Průchod plánem CŽV
profesní vzdělávání, prezenční, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF C-SOCPAT Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů
Charakteristika plánu CŽV
- Představení plánu CŽV (cíle vzdělávání)Jedná se o 4-semestrové vzdělávání, jehož cílem je připravit učitele na funkci školního metodika prevence.
- Cílová skupinaProgram je určen pro kvalifikované učitele, kteří vykonávají nebo chtějí vykonávat funkci školního metodika prevence.
- Výstupy z učeníÚčastníci získají:
- vědomosti a dovednosti projevující se ve schopnostech aplikace pedagogiky a psychologie, adiktologie a poznatků ze současných výzkumů v oblasti prevence sociálně nežádoucích jevů- kompetence v oblasti metodické, koordinační, informační a poradenské činnosti v oblasti prevence sociálního a morálního rozvoje žáků
- Uplatnění absolventaVzdělávání připraví na profesi školního metodika prevence v souladu s § 9 odst. 1 písm. c) vyhlášky č. 317/2005 Sb. o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů.
- Podmínky přijetí
Ukončené vysokoškolské magisterské studium v učitelských oborech nebo magisterské studium v neučitelských oborech doplněné pedagogickou způsobilostí získanou na základě absolvování doplňkového pedagogického studia a minimálně 2-letá pedagogická praxe.
- Průběh vzdělávání
Účastník musí absolvovat stanovené povinné předměty, jejichž celkový rozsah je 250 vyučovacích hodin (vč. 30 hodin stáže na odborných pracovištích poskytujících poradenskou, intervenční a léčebnou činnost). Předměty jsou zveřejněné zde.
V každém předmětu plní stanovené požadavky, které jsou součástí sylabu každého předmětu (účast ve výuce, absolvování předepsaných povinností), a ukončí ho složením zkoušky, kolokvia nebo získáním zápočtu.
- Podmínky ukončeníVzdělávání je ukončeno složením závěrečné zkoušky vč. obhajoby závěrečné práce.
Závěrečná zkouška se skládá z předmětů:
- Pedagogika
- Psychologie
- Prevence sociálně patologických jevů
- Závěrečná práce
Průchod plánem CŽV
Předměty CŽV
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | |
PdF:SMP_Mod1 | Úvod do studia, východiska primární prevence ve školství | z | - | 1 | |
PdF:SMP_Mod10 | Monitorování a evaluace primární prevence | z | - | 3 | |
PdF:SMP_Mod11 | Závěrečná práce a její konzultace | z | - | 4 | |
PdF:SMP_Mod13 | Aktuální otázky školního poradenství | z | - | 3 | |
PdF:SMP_Mod2a | Systém primární prevence ve školství 1 | z | - | 1 | |
PdF:SMP_Mod2b | Systém primární prevence ve školství 2 | z | - | 2 | |
PdF:SMP_Mod3a | Legislativní rámec práce ŠMP 1 | z | - | 1 | |
PdF:SMP_Mod3b | Legislativní rámec práce ŠMP 2 | z | - | 2 | |
PdF:SMP_Mod4a | Školní třída, její vedení a diagnostika 1 | z | - | 1 | |
PdF:SMP_Mod4b | Školní třída, její vedení a diagnostika 2 | z | - | 2 | |
PdF:SMP_Mod4c | Školní třída, její vedení a diagnostika 3 | z | - | 3 | |
PdF:SMP_Mod5a | Specifika role ŠMP 1 | z | - | 1 | |
PdF:SMP_Mod5b | Specifika role ŠMP 2 | z | - | 2 | |
PdF:SMP_Mod5c | Specifka role ŠMP 3 | z | - | 3 | |
PdF:SMP_Mod6a | Sociálně problematické jevy 1 | z | - | 1 | |
PdF:SMP_Mod6b | Sociálně problematické jevy 2 | z | - | 2 | |
PdF:SMP_Mod6c | Sociálně problematické jevy 3 | z | - | 3 | |
PdF:SMP_Mod7a | Základní dovednosti poradenské práce a komunikace 1 | z | - | 1 | |
PdF:SMP_Mod7b | Základní dovednosti poradenské práce a komunikace 2 | z | - | 2 | |
PdF:SMP_Mod7c | Základní dovednosti poradenské práce a komunikace 3 | z | - | 3 | |
PdF:SMP_Mod8 | Primární prevence ve škole, zařazení do školních poradenských služeb | z | - | 2 | |
PdF:SMP_Mod9 | Rodina a komunikace s rodiči | z | - | 3 | |
PdF:SMP_ModP1 | Praxe - stáže na odborných pracovištích poskytujících poradenskou, intervenční a léčebnou činnost 1 | z | - | 1 | |
PdF:SMP_ModP2 | Praxe - stáže na odborných pracovištích poskytujících poradenskou, intervenční a léčebnou činnost 2 | z | - | 2 | |
PdF:SMP_ModP3 | Praxe - stáže na odborných pracovištích poskytujících poradenskou, intervenční a léčebnou činnost 3 | z | - | 3 | |
PdF:SMP_ModR1 | Reflexe praxe 1 | z | - | 1 | |
PdF:SMP_ModR2 | Reflexe praxe 2 | z | - | 2 | |
PdF:SMP_ModR3 | Reflexe praxe 3 | z | - | 3 | |
0 kreditů |