CST:CJVU_KDPe Komunikace s dětským pacientem - Informace o předmětu
CJVU_KDPe Komunikace s dětským pacientem - e-learning
Celouniverzitní studiapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno asynchronně - Vyučující
- PhDr. Ivana Rešková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dana Otychová (pomocník)
Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Markéta Taussiková (přednášející) - Garance
- Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D.
Kontaktní osoba: Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- V tomto e-learningu jsme se snažili uchopit výzvy, jež přináší komunikace s dětským pacientem v předškolním věku. Studenti češtiny jako cizího jazyka mohou narazit na komunikaci s dětským pacientem v obvykle používaných učebnicích češtiny pouze sporadicky. Proto jsme se vydali do ordinací praktických lékařů a na základě pořízených zvukových nahrávek, tedy na základě autentického jazykového materiálu, jsme vytvořili specializovaná cvičení zaměřená právě na tento typ komunikace a na jeho typické jazykové rysy. Zdůraznili jsme rozdíly v komunikaci mezi dospělými a v komunikaci s dítětem a poukázali jsme na vybrané a relevantní typické rysy dětské řeči v předškolním věku. Přestože podstatná část komunikace probíhá mezi zdravotnickým personálem (lékařem a sestrou) a rodiči a přestože naprosto zásadní roli v komunikaci hrají neverbální projevy a záležitosti sociokulturní, věříme že bude e-learning pro studenty lékařské fakulty užitečný.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- identifikovat důležité rysy češtiny u dětí v předškolním věku;
- chápat specifika komunikace s dětským pacientem;
- aplikovat zjištěné poznatky v praxi. - Osnova
- Typical features of Czech childhood language in pre-school age children.
- Child-directed speech and communication with child patients.
- Pozdravy a vokativ.
- Hypokoristika.
- Speciální hypokoristika.
- Deminutiva I.
- Deminutiva II.
- Deminutiva III.
- Fráze: vysvětlení lékařských úkonů.
- Fráze: uklidnění dítěte.
- Fráze: povzbuzení a pochvala.
- Tykání, imperativ.
- Imperativ a objekt.
- Závěrečný test.
- Výukové metody
- autonomní učení
- Metody hodnocení
- - úspěšné plnění odpovědníků (75 %)
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2024/CJVU_KDPe