CST:CJVU_KPD Rozvoj komunikač. dovedností - Informace o předmětu
CJVU_KPD Rozvoj komunikačních a prezentačních dovedností pro úspěšný start vlastní kariéry
Celouniverzitní studiapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Alena Habrová (přednášející)
Sofiia Berezka, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Dana Otychová (pomocník) - Garance
- PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D.
Kontaktní osoba: Mgr. Dana Otychová - Rozvrh
- Út 12:00–13:30 408
- Předpoklady
- SOUHLAS
Kurz je vhodný pro studenty, kteří se učí češtinu jako cizí jazyk a dosáhli úrovně A2. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Jiné omezení: The course is designed for Ukrainian students at MU. - Cíle předmětu
- Kurz si klade za cíl rozvíjet komunikační a prezentační dovednosti účastníků. Důraz je kladen na praktická cvičení, aktivity a úkoly, které tvoří součást cizojazyčné průpravy podporující rozvoj dovedností nezbytných pro studium na vysoké škole.
- Výstupy z učení
- Vedle samotné vzdělávací složky zacílené na rozvoj komunikačních a prezentačních kompetencí je pro účastníka benefitem i celková koncepce kurzu, který lze díky skladbě a charakteru jednotlivých cvičení pojmout jako vhodnou formu aktivního přístupu k cílenému osobnostnímu rozvoji. Po absolvování kurzu bude student schopen patřičně reagovat v cizím jazyce a aktivně volit vhodné strategie odpovídající jednotlivým komunikačním situacím. Rovněž dokáže prezentovat akademická témata v cizím jazyce a připravit prezentace v různých formátech.
- Osnova
- Výuku vedou dvě vyučují - každá se věnuje vybraným tématům, jež tvoří stěžejní osu kurzu. Zmíněná témata jsou pokryta v jednotlivých blocích příslušné interaktivní osnovy - každa vyučující pracuje s jednou osnovou. Témata obou osnov se vzájemně propojují, jsou úzce provázána, a to tak aby postupně vznikal přehled užitečných postupů a strategií, jakož i vhodných IT nástrojů, které výrazně přispívají k systematickému rozvoji komunikačních kompetencí a prezentačních dovedností, jež jsou nezbytným předpokladem pro další profesní růst.
- Literatura
- PIKHART, Marcel. A handbook of basic presentation skills in English. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011, 51 s. ISBN 9788074351051. info
- VAN EMDEN, Joan a Lucinda BECKER. Presentation skills for students. 2nd edition. Palgrave Macmillan, 2010, 192 s. ISBN 978-0-230-24304-0. info
- MCCARTHY, Patsy a Caroline HATCHER. Presentation skills : the essential guide for students. First published. Los Angeles: SAGE, 2002, xvii, 267. ISBN 9780761940920. info
- Výukové metody
- V seminářích, cvičeních a workshopech jsou kombinovány různé výukové metody, přičemž hlavní důraz je kladen zejména na komunikativní a na task based metodu. Jednotlivé aktivity jsou realizovány individuálně, ve dvojicích a ve skupině.
- Metody hodnocení
- Pravidelná účast a aktivita v seminářích. 2 absence za semestr. Plnění úkolů během semestru a prezentace v závěrečném workshopu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2024/CJVU_KPD