ESF:PEMAOE Makroekonomie oveřené ekon. - Informace o předmětu
PEMAOE Makroekonomie otevřené ekonomiky
Ekonomicko-správní fakultajaro 2002
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Bc. Dana Dobešová (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Antonín Slaný, CSc.
Katedra ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lydie Pravdová - Rozvrh
- Čt 9:20–11:00 P403
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Národní hospodářství (program ESF, M-HPS)
- Cíle předmětu
- Makroekonomie otevřené ekonomiky (PEMAOE) Cílem nadstavbového předmětu je rozšíření makroekonomických znalostí a přehled moderních přístupů k teorii otevřené ekonomiky. Poskytuje teoretické nástroje k analýze determinant chování otevřené ekonomiky a podává výklad ekonomické teorie pro pochopení struktury, fungování a ovlivňování otevřené ekonomiky vývojem v ostatních segmentech světové ekonomiky. Prezentuje obecný abstraktní model otevřené ekonomiky s akcentem na jevy mezinárodní ekonomické interdependence a globalizace. Obsahem předmětu bude: Otevřená ekonomika a determinace rovnovážné produkce v podmínkách dokonalé kapitálové mobility a dokonalé kapitálové imobility. Rovnováha otevřené ekonomiky v podmínkách nedokonalé kapitálové mobility. Detailnější analýza Mundell-Flemingova modelu. Účinnost monetární a fiskální politiky v systému fixního a flexibilního měnového předmětu. Monetaristický a keynesiánský koncept determinace platební bilance. Agregátní poptávka v otevřené ekonomice v systému fixního a flexibilního měnového kursu. Exogenní ekonomické šoky. Flemingův model a efekty fiskální a monetární politiky v různých formách kapitálové mobility v různých systémech předmětů. Křivka agregátní poptávky v otevřené ekonomice a různé koncepty křivek agregátní nabídky - klasický, keynesiánský a Friedmanův koncept. Forma zkoušky: písemná
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2002, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2002/PEMAOE