnocení svého doktorského studia za uplynulý semestr
  • synchronizovat známky jednoho studenta z různých studií v jednom období
  • podat žádost o opravu úspěšného hodnocení předmětu
  • mít přehled o svých poplatcích za studium
  • nominovat vyučující a studenty v rámci sběru nominací (např. v soutěži o Cenu rektora pro vynikající pedagogy)

Na konci studia

  • vybrat si nebo navrhnout téma závěrečné práce
  • umístit práci do Archivu závěrečných prací
  • požádat o skrytí části závěrečné práce
  • zkontrolovat si svoje výpůjčky v knihovnách
  • zkontrolovat si průchod studiem dle přiřazeného studijního plánu (tzv. kontrolní šablony)
  • kromě listinné formy diplomu a Diploma Supplementu získat přístup i k jejich e-lektronické podobě

Agendy

Akademik

Administrace výuky je pro učitele otázkou pár kliknutí. Své studenty, předměty i podklady pro akreditace má pod kontrolou a pomůcky pro e-learning obohacují jeho vyučování.

Akademik

Jak rozdělím studenty do seminárních skupin? Kolik vypíšu zkoušek a které místnosti pro ně zarezervuji? Kde před zkouškou zjistím, jak si student vedl v průběžných úkolech a testech a jestli nemá absence? Ve svém notebooku mám kompletní přehled o své výuce.

Informační systém zajišťuje pro akademiky prostor, kde vyřídí všechnu potřebnou administrativu ohledně výuky, vykazování akademické činnosti, publikací a výstupu či přípravu podkladů pro akreditace. Komunikaci se svými studenty, rozdělení do seminárních skupin, kontrolu proti opisování při domácích úkolech či testech nebo samotné zadávání známek a poskytnutí zpětné vazby mají přehledně v systému.

Zjistit více

Co umožňuje agenda Akademik

Na začátku semestru

  • vytvořit seminární skupiny
  • používat prerekvizity při přihlašování se do seminárních skupin
  • sdílet kapacitní limit u některých seminárních skupin
  • evidovat složené předměty, jejichž kreditace je dána sloučením několika kurzů
  • naimportovat si rozvrh do osobního kalendáře v mobilu či jiné aplikaci
  • zobrazit si rozvrh na základě zadaných parametrů a vytisknout si jej
  • podpořit prezenční výuku e-learningovými prvky (e-kurzy s interaktivní osnovou, elektronickými testy, odevzdávárnami apod.)
  • vyvěsit nejrůznější typy studijních materiálů
  • archivovat hromadné dopisy ve studijních materiálech
  • informovat studenty hromadným e-mailem o organizaci předmětu
  • nechat studenty navrhnout téma práce, referátu, skupinového projektu

Během semestru

  • mít ke každému studentovi aktuální individuální informace relevantní k výuce v daném předmětu (hodnocení v poznámkových blocích, soubory odevzdané v odevzdávárně, splněné odpovědníky atd.)
  • průběžně studenty hodnotit
  • poskytovat studentům zpětnou vazbu k výuce (slovní hodnocení, komentáře, statistiky, grafy, naskenované odevzdané odpovědní listy)
  • přidělovat body v poznámkových blocích a provádět s nimi pokročilé matematické výpočty včetně sumarizací a autosumarizací
  • organizovat projekty, seminární práce, týmové aktivity
  • sbírat úkoly elektronicky
  • nastavovat a využívat synchronizaci studenty odevzdaných souborů v odevzdávárně a v lokálním úložišti
  • kontrolovat, zda odevzdané práce nejsou plagiátem
  • procvičovat znalosti studentů pomocí různých typů testů
  • kontrolovat e-learning z pohledu studenta (cizí identitou)
  • zjišťovat názory studentů pomocí dotazníků
  • používat diskusní fórum předmětu
  • zpřístupňovat záznamy přednášek
  • evidovat postup práce doktorských studentů (reporty, co udělali za rok, návrhy na vyplnění rubrik)
  • evidovat publikace a stáže doktorských studentů
  • evidovat docházku pomocí čipových karet (načítáním studentských čipových karet nebo automaticky z evidence průchodů přístupovými body)
  • použít vzájemné hodnocení (Peer Assessment) prací jak studentů, tak i skupin studentů
  • naplánovat a založit setkání pomocí videokonference prostřednictvím MS Teams přímo v IS
  • zpestřit výuku či zlepšit pozornost studentů v hodinách krátkým kvízem – studenti hlasují na svých zařízeních (mobilní telefon, tablet, notebook)

Na konci semestru

  • vypsat zkušební termíny a hlídat splnění podmínek pro jejich přihlašování
  • synchronizovat všechny termíny zkoušek a přihlašování se na ně v případě, že má student více studií v jednom období
  • umožnit studentům výměnu zkušebních termínů v „burze zkušebních termínů“
  • naimportovat si termíny zkoušek do osobního kalendáře v mobilu či jiné aplikaci
  • ověřovat dostupnost rezervované místnosti při vypisování zkušebních termínů
  • evidovat a kontrolovat účast na zkušebních termínech pomocí identifikátorů čipových karet
  • skenovat, rozpoznávat a automaticky hodnotit písemky
  • mít k dispozici nástroje pro korekci bodování, přepočet bodů a pro hromadnou opravu chyby v zadání testů i v odpovědích
  • používat testové otázky propojené na Maplenet nebo jiný externí server
  • používat otázky, ve kterých jsou interaktivní prvky
  • exportovat odpovědi studentů z odpovědníku a umožnit tisk a další zpracování
  • disponovat mechanismy pro prevenci podvodného jednání studentů při elektronickém testování
  • evidovat PDF protokoly o nalezených podobnostech v čase kontroly závěrečné práce vedoucím
  • porovnávat dva dokumenty mezi sebou a korelaci mezi podobnými texty graficky zobrazovat
  • orientovat se v míře podobnosti pomocí intenzity barevného podbarvení podobných pasáží
  • barevně skenovat a rozpoznávat ručně opravené písemky
  • zpřístupnit naskenovaný odpovědní arch studentům
  • hodnotit studenty
  • hodnotit jazykové předměty dle evropského referenčního rámce
  • zadat hodnocení doktorského studenta školitelem
  • synchronizovat známky jednoho studenta z různých studií v jednom období
  • sumarizovat výsledky z více poznámkových bloků a automaticky udělit známku na základě složitějšího výpočtu
  • potvrzovat zadání témat závěrečných prací a připravenost studentů k obhajobě
  • mít přístup k výsledkům evaluační ankety (k předmětu, výuce, souhrnné)

V průběhu akademického roku

  • evidovat nabídku témat závěrečných prací
  • vložit do Archivu posudky, zkontrolovat originalitu práce
  • evidovat svoje publikace, exportovat je a tisknout jejich seznamy, doplnit je do svého životopisu
  • připravit podklady pro akreditační materiály
  • hromadně zpracovávat, editovat a organizovat publikační záznamy včetně plných textů (podpora automatického načtení záznamu z citační databáze Web of Science (WoS))
  • vykazovat publikační záznamy do RIVu a provádět kontroly, které RIV požaduje
  • zpřístupňovat metadata a plné texty publikací v univerzitním repozitáři a Repozitar.cz
  • evidovat svoje životopisy v libovolných jazycích
  • kategorizovat publikace pomocí mechanismu soukromých a veřejných štítků
  • vyhledávat v publikačních záznamech podle rozsáhlé škály kritérií a v publikační bázi NK ČR (Národní knihovny)
  • spravovat citační seznamy
  • přiřazovat publikace k interním projektům
  • požádat o zaměstnaneckou kartu nebo ITIC
  • objednat zdravotní prohlídku u závodního lékaře
  • vyplnit hodnocení své akademické činnosti
  • vyučovat distančně s komplexní podporou IS
  • účastnit se tematických online schůzí přímo v systému
  • sám na sobě si vyzkoušet (studentské) vzájemné hodnocení prací (Peer Assessment)
  • tvořit a spravovat kurzy MOOC
  • poskytnout zázemí aktivitám cíleným na středoškoláky (olympiády, online kurzy, studijní materiály, přístup do systému, do diskusních fór atd.)
  • zpřístupnit e-learningové aplikace osobám s neověřenou identitou

Agendy

Vedoucí pracovník

Data, grafy a přehledy pomohou vedoucím v každodenní manažerské práci. Na základě trendů přihlášek lze upravit propagaci a data o studijní neúspěšnosti pomohou zavčas provést nezbytná opatření ve výuce.

Vedoucí pracovník

Jaká je neúspěšnost studentů v daném oboru? Jak se mění trend počtu podaných přihlášek? U kterých předmětů nejsou vyplněné údaje v sylabech? Data potřebná pro moje manažerská rozhodnutí mám vždy po ruce v systému.

Vedoucím pracovníkům předkládá Informační systém data pro jejich lepší rozhodování. Mohou podepisovat elektronické dokumenty vzdáleným kvalifikovaným podpisem, monitorovat akreditační proces i evidovat prokazatelné seznámení svých zaměstnanců s vnitřními předpisy.

Zjistit více

Co umožňuje agenda Vedoucí

Při přijímacím řízení

  • sbírat od uchazeče osobní údaje do e-přihlášky
  • pro různé obory sbírat různé rubriky
  • vybírat uchazeče dle nejrůznějších kritérií
  • sestavit statistiky, umožnit exporty
  • vytisknout složku pro přijímací komisi
  • realizovat přijímací testy (buď skenováním odpovědních archů, nebo vyplněním testu u PC)
  • zobrazit přijímací test uchazeče (buď sken odpovědního listu, nebo elektronický průchod testem)
  • založit hromadně studia
  • chovat se odlišně v různých bězích přijímacího řízení
  • sbírat a exportovat údaje pro centrální orgány
  • vybírat a upravovat studijní plány vybraného studijního programu až do podání přihlášky
  • automaticky zaslat uchazečům dotazník po podání přihlášky
  • sledovat, odkud do přihlášky v IS uchazeči přišli

Při přípravě akademického roku

  • vytvořit a prezentovat harmonogram studia a semestru
  • vypsat informace ke kurzům
  • nechat vyučující doplnit předmětové informace
  • zkontrolovat doplněné informace ke kurzu
  • omezit zápis do kurzu více způsoby
  • provádět registraci ve vlnách dle délky studia
  • připravovat doporučené plány na průchod studiem (registrační šablony)
  • zařadit kurzy do libovolného počtu doporučených studijních plánů (šablon)
  • opatřovat kurzy libovolnými atributy pro další zpracování
  • exportovat údaje ve formátu pro sazbu tištěného katalogu
  • tisknout studijní plány z registračních šablon
  • evidovat mapy a plánky místností včetně fotografií místností
  • vyvěsit rozvrh
  • spravovat studijní programy a jejich plány
  • evidovat programové rady, členy komisí SZZ a automaticky kontrolovat naplněnost studijních programů a plánů
  • sledovat trendy v oblasti podaných přihlášek a vývoje studia přijatých studentů programu a fakulty pomocí grafických modelů přímo v systému

V průběhu akademického roku

  • evidovat nabídku témat závěrečných prací
  • zveřejnit závěrečné práce a posudky
  • kontrolovat včasné zadání známek učitelem
  • tisknout různé výkazy známek, vysvědčení, a to i pro potřeby zahraničních studentů
  • zapsat absolventy lékařských oborů do Národního registru zdravotnických pracovníků (NR-ZP)
  • udržovat kontakt s absolventy
  • podporovat institucionální akreditace a vnitřní evaluace studijních programů
  • sbírat údaje pro protokol o státní závěrečné zkoušce a vyplnit jej elektronicky
  • vypisovat termíny státních závěrečných zkoušek (včetně hromadného importu či exportu termínů)
  • zápisy ze Státních závěrečných zkoušek zadávat přímo do IS a omezit papírování
  • členové komise Státní doktorské či rigorózní zkoušky mohou tajně hlasovat přímo v IS
  • členové oborových rad mohou schvalovat individuální studijní plány a semestrální náplně doktorského studia
  • zakládat fakultní stipendijní programy
  • hodnotit akademické i neakademické pracovníky on-line, fázovat hodnoticí proces a hodnocení v čase evidovat
  • hromadně kontrolovat stav sběru údajů pro akreditace
  • evidovat prokazatelné seznámení zaměstnance s vnitřními předpisy podle Zákoníku práce
  • zakládat a spravovat skupinové projekty včetně pokročilé administrace přístupových práv
  • zakládat a spravovat úkoly v rámci jednotlivých projektů
  • sdílet klíčová slova společná pro celý projekt a přidávat nová
  • sledovat a doplňovat postup řešení úkolů v rámci projektů
  • vyhlásit e-volbu, hlasovat (a to i tajně)
  • evidovat studijní pobyty a stáže
  • vyhledávat volné místnosti podle zvolených kritérií (termín, čas, budova, kapacita apod.) a rezervovat je
  • tvořit, spravovat a vyhodnocovat dotazníky, průzkumy a ankety cílené na uživatele systému, ale   na veřejnost
  • sledovat statistiky přístupů k jednotlivým vystaveným publikacím
  • poskytovat data pro manažery a usnadňovat rozhodování
  • vyhledávat, filtrovat a třídit předměty podle mnoha různých kritérií
  • moderovat a účastnit se tematických on-line schůzí přímo v systému
  • vybírat termín schůzky přímo v IS pomocí hlasovací aplikace
  • objednat zdravotní prohlídku, očkování a odběr krve u závodního lékaře
  • inzerovat nabídky studentských praxí a provádět jejich správu

V Obchodním centru

  • nabízet placené služby související s výukou (studia, kurzy, konference, vstupenky)
  • prodávat e-learningové kurzy do zahraničí

V Úřadovně

  • používat komplexní systém spisové služby
  • on-line připravovat dokumenty včetně sdílení, komentování a ukládání pracovních verzí (pomocí Google Documents)
  • evidovat mezinárodní spolupráce se vzdělávacími institucemi a zahraničními partnery
  • napojení na jiné systémy (např. systémem pro správu veřejných zakázek EZAK)
  • elektronicky podepisovat dokumenty z jakékoliv agendy
  • monitorovat stav akreditačního procesu u jednotlivých studijních programů
  • podepisovat elektronické dokumenty vzdáleným kvalifikovaným podpisem (dle nařízení eIDAS)
  • vyhledávat a orientovat se ve spisech v aplikaci Moje Úřadovna

Agendy

Úředník

Studijní referenti a pracovníci sekretariátů vyřizují administrativu online. Kompletní elektronická spisová služba zjednoduší komunikaci se studenty a zaměstnanci.

Úředník

Kteří studenti mají nárok na sociální stipendium? Byl student v daném termínu řádně omluvený? Která místnost je volná pro zasedání? Kolik lidí si již v Obchodním centru koupilo vstupenky na konferenci? V Informačním systému mám vždy po ruce evidenci, potřebné dokumenty i doklady o platbách.

Pracovníkům sekretariátů a ekonomických oddělení i studijním referentům poskytuje Informační systém aplikace pro kompletní elektronickou správu žádostí, spisů a evidence. Systém je automaticky upozorní na kontroly dokumentů a jejich oběh.

Zjistit více

Co umožňuje agenda Úředník

Při přijímacím řízení

  • evidovat souhlas uchazeče ohledně elektronické komunikace
  • přidělit uchazeči unikátní variabilní symbol pro platbu
  • převzít platbu z ekonomického systému a spárovat ji s identitou uchazeče
  • založit hromadně studia
  • automaticky dohledávat platby bez nutnosti předložení dokladu o platbě
  • sbírat a exportovat údaje pro centrální orgány
  • poslat uchazečům hromadný e-mail v HTML formátu
  • elektronizovat průběh přijímací zkoušky (evidovat přijímací zkoušku přímo v systému, vystavovat elektronické protokoly)
  • zveřejnit uchazečům v e-přihlášce harmonogram přijímacího řízení
  • zobrazit přijímací test uchazeče (buď sken odpovědního listu, nebo elektronický průchod testem)
  • zveřejnit zadání přijímacích testů, zobrazit správné odpovědi
  • zobrazit uchazečům body z přijímacího testu
  • importovat výsledky zkoušek a další sdělení pro uchazeče
  • evidovat a případně zapsat uchazeče ke studiu náhradního oboru

V průběhu celého roku

  • evidovat vše, co požaduje matrika studentů a studijní řád
  • sběr dat z prostředí celoživotního vzdělávání a mezinárodně uznávaných kurzů do matriky celoživotního vzdělávání
  • manipulovat se seznamem zaregistrovaných či zapsaných předmětů
  • hromadně rozdělit studenty do seminárních skupin
  • doživotně užívat IS včetně e-mailu, svých dokumentů, informací a dalších agend
  • evidovat údaje o stážích a studijních pobytech
  • evidovat stipendia
  • evidovat omluvenky
  • hromadně vybírat studenty dle desítek kritérií
  • spravovat studijní data, provádět kontrolu studií
  • automaticky data kontrolovat
  • automaticky aktualizovat tituly po ukončení studia
  • evidovat závěrečnou práci a závěrečnou zkoušku
  • spravovat studentské průkazy
  • evidovat revalidační přelepky na ISIC
  • vydávat revalidační přelepky na základě uhrazení přes Obchodní centrum
  • poskytovat nejrůznější statistiky
  • automaticky hromadně ověřit nárok na sociální stipendium a vytvořit předpisy
  • tisknout sestavy stipendií a exportovat o nich údaje
  • hromadně kontrolovat objednání a zaplacení kurzů CŽV přes Obchodní centrum
  • hromadně kontrolovat platby u placené výuky
  • automaticky zapisovat studenty placené výuky až po zaplacení
  • spravovat celý proces vyměření poplatků za studium
  • automaticky přesně určit datum vyměření poplatku za prodlouženou dobu studia
  • automaticky vystavit plné znění rozhodnutí o vyměření poplatku
  • provádět hromadnou kontrolu poplatků za studium
  • evidovat spisy a úkony v Úřadovně
  • evidovat různé typy úředních úkonů, žádostí, rozhodnutí, elektronicky navázané na papírovou formu
  • elektronicky vyřizovat žádosti (např. žádost o uznání předmětu v rámci studia na domovské i zahraniční univerzitě)
  • evidovat meziuniverzitní studium a evropský doktorát
  • vyhledávat osoby i dle rodných či předcházejících příjmení, přesměrování pošty apod.
  • evidovat bydliště pomocí tzv. adresních bodů
  • permanentně archivovat otisk (snapshot) osobních a studijních údajů
  • stahovat a tisknout potvrzení o studiu
  • vyřadit ze studentské ankety předměty, ke kterým není potřeba zpětné vazby
  • evidovat studijní plán u studenta
  • hlídat vyplnění tématu studia, přidělení školitele a pracoviště u doktorského studia
  • kontrolovat školitele, zda zadali hodnocení svých doktorských studentů
  • spravovat záznam závěrečné práce, např. přebírání, rušení, hodnocení
  • definovat vedoucí a oponenty závěrečných prací včetně osob mimo univerzitu
  • tisknout posudky závěrečných prací
  • přidělovat studentovi výjimky pro editaci archivu již převzaté (odevzdané) závěrečné práce
  • skrýt vybrané části závěrečné práce před ostatními uživateli a světem na základě udělené výjimky
  • udržovat historii operací pro možnost zpětného dohledání a prokázání
  • tisknout diplomy, Diploma Supplementy (také dávkové zpracování)
  • tisknout potvrzení o ukončení účasti v celoživotním vzdělávání
  • zakládat fakultní stipendijní programy
  • evidovat změny bankovních účtů studenty
  • jednotně tisknout zadání státních závěrečných prací (i v angličtině)
  • vypisovat termíny státních závěrečných zkoušek (včetně hromadného importu či exportu termínů)
  • organizovat komise či obory k termínům státních závěrečných zkoušek
  • hromadně přihlašovat studenty k termínům nebo konkrétním časům
  • vytvářet harmonogram státní závěrečné zkoušky
  • sbírat údaje pro protokol o státní závěrečné zkoušce a podepsat jej elektronicky
  • tisknout výkazy o státní závěrečné zkoušce a jiné dokumenty
  • evidovat studia uskutečňovaná ve spolupráci se zahraniční institucí
  • poskytovat podporu rozvrháři pro zavádění a export dat, provádění změn v rozvrhu (včetně kontroly kolizí, rezervací), vedení podrobnější evidence rozvrhových informací
  • kopírovat rozvrh mezi semestry
  • poskytovat podporu pro výměnu dat s rozvrhovacím systémem Unitime
  • evidovat tzv. uznanou dobu rodičovství
  • poskytovat se souhlasem uživatele status studenta např. pro vydavatele studentských karet anebo dopravní podnik (za účelem poskytnutí slev)
  • podporovat institucionální akreditace a vnitřní evaluace studijních programů
  • evidovat studijní pobyty a stáže
  • vyhledávat volné místnosti podle zvolených kritérií (termín, čas, budova, kapacita apod.) a rezervovat je
  • uchovávat druhopisy vydaných diplomů a Diploma Supplementů
  • propojit účet v IS s externími službami Google Apps a Microsoft Office 365
  • moderovat a účastnit se tematických online schůzí přímo v systému
  • vybírat termín schůzky přímo v IS pomocí hlasovací aplikace
  • evidovat hodnocení akademických i neakademických pracovníků
  • objednat zdravotní prohlídku, očkování a odběr krve u závodního lékaře

V Obchodním centru

  • zpracovávat platby v českých korunách i v eurech
  • účtovat o odchozích platbách v EUR do zahraničí (např. stipendií v IS)
  • nabízet placené služby související s výukou (studia, kurzy, konference, vstupenky)
  • prodávat e-learningové kurzy do zahraničí
  • přijímat a automaticky dohledávat běžné typy plateb včetně plateb on-line platební kartou
  • hromadně plnit nabídku Obchodního centra podle Katalogu předmětů
  • vkládat publikace do Obchodního centra se zvláštní podporou jejich zobrazení v nabídce
  • mít k dispozici celou řadu ekonomických nástrojů pro Obchodní centrum
  • automaticky vystavovat faktury za všechny typy služeb souvisejících s placenou výukou
  • analyzovat počty druhů publikací jednotlivých autorů, pracovišť a jiných publikačních seznamů
  • eliminovat duplicitní publikační záznamy
  • vyhlašovat grantové programy, sbírat přihlášky a hodnotit je
  • automaticky účtovat služby s hromadným napojením na účetnictví
  • mít možnost napojit externí konferenční systém na Obchodní centrum
  • přijímat a účtovat hotovost pomocí Pokladny Obchodního centra (univerzitní knihovny, konference, muzeum)

Správa dokumentů

  • vyvěšovat institucionální dokumenty na dokumentový server
  • vyhledat soubory (např. zápisy z jednání kolegií a vedení fakult, vnitřní normy fakult apod.) v dokumentovém serveru pomocí Pořadače dokumentů
  • využívat výhody systému TeX v rámci tiskového řešení
  • tisknout na A3, zmenšovat stránky, tisknout brožury
  • regulovat sofistikovanými způsoby přístup k souborům v úložištích
  • sledovat složky na dokumentovém serveru pomocí aplikace Události
  • hromadně přebírat závěrečné práce studijním oddělením
  • automaticky vystavit absolventovi elektronický diplom a Diploma Supplement, vždy s platnou kvalifikovanou pečetí
  • vystavit osvědčení sloužící jako doklad o úspěšném ukončení některého z programů celoživotního vzdělávání, včetně mezinárodně uznávaných kurzů
  • vygenerovat elektronické potvrzení o přiznání stipendia

Spravovat přístupy a individuální nastavení

  • řídit přístup k souborům, složkám desítkami různých přístupových práv
  • zablokovat přístup do IS
  • obnovit přístup absolventa do IS zodpovězením kontrolní otázky
  • zvolit okruh osob, kterým budou zpřístupněny vybrané důvěrnější osobní informace (např. rozvrh studenta)
  • spravovat sekundární hesla pro přihlašování k externím službám (např. do počítačových učeben)
  • evidovat čipové karty (např. pro řízení přístupu do učeben)
  • spravovat skupiny osob a přístupové body
  • napojit skupiny osob na externí přístupové kartové systémy
  • kontrolovat své povolené přístupové body a vypisovat podrobné informace
  • sledovat historii svých průchodů, zablokování a svých zařazení do skupin
  • uchovávat záznamy o činnosti každého uživatele
  • dohledat v provozních záznamech libovolnou operaci včetně identifikace uživatele, který ji provedl
  • zaznamenávat historii změn údajů a vybrané strukturovaně archivovat

V Úřadovně

  • používat komplexní systém spisové služby
  • automaticky doplňovat legislativou požadované údaje o dokumentu nebo spisu včetně čísla jednacího
  • realizovat celý proces oběhu dokumentu včetně kontrol a automatického upozornění
  • hromadně zadávat úkony
  • automaticky dávkově skenovat dokumenty, včetně automatického rozpoznávání a připojování k příslušným dokumentům
  • možnost vzdáleně nahlížet do spisu osobě, které se spis týká, pokud je povoleno
  • automaticky zpracovávat doručené datové zprávy, včetně ověření platnosti uznávaných elektronických podpisů, značek a kvalifikovaných časových razítek
  • funkční elektronická podatelna splňující požadavky legislativy
  • zveřejňovat dokumenty na elektronické úřední desce dle dalších přístupových práv
  • on-line připravovat dokumenty včetně sdílení, komentování a ukládání pracovních verzí (pomocí Google Documents)
  • hromadně vystavovat, zpracovávat a elektronicky podepisovat dohody o provedení práce
  • podporu provozu spisoven s návazností na skartační řízení
  • evidovat mezinárodní spolupráce se vzdělávacími institucemi a zahraničními partnery
  • napojení na jiné systémy (např. systémem pro správu veřejných zakázek EZAK)
  • zasílání informací datovou schránkou
  • elektronické doručování rozhodnutí o přiznání stipendia
  • elektronicky podepisovat dokumenty z jakékoliv agendy
  • celý proces vyřizování žádostí realizovat elektronicky včetně podepsání finálního rozhodnutí
  • synchronizovat dokumenty z Úřadovny na lokální úložiště pomocí služby ownCloud
  • zveřejňovat smlouvy v Interním registru smluv a odesílat je do Registru smluv Ministerstva vnitra (IS RS)
  • pro evidenci dokumentů využívat Spisové služby v systému
  • monitorovat stav akreditačního procesu u jednotlivých studijních programů
  • podepisovat elektronické dokumenty vzdáleným kvalifikovaným podpisem (dle nařízení eIDAS)
  • doručovat dokumenty související s výkonem práce i do soukromých e-mailových schránek a podepisovat pracovní listiny na dálku, např. dohody o výkonu práce (dokument je prostřednictvím IS zaslán zaměstnanci a ten po jeho zobrazení má možnost jej podepsat tzv. prostým podpisem, tj. kliknutím na tlačítko v aplikaci, načež je dokument opatřen systémovou pečetí s vodoznakem zaměstnance)
  • vyhledávat a orientovat se ve spisech v aplikaci Moje Úřadovna
  • možnost digitalizovat spisy absolventů, stávajících studentů i teprve vznikající spisy nových studentů

Agendy

Z pohledu všech uživatelů

Každý uživatel může sledovat aktuální dění v instituci a diskutovat s ostatními. Informační systém je hlavní bránou k důležitým informacím.

Všichni uživatelé

Vyšla už nová směrnice? Kde má kancelář nový kolega z projektu? Skrze Informační systém snadno diskutuji, domluvím termíny schůzky nebo vyhlásím elektronické volby.

Všichni uživatelé Informačního systému využívají pestrou paletu služeb. Sledují aktuální dění v instituci, nechávají si zasílat e-mail při změně složky s důležitými směrnicemi či sledují Vývěsku se zprávami či inzercí. Chytré vyhledávání jim umožňuje rychle najít potřebnou aplikaci, návod, dokument či osobu.

Zjistit více

Co umožňuje systém pro všechny uživatele

Po celý rok mít informace

  • vložit zprávu na Vývěsku, číst Vývěsku
  • realizovat informační kampaně, pomocí kterých lze důležité informace lépe zdůraznit a oslovit i specifickou skupinu uživatelů
  • využít pravý panel titulní strany pro informace o aktuálním dění
  • využívat poštovní schránku s kvalitním antispamem
  • založit nové vlákno v diskusním fóru, číst příspěvky v diskusním fóru
  • zakládat tematická diskusní fóra a tematické vývěsky
  • zakládat blogy, sdílet blog s více autory
  • nastavovat štítky zprávám na vývěsce a blogovým příspěvkům
  • přidávat si diskuse, Vývěsky a blogy mezi sledované
  • hodnotit příspěvky v diskusích, blozích a na Vývěsce
  • soustředit na jedno místo aktuální informace z univerzitního prostředí
  • upozorňovat na titulní straně na důležité blížící se termíny či události
  • sledovat notifikace a dění na univerzitě v mobilním zařízení (termíny zkoušek, diskuse, články apod.)
  • zdokonalit se v práci s informačním systémem prostřednictvím Akademie IS
  • školit se skrz IS v oblasti bezpečnosti práce (školení BOZP) a požární ochrany nebo se seznamovat s předpisy týkajícími se studia či výkonu povolání
  • zobrazit různé události v Kalendáři spjaté s konkrétním dnem a časem (rozvrh studenta, učitele či zvolených místností apod.)
  • vypisovat hlasování a hlasovat o čemkoli přímo v systému

Po celý rok drilovat znalosti

  • používat aplikaci Dril (pro výuku jazyků, odborných termínů, vzorců apod.)
  • vybírat si a učit se cizí jazyky z množství drilovacích učebnic
  • vytvářet a upravovat vlastní učebnice v aplikaci Dril a nastavovat k nim pokročilá přístupová práva
  • dopředu opakovat slovíčka naplánovaná na příštích pár dní

V Obchodním centru

  • nakupovat v Obchodním centru s možností platby kartou a bankovním převodem naskenováním QR kódu
  • mít přehled o svých objednávkách v Obchodním centru včetně jejich stavu a podrobností
  • automaticky vystavovat faktury za všechny typy služeb souvisejících s placenou výukou
  • automaticky účtovat služby s hromadným napojením na účetnictví
  • mít možnost napojit externí konferenční systém na Obchodní centrum
  • přijímat a účtovat hotovost pomocí Pokladny Obchodního centra (univerzitní knihovny, konference, muzeum)

Správa dokumentů

  • dočasně si zálohovat velké soubory v Úschovně
  • posílat velké soubory přes Úschovnu
  • synchronizovat soubory a složky v lokálním úložišti a v Informačním systému (podpora externí služby ownCloud)
  • zprovoznit si přímý tisk z IS na lokální tiskárnu
  • generovat vysoce kvalitní tiskové výstupy včetně podpory cizích abeced
  • nechat si rozpoznat skenované dokumenty na text pomocí OCR
  • používat automatické konverze formátů dokumentů v souborovém úložišti
  • vyvěšovat institucionální dokumenty na dokumentový server
  • vyhledat soubory (např. zápisy z jednání kolegií a vedení fakult, vnitřní normy fakult apod.) v dokumentovém serveru pomocí Pořadače dokumentů
  • využívat výhody systému TeX v rámci tiskového řešení
  • regulovat sofistikovanými způsoby přístup k souborům v úložištích
  • sledovat oblíbené studijní materiály a složky na dokumentovém serveru
  • prohledávat archiv absolventů a závěrečných prací
  • vracet se ke svým dokumentům a studijním materiálům jako absolvent
  • vložené video různých formátů převést do podoby spustitelné přímo v prohlížeči s ochranou proti stahování
  • porovnávat dva dokumenty mezi sebou a korelaci mezi podobnými texty graficky zobrazovat
  • přistupovat k výsledkům kontroly na podobnosti bez nutnosti autentizace do systému Odevzdej.cz nebo Theses.cz

Spravovat přístupy a individuální nastavení

  • sledovat vlastní přístupy do IS
  • personalizovat si obsah titulní strany
  • používat nástroj pro zkrácení dlouhých odkazů
  • nahrát si neoficiální profilovou fotografii
  • zvolit si design systému (včetně možnosti tmavého motivu)
  • umožnit režim handicap pro zdravotně postižené studenty
  • zajišťovat vysokou bezpečnost uložení dat a provádění operací (data jsou autmaticky zálohována na několika vzdálených lokalitách)
  • být v provozu nepřetržitě i během pravidelné údržby, běžných výpadků techniky nebo elektrického proudu
  • poskytovat dostatečnou odezvu tisícům uživatelů v jeden okamžik
  • zabezpečit přístup výhradně k údajům, na které má konkrétní uživatel právo
  • uchovávat záznamy o činnosti každého uživatele
  • dohledat v provozních záznamech libovolnou operaci včetně identifikace uživatele, který ji provedl
  • zaznamenávat historii změn údajů a vybrané strukturovaně archivovat
  • zadat nouzový kontakt jako mobilní telefon či soukromý e-mail pro využití v případě krizové situace
  • důvěryhodně ověřit identitu prostřednictvím integrované identitaobcana.cz a elektronických dokladů
  • přihlašovat se do systému pomocí tzv. dvoufaktorového ověření – zvyšuje bezpečnost pomocí ověření totožnosti přes portál eidentita.cz

Po celý rok evidovat, sledovat a být aktivní

  • vytvářet si Záložky na stránky v internetu a označovat je štítky
  • sledovat notifikace z IS na mobilním telefonu
  • zakládat Kruhy lidí a sdružovat se v nich za různým účelem (studijní skupiny, společné aktivity, …)
  • sledovat aktivitu mých známých, případně lidí z Kruhu
  • vyhledávat kontakty v databázi lidí a pracovišť
  • účastnit se vyhlášených časových soutěží o komodity omezené dostupným množstvím
  • tvořit, spravovat a vyhodnocovat dotazníky, průzkumy a ankety cílené na uživatele systému, ale i na veřejnost
  • informovat o zpracování osobních údajů a v případě potřeby evidovat souhlas s jejich zpracováním v souladu s nařízením GDPR
  • komplexně spravovat osobní údaje a chránit si soukromí
  • potvrzovat čestná prohlášení reagující na aktuální epidemiologickou či jinou situaci

Další možnosti

  • díky responzivnímu designu pracovat se systémem na mobilních zařízeních
  • fulltextově vyhledávat v datovém úložišti IS (včetně respektování přístupových práv, doplňování diakritiky a ohýbání slov v češtině)
  • fulltextově vyhledávat se zohledněním vztahu uživatele k hledanému dokumentu
  • vyhledat řešení případných problémů v podrobné a přehledné nápovědě
  • seznámit se s aplikacemi a důležitými funkcemi pomocí přehledného Průvodce
  • předávat periodicky výstupy Prezentátoru vzdáleným systémům pomocí mechanismu neosobních účtů
  • propojit účet s externími službami Google Apps a Microsoft Office 365

Agendy

Absolvent

Po úspěšném ukončení studia má absolvent možnost komunikovat s dalšími uživateli, zkontrolovat si diplom, aktualizovat si profil či užívat e-mail a uložiště.

Absolvent

Co se děje na mé alma mater? V Informačním systému mají absolventi stále prostor pro sledování dění na univerzitě.

Spolupracujeme s Národním registrem zdravotnických pracovníků, který slouží nejen jako aplikace k elektronizaci českého zdravotnictví, ale také jako nástroj pro hodnocení a predikce potřebných kapacit zdravotnických pracovníků.

Absolventům zůstává zachován přístup do Informačního systému. Mohou například inzerovat na Vývěsce volné pozice pro spolupráci se studenty v jejich zaměstnání nebo sledovat diskuse se svými spolužáky.

Zjistit více

Co umožňuje agenda Absolvent

Po celý rok

  • být součástí programů sdružujících absolventy bez ohledu na rok absolutoria
  • zkontrolovat si diplom a Diploma Supplement
  • dostávat novinky o univerzitě e-mailem
  • být v kontaktu se svými bývalými spolužáky
  • zveřejnit svůj starý archiv závěrečných prací světu
  • inzerovat zprávy na Vývěsce
  • aktualizovat údaje o své osobě (jméno, adresa, zaměstnavatel)
  • doživotně užívat IS včetně e-mailu, svých dokumentů, informací a dalších agend
  • kromě listinné formy diplomu a Diploma Supplementu mít přístup i k jejich e-podobě

Agendy

Veřejnost

Uživatelé z řad veřejnosti si prostřednictvím Informačního systému mohou kupovat placené vzdělávací kurzy i přistupovat zdarma k MOOC kurzům a jejich e-learningovým materiálům.

Veřejnost

Jaké kurzy mi vzdělávací instituce nabízí? Jaké zajímavé závěrečné práce studenti sepsali? Informační systém je pro veřejnost bránou k celoživotnímu vzdělávání a zveřejněným informacím.

Veřejnost může skrze Informační systém nakupovat vzdělávací služby instituce a přistupovat k zakoupeným e-learningovým materiálům. Pro přihlášení stačí Google či Facebook účet. Může si také procházet zveřejněné závěrečné práce studentů.

Zjistit více

Co umožňuje agenda Veřejnost

Po celý rok

  • vzdělávat se v online kurzech
  • čerpat informace o oborech (zahrnuje podrobný popis oboru, odkazy na obhájené závěrečné práce, studijní katalog, počet aktivních studentů atd.)
  • vkládat osobě z univerzity do Úschovny soubory
  • vyhledávat absolventy, kteří souhlasili se zobrazením svého profilu
  • prohlížet závěrečné práce
  • kontrolovat údaje z vysokoškolského diplomu ve službě Pravydiplom.cz
  • vyhledávat v Publikacích a univerzitním Repozitáři
  • nakupovat v Obchodním centru
  • registrovat se do e-kurzů přes Facebook nebo Google účet
  • pořádat soutěže/olympiády pro jiné než běžné uživatele IS, např. žáky ZŠ a studenty SŠ
  • získat mikrocertifikát o absolvování kurzu