DYTP01 DysTest - Školení k testové baterii

Celouniverzitní studia
podzim 2024
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ester Detáryová (přednášející)
Mgr. et Mgr. Andrea Lázničková (přednášející)
Mgr. Iva Oulehlová (přednášející)
Mgr. Hana Žampachová (přednášející)
Garance
Ing. Boris Janča
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Andrea Lázničková
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Předpoklady
Předmět je určen pro psychology a speciální pedagogy školských poradenských zařízení dle vyhl. č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, příp. psychology a speciální pedagogy pracující přímo na středních školách
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz seznamuje účastníky s jednotlivými diagnostickými nástroji testové baterie DysTest, který je určený pro diagnostiku studentů vysokých škol a uchazečů o vysokoškolské studium. Účastníci programu získají dovednosti potřebné k samostatné administraci testové baterie DysTest za účelem diagnostiky specifických poruch učení u studentů středních škol – uchazečů o vysokoškolské vzdělávání a u studentů škol vysokých.
Výstupy z učení
Absolvent bude schopen pracovat s testovou baterii DysTest, analyzovat výsledky diagnostiky a použít je jako podklad pro funkční diagnostiku uchazečů o studium na vysoké škole a vysokoškolských studentů.
Osnova
  • 1. hodina: Uvedení do problematiky diagnostiky poruch učení u studentů vysokých škol a u uchazečů o vysokoškolské studium. Představení konceptu diagnostické baterie DysTest, jejích diagnostických možností a využití diagnostických závěrů pro pedagogickou praxi.
    2.-3. hodina: Seznámení a práce s testovou aplikací, s jejíž pomocí se baterie administruje. Každý účastník již během programu aktivně pracuje s PC nebo tabletem vybaveným testovou aplikací. Jsou představeny všechny funkce aplikace a je ověřena schopnost práce s aplikací.
    4.-6. hodina: Seznámení a práce s jednotlivými testy, které jsou součástí testové baterie. Seznámení s podstatou jednotlivých testů, jejich zadáváním (administrací), vyhodnocováním a interpretací výsledků.
    7.-8. hodina: Možnosti interpretace celkových výsledků, představení kasuistik a individuální konzultace probraných témat.

Metody hodnocení
Aktivní účast v průběhu kurzu a úspěšné absolvování závěrečného testu.
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2024/DYTP01