Průchod studijním plánem
PdF BZE3Svp Zeměpis se zaměřením na vzdělávání
Název anglicky: Geography for Education
bakalářský prezenční vedlejší, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF B-ZE3S Zeměpis se zaměřením na vzdělávání
bakalářský prezenční vedlejší, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF B-ZE3S Zeměpis se zaměřením na vzdělávání
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahSZZ se skládá ze dvou částí – obhajoba práce a přezkoušení z teoretických znalostí. Okruhy pro státní závěrečné zkoušky z geografie vycházejí z profilových disciplín geografie – kartografie a GIS, fyzické geografie a socioekonomické geografie. Součástí jsou i otázky týkající se geografie jako vědy, metod výzkumu a oborové didaktiky. Příprava i odpovědi probíhají za pomoci atlasu.
Student si losuje jedno z témat a odpovídá na dílčí otázky v nich uvedených:
Okruhy otázek státní závěrečné zkoušky z předmětu zeměpis se skládají ze čtyř částí, které odpovídají skladbě předmětů v bakalářském studiu.
Otázky A) Kartografie, geoinformatika.
Otázky B) Fyzická geografie.
Otázky C) Socioekonomická geografie.
Otázky D) Geografie jako věda, základní metody geografického a pedagogického výzkumu a oborová didaktika - Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených pracíStudent si pro svoji závěrečnou práci volí jeden z následujících okruhů:
– Fyzická geografie, nauka o krajině
– Kartografie, GIS, DPZ
– Socioekonomická geografie
– Regionální geografie světa
– Didaktika geografie
Obhájené bakalářské práce:
1) JURMANOVÁ, Natálie. Aplikace pro tablety pro výuku zeměpisu [online]. Brno, 2016 [cit. 2017-11-10]. Dostupné z: <http://is.muni.cz/th/425603/pedf_b/>. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Hana Svobodová.
2) LEISCHNER, Oldřich. Měření pohybové aktivity ve výuce geografie v čase a prostoru [online]. Brno, 2017 [cit. 2017-11-10]. Dostupné z: <http://is.muni.cz/th/408379/pedf_b/>. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Hana Svobodová.
3) MÍŠEK, Štěpán. Vývoj obyvatelstva českých osad v rumunském Banátu [online]. Brno, 2017 [cit. 2017-11-10]. Dostupné z: <http://is.muni.cz/th/433083/pedf_b/>. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Libor Lněnička.
4) JELÍNEK, Martin. Hodnocení mapových aplikací pro chytré telefony z pozice uživatele [online]. Brno, 2017 [cit. 2017-11-10]. Dostupné z: <http://is.muni.cz/th/441502/pedf_b/>. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Hana Svatoňová.
5) OTÁHAL, Jan. Analýza mentálních map na základě věkového rozdílu žáků [online]. Brno, 2017 [cit. 2017-11-10]. Dostupné z: <http://is.muni.cz/th/433085/pedf_b/>. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Hana Svatoňová.
Doporučený průchod studijním plánem
Povinné předměty (P+PV 55 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:Ze0103 | Reliéf a stavba Země | zk | 4 | 1 | P |
PdF:Ze0108 | Atmosféra a hydrosféra Země | zk | 4 | 2 | P |
PdF:Ze0109 | Terénní cvičení z kartografie | z | 3 | 2 | Z |
PdF:Ze0112 | Půda a biota Země | zk | 4 | 3 | P |
PdF:Ze0116 | Geografie výrobní sféry | zk | 4 | 4 | P |
PdF:Ze0118 | Terénní cvičení ze sociální geografie | z | 3 | 4 | Z |
PdF:Ze0119 | Terénní cvičení z fyzické geografie | z | 3 | 3 | Z |
PdF:Ze0121 | Geografie nevýrobní sféry | zk | 4 | 5 | P |
PdF:Ze0123 | Zahraniční terénní praxe - Evropa | z | 4 | 5 | Z |
PdF:Ze0127 | Úvod do studia geografie | z | 2 | 1 | Z |
PdF:Ze0128 | Kartografie | zk | 5 | 1 | P |
PdF:Ze0129 | Kartografie a geoinformatika | zk | 5 | 2 | P |
PdF:Ze0130 | Geoinformatika a dálkový průzkum Země | k | 3 | 3 | P |
PdF:Ze0131 | Aplikované metody výzkumu | k | 3 | 4 | Z |
PdF:Ze0132 | Geografie obyvatelstva a sídel | zk | 4 | 3 | P |
55 kreditů |
Oborové didaktiky (5 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:Ze0122 | Didaktika geografie pro bakalářské studium | zk | 5 | 5 | Z |
5 kreditů |