Projekty cestovního ruchu
Cílem předmětu je prohloubit poznatky a dovednosti v oblasti tvorby produktů cestovního ruchu formou projektově orientovaného přístupu. Studenti se prostřednictvím projektu naučí připravit produkt cestovního ruchu, který bude vycházet ze současných trendů a inovací v sektoru cestovního ruchu. Důraz je kladen na integraci konceptů zážitkové a sdílené ekonomiky a na využití informačních technologií pro sběr dat o návštěvnících destinace. Návrhy produktů CR mohou mít podobu jak komerčních tak nekomerčních (neziskových, veřejných) projektů.
- Rozvrh: jaro 2022
Pá 18. 2. 16:00–19:50
S311, So 5. 3. 12:00–15:50
S311, Pá 29. 4. 16:00–19:50
S311, So 14. 5. 8:00–11:50
S311
- Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Vyučující
Osnova
I. Konceptuální východiska
- Projekty cestovního ruchu (typologie, specifika, studie proveditelnosti)
- Experience and Collaborative Economy/ Zážitková a sdílená ekonomika
- Rozhodovací proces a nákupní chování návštěvníků
- E-tourism a nákupní chování návštěvníků
- Tvorba produktu cestovního ruchu (řetězec služeb/destination value chain, spolupráce, smart destinace)
II. Data a informace v destinaci cestovního ruchu
- Big data v cestovním ruchu
- Geodata a jejich využití v tvorbě produktů CR
- Analýza a monitoring webu a sociálních sítí
- Marketingový informační systém
III. Nástroje tvorby produktů
- Storytelling jako nástroj zážitkově orientovaného produktu CR
- Service Design v cestovním ruchu
- Co-creation value a destinace cestovního ruchu