ESF:MKR_PRCR Projekty cestovního ruchu - Informace o předmětu
MKR_PRCR Projekty cestovního ruchu
Ekonomicko-správní fakultajaro 2024
- Rozsah
- tutorial 16 hodin. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Markéta Novotná, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martin Šauer, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Martin Šauer, Ph.D.
Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Iveta Suchomelová Vašíčková
Dodavatelské pracoviště: Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- So 24. 2. 12:00–15:50 S311, So 9. 3. 12:00–15:50 S311, So 20. 4. 12:00–15:50 S311, Pá 3. 5. 16:00–19:50 S311
- Předpoklady
- FORMA(K)
Žádné speciální předpoklady nejsou pro předmět zadány. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Cestovní ruch (program ESF, N-RR)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubit poznatky a dovednosti v oblasti tvorby produktů cestovního ruchu formou projektově orientovaného přístupu. Studenti se prostřednictvím projektu naučí připravit produkt cestovního ruchu, který bude vycházet ze současných trendů a inovací v sektoru cestovního ruchu. Důraz je kladen na integraci konceptů zážitkové a sdílené ekonomiky a na využití informačních technologií pro sběr dat o návštěvnících destinace. Návrhy produktů CR mohou mít podobu jak komerčních tak nekomerčních (neziskových, veřejných) projektů.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumnět principům zážitkové a sdílené ekonomiky,
- porozumnět rozhodovacímu procesu a nákupnímu chování návštěvníků destinace cestovního ruchu,
- vysvětlit specifika tvorby produktu cestovního ruchu,
- využít a aplikovat dostupná zákaznická data,
- použít vybraných nástrojů Service Desingu v turismu. - Osnova
- I. Konceptuální východiska
- - Projekty cestovního ruchu (typologie, specifika, studie proveditelnosti)
- - Experience and Collaborative Economy/ Zážitková a sdílená ekonomika
- - Rozhodovací proces a nákupní chování návštěvníků
- - E-tourism a nákupní chování návštěvníků
- - Tvorba produktu cestovního ruchu (řetězec služeb/destination value chain, spolupráce, smart destinace)
- II. Data a informace v destinaci cestovního ruchu
- - Big data v cestovním ruchu
- - Geodata a jejich využití v tvorbě produktů CR
- - Analýza a monitoring webu a sociálních sítí
- - Marketingový informační systém
- III. Nástroje tvorby produktů
- - Storytelling jako nástroj zážitkově orientovaného produktu CR
- - Service Design v cestovním ruchu
- - Co-creation value a destinace cestovního ruchu
- Literatura
- povinná literatura
- ŠAUER, Martin, Jiří VYSTOUPIL, Andrea HOLEŠINSKÁ, Monika PALATKOVÁ, Martina PÁSKOVÁ, Josef ZELENKA, Dana FIALOVÁ, Jiří VÁGNER, Petr HALÁMEK, Ondřej REPÍK a Ondřej PETR. Cestovní ruch. Učební text. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 477 s. info
- Design science in tourism : foundations of destination management. Edited by Zheng Xiang - Daniel R. Fesenmaier. Switzerland: springer, 2017, xiv, 272. ISBN 9783319427713. info
- FROCHOT, Isabelle a Wided BATAT. Marketing and designing the tourist experience. Oxford: (G) Goodfellow, 2013, viii, 218. ISBN 9781908999467. info
- BERITELLI, P., S. REINHOLD a C. LAESSER. Visitor flows, trajectories and corridors: Planning and designing places from the traveler's point of view. ANNALS OF TOURISM RESEARCH. UNITED STATES: PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD, 2020, roč. 82. ISSN 0160-7383. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.annals.2020.102936. info
- doporučená literatura
- Handbook of tourist behavior : theory & practice. Edited by Metin Kozak - Alain Decrop. 1st ed. New York: Routledge, 2009, xviii,267. ISBN 9780415542814. info
- Analytics in smart tourism design : concepts and methods. Edited by Zheng Xiang - Daniel R. Fesenmaier. Switzerland: springer, 2017, xvi, 307. ISBN 9783319442624. info
- STICKDORN, Mark a Jakob SCHNEIDER. This is Service Design Thinking: Basics - Tools - Cases. 5. vyd. Amsterdam: BIS Publishers, 2012. ISBN 978-90-6369-279-7. info
- Výukové metody
- Předmět je vyučován ve formě tematických bloků. Přednášky kladoucí důraz na teoretický výklad konceptu Tourism Designu a zážitkové ekonomiky. Pro lepší provázanost teorie s aplikací budou uváděny vhodné případové studie. Důraz je kladen na samostudium.
- Metody hodnocení
- Hodnocení studenta spočívá v ověření jeho praktických dovedností (na základě prezentace projektu - hodnotí se hlavně schopnost argumentace, 60 % známky) a vyzkoušení jeho teoretických znalostí (písemný test - 40 % známky). Na studenty na Erasmu se nevztahují žádné prezenční povinnosti a ke zkoušce se mohou dostavit přímo po zpracování individuálního úkolu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2024/MKR_PRCR