angličtinaPřihlášení do IS MU

Proč školství a jeho aktéři selhávají. Kognitivní krajiny a nacionalismus

Obálka knížky
Proč reformy školství jsou často neúspěšné? Proč je prostředí škol v podstatě toxické a systémově brání procesu vzdělávání? Proč přes upřímnou snahu osvícených ředitelů a učitelů změnit tvář školy nedochází k její faktické transformaci? Kniha dokládá, že reformy zasahují pouze povrch škol. Jádro instituce školy řídí racionalita, která je spojená s industriální nacionalistickou érou. Tato racionalita je na mnoha úrovních – od státní, přes regionální až po úroveň každodenního jednání všech aktérů – v rozporu se strukturou globalizujícího se světa, s jeho síťovou a nehierarchickou povahou. V tomto novém světě je instituce školy stále institucí, která systémově normuje a homogenizuje obyvatelstvo a vylučuje všechny nepřizpůsobivé. Stojíme na prahu zcela nové éry, ale školy duní rytmem 19. století.

Autoři
Radim Šíp
Obsah knihy
  • ISBN 978-80-210-9377-5
  • Počet stran: 471
  • Vazba brožovaná
  • Formát 148 x 210 mm
  • Klíčová slova teorie vědy; sloh myšlení a jednání; pedagogika; instituce školy; kognitivní krajina; nacionalismus; scientizaci kurikula
  • Obor pedagogika, sociální pedagogika
  • Rok vydání: 2019

Celková cena: 141 Kč vč. DPH
 Koupit
Podmínky prodeje

Zpět na nabídku Pedagogika | Sociální pedagogika