PHMARI Marketing I

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2002
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Michael Doležal (přednášející)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
Út 14:35–16:15 P101
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHMARI/01: Út 18:00–19:35 P403
PHMARI/02: Čt 7:40–9:15 P403
PHMARI/03: St 12:00–13:35 P403
PHMARI/04: Čt 14:35–16:15 S308
PHMARI/05: Čt 16:20–17:55 S308
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: 10 pouze přednáška
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Marketing I (PHMARI) Navazuje na přednášky z ekonomie, sociologie, psychologie, informatiky, na nauku o podniku a souvisí s výukou managementu. Vedle historického vývoje marketingu podává základní koncepce, hlavní principy a nástroje marketingového řízení. Zahrnuje analýzu příležitostí na trhu, segmentaci, vypracování marketingového mixu, marketingové strategie a analýzu portfolia. Pozornost bude věnována také podobnostem a odlišnostem v jednotlivých typech organizací - ve výrobních, obchodních, neziskových (marketing služeb, marketing města, marketing politického kandidáta). Součástí výuky jsou dále informační zdroje včetně monitoringu a marketingový výzkum. Detailněji jsou probrány jednotlivé složky mixu - produkt, cena, distribuce a propagace. Speciální pozornost bude věnována otázkám chování a rozhodování zákazníka, mezinárodnímu marketingu a problematice image, identity a kultury firmy, včetně využití Internetu pro potřeby marketingu firmy. Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích a samostatné zpracování vlastního marketingového projektu. Forma zkoušky: je ústní, přičemž do klasifikace se započítává také aktivní účast na seminářích, úroveň projektu a další praktické zkušenosti z předmětu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009.