ESF:KHMA2 Marketing II - Informace o předmětu
KHMA2 Marketing II
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová - Rozvrh
- So 27. 9. 16:20–19:30 aula_Vinařská, So 11. 10. 12:50–16:15 aula_Vinařská, So 8. 11. 8:30–11:50 aula_Vinařská, Ne 30. 11. 16:20–19:30 aula_Vinařská, Ne 7. 12. 12:50–16:15 aula_Vinařská
- Předpoklady
- KHMAR Marketing
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF - Mateřské obory/plány
- Podnikové hospodářství (program ESF, N-EKM)
- Cíle předmětu
- Předmět Marketing II. se zabývá marketingovou komunikací, tj. navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing I. a tyto znalosti dále prohlubuje v oblasti čtvrtého P marketingového mixu – propagace. Vedle detailního výkladu jednotlivých prvků komunikačního mixu se zaměřuje také na problematiku budování značky, customer relationship management a na vývoj jednotlivých komunikačních modelů a modelů hierarchie účinků, které se ve své nejmodernější podobě používají při plánování komunikačních kampaní, resp. vysvětlují reakce spotřebitelů na šířené informace.
Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
- použít znalostí z oblasti řízení značky k vytvoření pravidel používání značky v rámci podnikového portfolia;
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
- popsat jednotlivé prvky propagace včetně výhod propojení některých nástrojů propagace s customer relationship managementem;
- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán;
- vytvořit prezentaci v programu Microsoft Office PowerPoint a vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku.; - Osnova
- Předmět se skládá z pěti bloků výuky (setkání) a samostudia. Obsah příslušných částí je specifikován níže :
- První blok:
- - komunikační modely;
- - modely hierarchie účinků;
- Druhý blok:
- - řízení značky;
- - prezentace strategického komunikačního plánu na 1. téma (prezentace vybraných teamů, zpětná vazba, hodnocení, diskuse);
- Třetí blok:
- - integrovaná marketingová komunikace;
- - direct marketing;
- - prezentace strategického komunikačního plánu na 2. téma (prezentace vybraných teamů, zpětná vazba, hodnocení, diskuse);
- Čtvrtý blok:
- - podpora prodeje a 3D reklama;
- - prezentace strategického komunikačního plánu na 3. téma (prezentace vybraných teamů, zpětná vazba, hodnocení, diskuse);
- Pátý blok:
- - reklama;
- - prezentace strategického komunikačního plánu na 4. téma (prezentace vybraných teamů, zpětná vazba, hodnocení, diskuse);
- V rámci samostudia musí student nastudovat dle pokynů materiálu s názvem Průvodce studiem umístěného v interaktivních osnovách a z dalších materiálů určených učitelem níže uvedená témata:
- - customer relationship management;
- - public relations a společenská odpovědnost podniku;
- - veletrhy a výstavy, event marketing;
- Literatura
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- Průvodce studiem
- TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
- KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 9788024714813. info
- NASH, Edward L. Direct marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003, xxxiv, 604. ISBN 8072268384. info
- Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
- Metody hodnocení
- Přímá výuka je rozdělena do pěti setkání (obsah jednotlivých setkání viz výše). Účast studenta na setkáních je nepovinná s výjimkou setkání, na kterém prezentuje se svým teamem POT (práce opravovaná tutorem). Předmět je ukončen písemným testem, k němuž je připuštěn pouze ten, kdo splnil níže uvedené požadavky.
Obsah prvního setkaní a vždy první poloviny dalších setkání je založen na slovní a diskusní metodě výuky. Druhá polovina druhého a následných setkání je založena na situační a inscenační metodě výuky, což má za cíl propojit kognitivní učení s učením sociálním. Při prezentacích jednotlivých teamů se navíc využívá mechanismu nápodoby.
Povinností studentů je vypracovat a prezentovat (upřesnění viz níže) 1 teamový POT za semestr (podrobnější informace k obsahu a jednotlivým tématům POTu jsou uvedeny v interaktivních osnovách na ISu). POT má ústní podobu s podporou MS PowerPointu. Na jednotlivá témata POTu se mohou studenti přihlásit na prvním setkání či následně prostřednictvím e-mailu (e-mail na učilete: klarad@econ.muni.cz). Nedodržení termínu prezentace bez řádné omluvy je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Prezentace v MS PowerPointu se odevzdávají do Odevzdávárny nejpozději v den, který předchází datu, které je uvedeno u názvu příslušného POTu. Nedodržení termínu odevzdání je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Na daném setkání prezentují vždy jen 2 teamy. Prezentující teamy jsou vybrány losem ze všech teamů připravených k prezentaci. Prezentující teamy (resp. jednotlivci v prezentujícím teamu) mohou za prezentaci obdržet 0 až 3 body, které jim budou připočteny ke zkouškovému testu. Neprezentující teamy (resp. jednotlivci v neprezentujících teamech) dostávají po 2 bodech. Ty jim budou připočteny ke zkouškovému testu.
Zkouškový písemný test a konečné hodnocení:
- podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání a prezentování POTU či odevzdání POTu - viz výše;
- podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu při prvním pokusu je dosažení alespoň 12 bodů z celkového počtu bodů po připočtení bodů z POTu - body se přičítají pouze 1x;
- podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu při druhém pokusu je dosažení alespoň 60 % z celkového počtu bodů, tj. alespoň 12 bodů.;
Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání, jedná se zejména o používání různých nedovolených pomůcek ("taháků"), opisování, vynášení zadání testů a vůbec o jednání narušující průběh zkoušky, přeruší učitel zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF. Uvedený postup se rovněž vztahuje na všechny aktivity, které vstupují do záveřečného hodnocení předmětu. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2008/KHMA2