SPCJ003 Čeština pro neslyšící III

Celouniverzitní studia
podzim 2014
Rozsah
2/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ilja Rajdová (přednášející)
Mgr. Lucie Štefková (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SPCJ003/T01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Rajdová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
SPCJ003/T03: Po 22. 9. až Pá 19. 12. Út 11:20–12:55 Učebna S10 (56), Čt 14:40–16:15 Učebna S4 (35a), I. Rajdová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
Předpoklady
SPCJ001 Čeština pro neslyšící I
SPCJ002 Čeština pro neslyšící II
nebo vstupní test
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz Čeština pro neslyšící je koncipován jako dvouletý (čtyřsemestrální), jeho cílem je postupné zlepšování komunikačních dovedností neslyšících studentů v českém jazyce (Čeština pro neslyšící I a II) a rozvíjení schopnosti studentů pracovat s odbornými texty a sami je vytvářet (Čeština pro neslyšící III a IV). Důraz bude kladen především na porozumění psaným textům. V rámci kurzu se studenti také seznámí se základními příručkami češtiny, naučí se s nimi pracovat a vyhledávat v nich potřebné informace. V průběhu celého kurzu je také kladen důraz na rozšiřování slovní zásoby neslyšících studentů, s čímž souvisí také rozvíjení schopnosti zvládnout obecné požadavky související s vysokoškolským studiem (komunikace s vyučujícími, schopnost rychle se orientovat v systému studia atd.).
Osnova
  • 1. Informace, typy, etika práce s informacemi
  • 2. Vyhledávání informací
  • 3. Čtení odborného textu
  • 4. Intelektuální styly, typy vědeckých textů, jejich části
  • 5. Kompoziční vztahy
  • 6. Koherence textu, tematické posloupnosti
  • 7. Citace
  • 8. Výběr tématu, definování a řešení problému
Výukové metody
E-learning, samostatná produkce textů, práce s odbornými texty
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem. Součástí závěrečného hodnocení je aktivní účast v semináři, odevzdávání průběžných úkolů a závěrečný test.
Navazující předměty
Informace učitele
https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=1444
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018.