ESF:PEMTAP Monetární teorie a politika - Informace o předmětu
PEMTAP Monetární teorie a politika
Ekonomicko-správní fakultajaro 2005
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Michal Kvasnička, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Kamil Fuchs, CSc.
Katedra ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lydie Pravdová - Rozvrh
- St 13:45–15:20 P103
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 71 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/71, pouze zareg.: 0/71, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/71
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů - Cíle předmětu
- Monetární teorie a politika (PEMTAP) Cíle předmětu jsou dva: jednak seznámit studenty se základními kameny monetární ekonomické teorie, jednak popsat a zhodnotit základní možná monetární uspořádání společnosti. V první části bude vysvětlen vznik, funkce a vývoj peněz a monetárních uspořádání. Dále bude objasněn proces determinace cenové hladiny a proces jejího přizpůsobování monetárním a reálným šokům. Bude také nastíněn základní pohled na potřebu regulace bankovního sektoru a její vliv na monetární stabilitu. Problematika determinace směnného předmětu a jeho interakce s domácí ekonomikou bude přenechána na speciální předmět Předmětová politika pro národohospodáře. Ve druhé části předmětu budou studenti seznámeni s fungováním jednotlivých základních typů monetárního uspořádání (svobodné bankovnictví, centrální banka na zlatém standardu, centrální banka a peníze s nuceným oběhem). Tato uspořádání budou zhodnocena s ohledem na poznatky, které si studenti osvojí v první části předmětu. Zde budou také popsány a zhodnoceny základní strategie, které v současné době používají centrální banky (monetární pravidla, cílování peněžní zásoby, pegging směnného předmětu, cílování inflace apod.). Forma zkoušky: písemná a ústní
- Literatura
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2005/PEMTAP