KVMVS2 Marketing ve veřejném sektoru II.

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková
Rozvrh
So 21. 2. 8:30–11:50 P403, Ne 29. 3. 8:30–11:50 P403, So 25. 4. 16:20–19:30 P403, So 23. 5. 12:50–16:15 P403
Předpoklady
Předmět je určen pro navazující magisterské kombinované studenty oboru Veřejná ekonomie a Management v kultuře.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na procvičuje poznatky získané studiem předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
Studenti budou prakticky umět na příkladu vybrané NNO sestavit: SWOT analýzu;
Matici šíře sortimentu;
Ansoffovu matici;
Poziční mapu;
Fundrasingový plán;
Komunikačníc plán;
Plán sponzorství;
PR-audit;
Mediální plán;
Strategický plán
Osnova
  • Tématický plán tutoriálů:
  • 1.Základní informace o předmětu a řešení případových studií. Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu, orientace marketingu. Oprávněnost marketingu ve veřejném sektoru. Marketing veřejných služeb. Specifika marketingu veřejného (neziskového) sektoru.Marketingový mix v ziskovém marketingu – produkt, price, place, promotion a jejich charakteristika. Rozšíření marketingového mixu ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, pohled různých teoretických škol. Marketingový postup pro neziskové organizace a jeho jednotlivé kroky. Tržní segmentace. SWOT analýza a marketingový výzkum.Marketing nehmotného produktu. Vlastnosti služeb. Životní cyklus produktu. Strategie produktu služby, matice šíře sortimentu. Význam značky.Jednotlivé marketingové strategie. Bonstonský diagram, Ansoffova matice, ABC model. Positioning a Repositioning. + samostudium internetových stránek vybrané neziskové organizace.
  • 2.Komunikace v marketingu – interní, externí a interaktivní marketing. Informační šumy a marketing. Veřejnost a veřejné mínění. Veřejné mínění a komunikace jako východisko úspěšných PR. Prostředky práce s veřejností. Zvláštní prostředky komunikace. Lobbing.Public Relation a jejich okolí. Kampaně v Public Relations – analýza, tvorba projektu, realizace kampaní, plán komunikace a komunikačních prostředků. Reklama, Sponzorství:
  • 3. Fundraising: definice, podstata fundraisingu, fundraisingové portfolio, medoty fundraisingu. Firemní a individuální dárcovství, práce s dárci. Zdroje Evropské unie – Strukturální fondy. Strategické plánování – jeho podstata, přínosy, obavy a omezení. Příprava procesu. Možné analýzy. Tvorba strategie. Naplňování strategie.
  • 4.Prezentace jednotlivých kroků marketingového plánu ve struktuře: SWOT analýza;
  • Matici šíře sortimentu;
  • Ansoffovu matici;
  • Poziční mapu;
  • Fundrasingový plán;
  • Komunikačníc plán;
  • Plán sponzorství;
  • PR-audit;
  • Mediální plán;
  • Strategický plán
Literatura
  • Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektorou. Brno: MU, 2007. DSO a elektronická skripta.
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
  • SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
  • HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
Metody hodnocení
písemná podoba seminární práce a její závěrečná prezentace
Navazující předměty
Informace učitele
Tutoriály probíhají obsahově podle uvedených tématických okruhů. Studenti zpracovávají pro vybranou neziskovou organizaci formou případových studií podklady pro marketingové strategické plánování.
The content of tutorials follows the above-mentioned thematic blocks. Students elaborate materials for marketing strategic planning that will be used for a case study of a chosen non-profit organisation.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2009/KVMVS2