CST:DYTP01 DysTest - Školení k testové ba - Informace o předmětu
DYTP01 DysTest - Školení k testové baterii
Celouniverzitní studiapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ester Detáryová (přednášející)
Mgr. et Mgr. Andrea Lázničková (přednášející)
Mgr. Iva Oulehlová (přednášející)
Mgr. Hana Žampachová (přednášející) - Garance
- Ing. Boris Janča
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Andrea Lázničková
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky - Předpoklady
- Předmět je určen pro psychology a speciální pedagogy školských poradenských zařízení dle vyhl. č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, příp. psychology a speciální pedagogy pracující přímo na středních školách
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DysTest - Školení k testové baterii (program CST, C-TEI) (2)
- DysTest - Školení k testové baterii (online) (program CST, C-TEI) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz seznamuje účastníky s jednotlivými diagnostickými nástroji testové baterie DysTest, který je určený pro diagnostiku studentů vysokých škol a uchazečů o vysokoškolské studium. Účastníci programu získají dovednosti potřebné k samostatné administraci testové baterie DysTest za účelem diagnostiky specifických poruch učení u studentů středních škol – uchazečů o vysokoškolské vzdělávání a u studentů škol vysokých.
- Výstupy z učení
- Absolvent bude schopen pracovat s testovou baterii DysTest, analyzovat výsledky diagnostiky a použít je jako podklad pro funkční diagnostiku uchazečů o studium na vysoké škole a vysokoškolských studentů.
- Osnova
- 1. hodina: Uvedení do problematiky diagnostiky poruch učení u studentů vysokých škol a u uchazečů o vysokoškolské studium. Představení konceptu diagnostické baterie DysTest, jejích diagnostických možností a využití diagnostických závěrů pro pedagogickou praxi.
2.-3. hodina: Seznámení a práce s testovou aplikací, s jejíž pomocí se baterie administruje. Každý účastník již během programu aktivně pracuje s PC nebo tabletem vybaveným testovou aplikací. Jsou představeny všechny funkce aplikace a je ověřena schopnost práce s aplikací.
4.-6. hodina: Seznámení a práce s jednotlivými testy, které jsou součástí testové baterie. Seznámení s podstatou jednotlivých testů, jejich zadáváním (administrací), vyhodnocováním a interpretací výsledků.
7.-8. hodina: Možnosti interpretace celkových výsledků, představení kasuistik a individuální konzultace probraných témat.
- 1. hodina: Uvedení do problematiky diagnostiky poruch učení u studentů vysokých škol a u uchazečů o vysokoškolské studium. Představení konceptu diagnostické baterie DysTest, jejích diagnostických možností a využití diagnostických závěrů pro pedagogickou praxi.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v průběhu kurzu a úspěšné absolvování závěrečného testu.
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2024/DYTP01