C_KVKAPR_T Komunikace a Public Relations

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2007
Rozsah
4/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. JUDr. Ivan Malý, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Jan Slezák
Rozvrh
So 31. 3. 12:50–16:15 T 3B
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Komunikace a Public Relations (KVKAPR) Jde o specializační kurs, který se věnuje problematice Public Relations (PR), které se od 80. let 20. století stávají jedním z určujících faktorů úspěšného řízení nejen ziskových, ale i neziskových organizací. Přesto se řada neziskových organizací staví k PR odmítavě. Tento postoj je logicky chybný, nedomyšlený, povrchní a nepraktický. Snahou PR totiž není jen "práce s veřejností", nýbrž k o m p l e x n í práce s veřejností, čímž se všeobecně rozumí vytváření dobré image, resp. vnímání organizace na veřejnosti. Nástrojem, který je nezbytným předpokladem pro fungující a účinné PR (a mj. i marketingu a fundraisingu), je potom právě komunikace, která má proto v celkové struktuře kursu své místo. Požadavek ke zkoušce: zpracování seminární práce Forma zkoušky: ústní s diskusí nad seminární prací
Literatura
  • ŠKARABELOVÁ, Simona. Marketingová komunikace ve veřejné správě. In Veřejná správa 2006. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006, s. 437 - 442, 7 s. ISBN 80-7194-882-9. info
  • ŠKARABELOVÁ, Simona. Komunikace a Public Relations. 1. vydání. Brno: MU, 2005, 81 s. ISBN 80-210-3745-8. info
  • ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec: Nadace Omega, 1997, 243 s. ISBN 8090237606. info
Metody hodnocení
Obhajoba seminární práce. Forma zkoušky: ústní s diskusí nad seminární prací.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: do 15.12.2007
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2008.