CST:SPAJ004 Angličtina N4 - Informace o předmětu
SPAJ004 Angličtina pro neslyšící IV
Celouniverzitní studiajaro 2015
- Rozsah
- 2/2. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Fonioková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ilja Rajdová (pomocník)
Mgr. Klára Bicanová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Křivánková (cvičící)
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPAJ004/A: Po 23. 2. až Pá 15. 5. Po 15:00–16:35 108, Čt 26. 2. až Pá 15. 5. Čt 15:30–17:05 110, J. Sedláčková, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
- Předpoklady
- hearing impairment; SPAJ002 English for hearing impaired students III or placement based on the result of a placement test taken at the Teiresias Centre
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The course objective is to enhance the students' skills of reading and writing, especially in academic context. It also aims at improving the students' grammar and vocabulary (approx. B2 level).
- Osnova
- Lesson 1 - Student life
- READING: Ways or reading; WRITING: Describing people; VOCABULARY: Dictionaries (parts of speech); personality; GRAMMAR: Tense revision
- Lesson 2 - Daily routines
- READING: Work and stress; WRITING: routines and procedures; VOCABULARY: collocations; jobs -er, -or, -ist; word building; GRAMMAR: Making questions - revision + indirect questions +reported speech
- Lesson 3 - People and the environment
- READING: weather (scanning); WRITING: describing our lives; VOCABULARY: weather; GRAMMAR: present perfect simple / continuous - revision
- Lesson 4 - Architecture
- READING: Famous buildings (making notes); WRITING: describing buildings (linking ideas); VOCABULARY: dictionaries 2 (entries); countable and uncountable nouns; houses; GRAMMAR: Revision of conditionals
- Lesson 5 - Education; READING: Universities (predicting; linking ideas); making notes; WRITING: Formal letters and emails; VOCABULARY: plurals; education; GRAMMAR: conjunctions
- Lesson 6 - Technology
- READING: Inventions (websites); WRITING: Describing things (definitions, descriptions); VOCABULARY: Spelling; verbs often confused; GRAMMAR: relative clauses; conjunctions;
- Lesson 7 - Food, drink, and culture
- READING: Food from other countries (topic sentences, writer’s opinion); WRITING: describing food and drink (punctuation); VOCABULARY: food and cooking; prefixes; GRAMMAR: be used to / get used to / used to do
- Lesson 8 - Cities of the world
- READING: City life (getting facts from a text); WRITING: Comparing data; writing about cities; VOCABULARY: word formation; towns and cities; GRAMMAR: revision comparatives and superlatives of adjectives and adverbs
- Lesson 9 - Brain power
- READING: A healthy brain (synonyms, making notes); books; WRITING: Notes and summaries; VOCABULARY: human body; GRAMMAR: Passive voice
- Lesson 10 - International student
- READING: Going abroad to study (application forms); effective reading (summary of reading strategies); WRITING: A host family (informal email); VOCABULARY: countries and languages; the compass; GRAMMAR: the with geographical names
- Literatura
- Harrison, Richard. Headway Academic Skills. Reading, Writing, and Study Skills. Level 1 Student’s Book. Oxford: Oxford UP, 2006.
- Oxenden, Clive, and Christina Latham-Koenig. New English File Upper-intermediate Student's Book. Oxford: Oxford UP, 2008.
- Harrison, Richard. Headway Academic Skills. Reading, Writing, and Study Skills. Level 2 Student’s Book. Oxford: Oxford UP, 2006.
- Oxenden, Clive, and Christina Latham-Koenig. New English File Upper-intermediate Workbook. Oxford: Oxford UP, 2008.
- MILLER, Judy L. a Robert F. COHEN. Reason to write : strategies for success in academic writing. New York: Oxford University Press, 2001, x, 178. ISBN 9780194367714. info
- Výukové metody
- individual, pair and group work
- Metody hodnocení
- credit: end-of-course written test
exam: end-of-course written test, in-class essay + discussion about the essay (oral or online chat-based) - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=2858
2 x 90 min / week - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/jaro2015/SPAJ004