angličtinaPřihlášení do IS MU

Proč školství a jeho aktéři selhávají. Kognitivní krajiny a nacionalismus

Tato nabídka je nyní bohužel vyprodaná.
Vložením do košíku ji můžete předobjednat. Jakmile se uvolní místo, budeme vás kontaktovat.

Obálka knížky
Proč reformy školství jsou často neúspěšné? Proč je prostředí škol v podstatě toxické a systémově brání procesu vzdělávání? Proč přes upřímnou snahu osvícených ředitelů a učitelů změnit tvář školy nedochází k její faktické transformaci? Kniha dokládá, že reformy zasahují pouze povrch škol. Jádro instituce školy řídí racionalita, která je spojená s industriální nacionalistickou érou. Tato racionalita je na mnoha úrovních – od státní, přes regionální až po úroveň každodenního jednání všech aktérů – v rozporu se strukturou globalizujícího se světa, s jeho síťovou a nehierarchickou povahou. V tomto novém světě je instituce školy stále institucí, která systémově normuje a homogenizuje obyvatelstvo a vylučuje všechny nepřizpůsobivé. Stojíme na prahu zcela nové éry, ale školy duní rytmem 19. století.

Autoři
Radim Šíp
Obsah knihy
  • ISBN 978-80-210-9377-5
  • Počet stran: 471
  • Vazba brožovaná
  • Formát 148 x 210 mm
  • Klíčová slova teorie vědy; sloh myšlení a jednání; pedagogika; instituce školy; kognitivní krajina; nacionalismus; scientizaci kurikula
  • Obor pedagogika, sociální pedagogika
  • Rok vydání: 2019

Celková cena: 141 Kč vč. DPH
 Koupit
Podmínky prodeje

Zpět na nabídku Pedagogika | Sociální pedagogika