PdF DV24SOCPAT Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů
Název anglicky: Study aimed at gaining the required qualifications for the performance of specialised activities - prevention of socially pathological phenomena
profesní vzdělávání, prezenční, vyučovací jazyk: čeština čeština
Zahrnut v programu: PdF C-SOCPAT Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů

Charakteristika plánu CŽV

  • Představení plánu CŽV (cíle vzdělávání)
    Jedná se o 4-semestrové vzdělávání, jehož cílem je připravit učitele na funkci školního metodika prevence. 
  • Cílová skupina
    Program je určen pro kvalifikované učitele, kteří vykonávají nebo chtějí vykonávat  funkci školního metodika prevence.
  • Výstupy z učení
    Účastníci získají:
    vědomosti a dovednosti projevující se ve schopnostech aplikace pedagogiky a psychologie, adiktologie a poznatků ze současných výzkumů v oblasti prevence sociálně nežádoucích jevů

    - kompetence v oblasti metodické, koordinační, informační a poradenské činnosti v oblasti prevence sociálního a morálního rozvoje žáků

  • Uplatnění absolventa
    Vzdělávání připraví na profesi  školního metodika prevence v souladu s § 9 odst. 1 písm. c) vyhlášky č. 317/2005 Sb. o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů.
  • Podmínky přijetí

    Ukončené vysokoškolské magisterské studium v učitelských oborech nebo magisterské studium v neučitelských oborech doplněné pedagogickou způsobilostí získanou na základě absolvování doplňkového pedagogického studia a minimálně 2-letá pedagogická praxe.

  • Průběh vzdělávání

    Účastník musí absolvovat stanovené povinné předměty, jejichž celkový rozsah je 250 vyučovacích hodin (vč. 30 hodin stáže na odborných pracovištích poskytujících poradenskou, intervenční a léčebnou činnost). Předměty jsou zveřejněné zde.

    V každém předmětu plní stanovené požadavky, které jsou součástí sylabu každého předmětu (účast ve výuce, absolvování předepsaných povinností), a ukončí ho složením zkoušky, kolokvia nebo získáním zápočtu.

  • Podmínky ukončení
    Vzdělávání je ukončeno složením závěrečné zkoušky vč. obhajoby závěrečné práce. 

    Závěrečná zkouška se skládá z předmětů:
    - Pedagogika
    - Psychologie
    - Prevence sociálně patologických jevů
    - Závěrečná práce

Průchod plánem CŽV

Předměty CŽV

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr
PdF:SMP_Mod1Úvod do studia, východiska primární prevence ve školství T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 2.- 1
PdF:SMP_Mod10Monitorování a evaluace primární prevence T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 2.- 3
PdF:SMP_Mod11Závěrečná práce a její konzultace T. Kohoutekz 0/0/0 8.- 4
PdF:SMP_Mod13Aktuální otázky školního poradenství T. Kohoutekz 0/0/0 8.- 3
PdF:SMP_Mod2aSystém primární prevence ve školství 1 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 2.- 1
PdF:SMP_Mod2bSystém primární prevence ve školství 2 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 2.- 2
PdF:SMP_Mod3aLegislativní rámec práce ŠMP 1 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 2.- 1
PdF:SMP_Mod3bLegislativní rámec práce ŠMP 2 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 2.- 2
PdF:SMP_Mod4aŠkolní třída, její vedení a diagnostika 1 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 1.- 1
PdF:SMP_Mod4bŠkolní třída, její vedení a diagnostika 2 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 1.- 2
PdF:SMP_Mod4cŠkolní třída, její vedení a diagnostika 3 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 1.- 3
PdF:SMP_Mod5aSpecifika role ŠMP 1 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 2.- 1
PdF:SMP_Mod5bSpecifika role ŠMP 2 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 2.- 2
PdF:SMP_Mod5cSpecifka role ŠMP 3 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 2.- 3
PdF:SMP_Mod6aSociálně problematické jevy 1 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 1.- 1
PdF:SMP_Mod6bSociálně problematické jevy 2 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 1.- 2
PdF:SMP_Mod6cSociálně problematické jevy 3 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 1.- 3
PdF:SMP_Mod7aZákladní dovednosti poradenské práce a komunikace 1 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 1.- 1
PdF:SMP_Mod7bZákladní dovednosti poradenské práce a komunikace 2 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 1.- 2
PdF:SMP_Mod7cZákladní dovednosti poradenské práce a komunikace 3 T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 1.- 3
PdF:SMP_Mod8Primární prevence ve škole, zařazení do školních poradenských služeb T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 1.- 2
PdF:SMP_Mod9Rodina a komunikace s rodiči T. Kohoutekz 0/0/0 8 + 1.- 3
PdF:SMP_ModP1Praxe - stáže na odborných pracovištích poskytujících poradenskou, intervenční a léčebnou činnost 1 T. Kohoutekz 0/0/0 10.- 1
PdF:SMP_ModP2Praxe - stáže na odborných pracovištích poskytujících poradenskou, intervenční a léčebnou činnost 2 T. Kohoutekz 0/0/0 10.- 2
PdF:SMP_ModP3Praxe - stáže na odborných pracovištích poskytujících poradenskou, intervenční a léčebnou činnost 3 T. Kohoutekz 0/0/0 10.- 3
PdF:SMP_ModR1Reflexe praxe 1 T. Kohoutekz 0/0/0 4 + 1.- 1
PdF:SMP_ModR2Reflexe praxe 2 T. Kohoutekz 0/0/0 4 + 1.- 2
PdF:SMP_ModR3Reflexe praxe 3 T. Kohoutekz 0/0/0 4 + 1.- 3
0 kreditů