ESF:PFMAPJ Marketing v pojišťovnictví - Informace o předmětu
PFMAPJ Marketing v pojišťovnictví
Ekonomicko-správní fakultajaro 2006
- Rozsah
- 2/2. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Ing. František Řezáč, Ph.D. (přednášející)
Ing. František Řezáč, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. Viktória Čejková, Ph.D.
Katedra financí – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Iva Havlíčková - Rozvrh
- Po 7:40–9:15 P403
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PFMAPJ/02: Út 13:45–15:20 S313, F. Řezáč
PFMAPJ/03: Čt 12:00–13:35 S313, F. Řezáč - Předpoklady
- Marketing v pojišťovnictví navazuje na předměty pojišťovnictví, pojistná ekonomika a pojistný trh.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 72 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/72, pouze zareg.: 0/72, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/72 - Mateřské obory/plány
- Finanční podnikání (program ESF, N-HPS)
- Cíle předmětu
- Cílem výuky je rozšířit znalosti studentů o poznatky marketingového způsobů řízení komerčních pojišťoven, marketingové komunikace s klientem a řízení vztahů se zákazníky. S využitím marketingového mixu, i s použitím praktických příkladů, bude poukázáno na jednotlivé nástroje marketingového mixu. Absolvováním předmětu získají studenti teoretické znalosti, ale i praktické dovednosti z oblasti marketingu v pojišťovnictví. Rozšíří si tak své možnosti pro uplatnění absolventů univerzity na trhu práce v České republice i Evropské unii. Struktura předmětu je tvořena přednáškami, na které tematicky navazují semináře.
- Osnova
- Tématický plán přednášek: 1. Úvod do teorie marketingu, koncepce řízení včetně marketingového způsobu řízení. Marketing služeb. 2. Strategický marketingový proces, plánovací etapa, realizační etapa a kontrolní etapa. 3. Marketingový výzkum. Definování trhu a segmentace trhu spotřebitelů. 4. Marketingový mix ve výrobě a službách. 5. Produkt jako součást marketingového mixu. 6. Tvorba ceny pojistného a její vliv na pojistný zájem klientů komerčních pojišťoven. 7. Alternativní distribuční cesty v prodeji pojistných produktů. Podpora prodeje. 8. Propagace a reklama jako součást marketingového mixu. Vztahy s veřejností (PR). 9. Úloha lidí v marketingovém způsobu komunikace s klienty. Požadavky na odbornou způsobilost některých spolupracovníků komerčních pojišťoven. 10. Materiální prostředí a prezentace komerčních pojišťoven před potenciálními klienty. 11. Procesy a interní procedury komerčních pojišťoven související s péčí o klienty. 12. Řízení vztahů se zákazníky. Fáze vztahu a strategie vztahu. 13. Aktuální otázky rozvoje pojistného trhu ČR. Tématický plán seminářů: 1. Seznámení s obsahem seminářů, tématy seminárních prací a požadavky na zpracování a prezentaci seminárních prací. Sestavení týmů a zadaní seminárních prací. 2. Stanovení marketingových cílů a formulování marketingových strategií. 3. Kriteria pro segmentaci pojistného trhu. 4. Specifikace marketingového mixu ve službách, s důrazem na pojistný trh. 5. Produktová nabídka komerčních pojišťoven na pojistném trhu ČR. 6. Úloha ceny pojistné služby pojistného na rozhodování klientů při sjednání pojistné smlouvy. 7. Úloha a význam jednotlivých distribučních kanálů na úspěšnost a podíl jednotlivých komerčních pojišťoven na pojistném trhu ČR. 8. Způsoby reklamy a propagace komerčních pojišťoven na pojistném trhu. 9. Požadavky na odbornou způsobilost některých spolupracovníků komerčních pojišťoven. 10. Analýza způsobů prezentace komerčních pojišťoven před veřejností. 11. Dokumentace komerčních pojišťoven zabezpečující vznik pojištění, péči o klienty a likvidaci pojistných událostí. 12. Zkušenosti komerčních pojišťoven z uplatňování řízení vztahů se zákazníky. 13. Aktuální otázky rozvoje pojistného trhu ČR.
- Literatura
- Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- STORBACKA, Kaj a Jarmo LEHTINEN. Řízení vztahů se zákazníky : (customer relationship management). 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 167 s. ISBN 807169813X. info
- FORET, Miroslav, Klára KAŠPAROVÁ, Michael DOLEŽAL a Radoslav ŠKAPA. Marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 166 s. ISBN 80-210-3500-5. info
- FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1997, 147 s. ISBN 80-210-1461-X. info
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen kolokviem. Požadavkem k úspěšnému ukončení předmětu je aktivní účast na seminářích, zpracování a prezentace seminární práce.
- Informace učitele
- Konzultace: čtvrtek od 9,20 do 11,00 hod., místnost 508. Kontakt: rezac@econ.muni.cz
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2006/PFMAPJ