PdF RSPZP Speciální pedagogika
Název anglicky: Special Education
rigorózní řízení, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF N-SPZP Speciální pedagogika
rigorózní řízení, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF N-SPZP Speciální pedagogika
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahČást povinná
- Filosofie
- Patopsychologie
- Inkluzivní (speciální) pedagogika
- Pedagogické specializace (etopedie, logopedie, oftalmopedie, psychopedie, somatopedie, specifických poruch učení, surdopedie apod.)
Obhajoba rigorózní práce - Studijní povinnostiStudent se zaměřuje na řešení konkrétního výzkumného tématu ve speciální/inkluzivní pedagogice.
Studenti si musí být vědomi aktuálních problémů v oblasti speciálního vzdělávání, být schopni jasně definovat téma svých prací (výzkumu), popsat počáteční stav znalostí a navrhnout odpovídající metody řešení, jasně a logicky vytvořit název práce.
Rigorózní práce je zpracována obvykle v rozsahu cca 100 stran, z toho cca polovinu textu tvoří teoretická východiska a druhou polovinu výzkumný projekt. - Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací1. Využití na studenta zaměřených výukových metod u studentů s poruchami učení
2. Facilitace aspiračních cílů v učení u žáků neslyšících/s těžkým sluchovým postižením
3. Inkluzivní vzdělávání jako cesta budoucnosti: Komparativní studie Inkluzivního vzdělávání v Česku a xxxx
4. Analýza sociálních služeb poskytovaných jedincům s různým typem speciálních vzdělávacích potřeb
5. Rozvoj profesních kompetencí u dětí v institucionální výchově v kontextu přípravy na samostatnost v životě
6. Analýza čtenářských dovedností žáků se specifickými poruchami učení
7. Vrstevnická sociální podpora dětí s problémovým chováním
8. Hodnocení a sebehodnocení studentů se specifickými poruchami učení ve výuce cizích jazyků
Témata obhájených rigorózních prací
Sekundární prevence po infarktu myokardu
Komplexní výchovně vzdělávací systém ve statutárním městě Brně
Činnost pracovníků školního poradenského pracoviště v inkluzivním prostředí škol hlavního vzdělávacího proudu
Osoby s mentální retardací jako uživatelé sociálních služeb
Komplexní péče o afatické pacienty a jejich subjektivní pohled na problematiku
Determinanty zmyslového vnímania a možnosti špeciálnopedagogickej podpory u jednotlivcov s viacnásobným postihnutím