PdF RSPZP Speciální pedagogika
Název anglicky: Special Education
rigorózní řízení, vyučovací jazyk: čeština čeština
Zahrnut v programu: PdF N-SPZP Speciální pedagogika

Informace o studiu

  • Součásti SZZ a jejich obsah
    Část povinná
    - Filosofie
    - Patopsychologie
    - Inkluzivní (speciální) pedagogika
    - Pedagogické specializace (etopedie, logopedie, oftalmopedie, psychopedie, somatopedie, specifických poruch učení, surdopedie apod.)
    Obhajoba rigorózní práce
  • Studijní povinnosti
    Student se zaměřuje na řešení konkrétního výzkumného tématu ve speciální/inkluzivní pedagogice.

    Studenti si musí být vědomi aktuálních problémů v oblasti speciálního vzdělávání, být schopni jasně definovat téma svých prací (výzkumu), popsat počáteční stav znalostí a navrhnout odpovídající metody řešení, jasně a logicky vytvořit název práce.

    Rigorózní práce je zpracována obvykle v rozsahu cca 100 stran, z toho cca polovinu textu tvoří teoretická východiska a druhou polovinu výzkumný projekt.
  • Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací
    1. Využití na studenta zaměřených výukových metod u studentů s poruchami učení
    2. Facilitace aspiračních cílů v učení u žáků neslyšících/s těžkým sluchovým postižením
    3. Inkluzivní vzdělávání jako cesta budoucnosti: Komparativní studie Inkluzivního vzdělávání v Česku a xxxx
    4. Analýza sociálních služeb poskytovaných jedincům s různým typem speciálních vzdělávacích potřeb
    5. Rozvoj profesních kompetencí u dětí v institucionální výchově v kontextu přípravy na samostatnost v životě
    6. Analýza čtenářských dovedností žáků se specifickými poruchami učení
    7. Vrstevnická sociální podpora dětí s problémovým chováním
    8. Hodnocení a sebehodnocení studentů se specifickými poruchami učení ve výuce cizích jazyků

    Témata obhájených rigorózních prací
    Sekundární prevence po infarktu myokardu
    Komplexní výchovně vzdělávací systém ve statutárním městě Brně
    Činnost pracovníků školního poradenského pracoviště v inkluzivním prostředí škol hlavního vzdělávacího proudu
    Osoby s mentální retardací jako uživatelé sociálních služeb
    Komplexní péče o afatické pacienty a jejich subjektivní pohled na problematiku
    Determinanty zmyslového vnímania a možnosti špeciálnopedagogickej podpory u jednotlivcov s viacnásobným postihnutím

Doporučený průchod studijním plánem

Upozornění:

Studijní plán nemá vyplněny žádné předměty.