SPUAJ001 Academic reading for students with learning differences

Celouniverzitní studia
jaro 2020
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Eva Barnová (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (přednášející)
Mgr. Ilja Rajdová (pomocník)
Garance
PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Rozvrh
Út 16:00–17:50 106
Předpoklady
Základní znalost angličtiny alespoň na úrovní B1 (přinejmenším středoškolská znalost)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 4 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/4, pouze zareg.: 0/4, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/4
Mateřské obory/plány
předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem kurzu je vybavit studenty se specifickými poruchami učení dovednostmi a strategiemi, které jim umožní lépe zvládat čtení textů v akademické angličtině. Studenti se seznámí s různými druhy učení, různými metodami čtení, ale i slovotvorbou a strukturou anglicky psaných textů, což jim umožní lépe porozumět textům a efektivněji s nimi pracovat.
Osnova
  • Unit 1: Učební styly, strategie, typy a charakteristika odborných/akademických textů
  • Unit 2: Práce s textem, různé způsoby/techniky čtení (intenzívní, extenzívní, skimming, scanning, internetové zdroje a programy)
  • Unit 3: Slovní druhy a jejich vzájemné vztahy, větné členy a pořádek slov ve větách oznamovacích, záporných, v otázkách (praktická cvičení, práce s různými typy úloh při čtení textů - fill in, gap text, tvoření slov, sousloví)
  • Unit 4: Odstavce, členění textů a jejich uspořádání, studijní dovednosti (praktická cvičení s různými odbornými typy textů)
  • Unit 5: Hlasité a tiché čtení, výslovnost v angličtině
  • Unit 6: Typy testů na porozumění textu, strategie skládání testů, nácvik různých typů cvičení na porozumění textu
Literatura
    doporučená literatura
  • FOLSE, Keith S., Elena Vestri SOLOMON a David CLABEAUX. Great writing. From great paragraphs to great essays. Third edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2015, xv, 248. ISBN 9781285750613. info
  • LANGAN, John. College writing skills with readings. Ninth edition. New York, N.Y.: McGraw-Hill, 2014, xxx, 770. ISBN 9780078036279. info
  • FOLSE, Keith S., April MUCHMORE-VOKOUN a Elena Vestri SOLOMON. Great writing. Great essays. Fourth edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014, xv, 210. ISBN 9781285750620. info
  • FOLSE, Keith S., April MUCHMORE-VOKOUN a Elena Vestri SOLOMON. Great writing. Great paragraphs. Fourth edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014, xvi, 302. ISBN 9781285750606. info
  • BOUCHARD, Margaret. Comprehension strategies for English language learners : 30 research-based reading strategies that help students read, understand, and really learn content from their textbooks and other nonfiction materials. New York: Scholastic, 2005, 128 stran. ISBN 0439554284. info
Výukové metody
interaktivní jazykový seminář
Metody hodnocení
Požadavky k zápočtu: docházka, aktivní práce v semináři, závěrečný test zaměřený na porozumění textu, ve kterém musejí studenti získat nejméně 70 % bodů
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2022, jaro 2024.