Kniha se jmenuje Navigátor, úvod do umění nových médií, protože nabízí asociativního průvodce
neustále se měnícím prostorem technologicky podmíněného umění. Samotná rychlost vývoje technologií
vědy a umění totiž nepředurčuje toto téma k encyklopedickému zpracování. První tři kapitoly knihy
zkoumají médium v umění, terminologii nových médií a počátky audiovize. Následující čtyři kapitoly
prozkoumají obecné koncepty času, prostoru, těla a kódu v rámci technologií používaných v umění
nových médií. Na takto vytyčených konceptuálních osách se Navigátor věnuje formám a příkladům umění
nových médií. Najdeme zde asociativní souvislosti mezi konkrétními díly umění videa, zvukového
umění/sound artu, performance, interaktivní instalace, robotického umění, telematiky,
videomappingu, VJingu, net artu, game artu, softwarového umění, algoritmického umění, umělé
inteligence i práce s DNA nebo databázemi. Navigátor je zároveň rozcestníkem, jehož součástí je
ilustrovaný jmenný rejstřík, který propojuje odkazy na stránky v knize s dalšími internetovými
zdroji (dokumentace děl, rozhovory s 
;autory, jejich webové stránky, databáze a podobně)
prostřednictvím QR kódů. …víceméně