Znalostní management
Způsoby, jakými se v organizacích vytvářejí, komunikují a argumentují znalosti, se liší. Vždy ale mají dlouhodobý dopad na relativní výkonnost organizace, neboť ovlivňují výsledky rozhodování a jednání členů organizace. Tento kurz zkoumá zákonitosti, jak efektivní, flexibilní a inovativní organizace v tzv. společnosti 4.0 vytvářejí, komunikují a argumentují své znalosti. Cílem kurzu je zmapovat dosavadní výzkum v této oblasti a podpořit tím myšlenku, že kombinace managementu znalostí s citlivým managementem sociálních vztahů je zásadní pro vznik a aktualizaci efektivních přístupů k řešení původního úkolu znalostního managementu v organizaci, tj. podporovat dlouhodobou výkonnost organizace prostřednictvím podpory její flexibility a inovativnosti.
- Rozvrh: jaro 2022
Pá 18. 3. 16:00–19:50
P101, Pá 13. 5. 12:00–15:50
P103
- Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Vyučující
Osnova
Přednáška 1 – Znalostní management: úvod do problematiky, organizace předmětu (náplň, obsah, ukončení). Přístupy ke znalostnímu managementu. Znalostní pracovníci, organizační učení. Sensemaking, vysoce spolehlivé organizování. Znalostní komponenty, model LIR, vytváření znalostí. Bariéry sdílení znalostí, role komunity ve sdílení znalostí
Přednáška 2 – Silné a slabé vazby mezi lidmi při sdílení znalostí, role rutin v organizaci. Sociální kompetence a sdílení znalostí, spolupráce napříč různými oblastmi odbornosti. Mezipodniková spolupráce a sdílení znalostí, znalostní management zaměřený na zákazníka (customer knowledge management). Konkrétní metody podpory znalostního managementu, měření dopadů znalostního managementu.
Omezení zápisu do předmětu
Jiné omezení: Minimální počet pro otevření předmětu je 10 zapsaných studentů. / The minimum number of enrolled students to open the course is 10.