CST ZADS Základy dotazníkového šetření (Test)
Název anglicky: Basis of Questionnaire Survey
profesní vzdělávání, prezenční, vyučovací jazyk: čeština čeština
Zahrnut v programu: CST C-CZV Oddělení celoživotního vzdělávání RMU

Charakteristika plánu CŽV

  • Představení plánu CŽV (cíle vzdělávání)
    Cílem praktického kurzu je objasnit celý proces dotazníkového šetření od plánu výzkumu až po vyhodnocení dat. Kurz se věnuje různým formám dotazníkového šetření, cílenému kladení otázek pro získání relevantních odpovědí i běžným statistickým metodám vyhodnocování dat.
  • Výstupy z učení

    • Absolvent je schopen vysvětlit různé způsoby výběru vzorku a jejich výhody i nevýhody, popsat obvyklé zásady pro formulaci, pořadí a strategii kladení otázek a rozlišit běžné statistické metody pro vyhodnocení dat.

    • Po absolvování kurzu dokáže vybrat vhodný vzorek na základě definice problému a dostupných zdrojů, vytvořit odpovídající dotazník odpovídající,  realizovat dotazníkové šetření dle vlastního návrhu a koordinovat činnost týmu na základě rámcového zadání a přidělených zdrojů.

  • Uplatnění absolventa
    Získané znalosti a dovednosti lze uplatnit ve všech profesích, které využívají výzkum trhu a veřejného mínění, například při práci v konzultačních, reklamních a PR firmách a agenturách.
  • Cílová skupina
    Kurz je určen pro všechny zájemce o praktické dovednosti v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, a to nejen pro začátečníky, ale i pro ty, kteří si chtějí své znalosti dovednosti upevnit a prohloubit.
  • Podmínky přijetí
    Podmínkou přijetí je pokročilejší znalost nástrojů MS Office a Google.
  • Průběh vzdělávání


    • Příprava dotazníkového šetření - specifika vlastního průzkumu / dotazníkového šetření; stanovení cíle a volba metody průzkumu; vymezení cílové skupiny a získávání respondentů; základní statistické metody vyhodnocování dat.

    • Tvorba dotazníku - konstrukce dotazníků; postup tvorby dotazníku; typy otázek, formulace, logika; vhodné volně dostupné online nástroje pro tvorbu dotazníků; zajímavosti, tipy, design, jak zaujmout respondenta; praktická tvorba dotazníku a realizace dotazníkového šetření ve skupině 3-5 účastníků.

    • Zpracování výsledků - zhodnocení vytvořených dotazníků na základě připomínek od testovacích respondentů; vyhodnocení, zpracování výsledků a jejich prezentace.

  • Podmínky ukončení
    Absolvování kurzu v plném rozsahu a vytvoření vlastního dotazníku a prezentace dotazníkového šetření realizovaného v týmu 3-5 účastníků v rámci kurzu.

Průchod plánem CŽV

Předměty CŽV

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr
CST:ZADS01Základy dotazníkového šetření (Test) T. Chaloupkak 0/03 -
3 kredity