ESF:PHMAEU Marketing v EU - Informace o předmětu
PHMAEU Marketing v EU
Ekonomicko-správní fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PHMAEU/1: St 12:50–14:30 VT206, A. Klapalová
PHMAEU/2: St 8:30–10:05 VT203, A. Klapalová
PHMAEU/3: St 14:35–16:15 VT105, A. Klapalová
PHMAEU/4: Pá 7:40–9:15 VT105, A. Klapalová
PHMAEU/5: St 16:20–17:55 VT105, A. Klapalová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 62 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/62, pouze zareg.: 0/62, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/62 - Mateřské obory/plány
- Podnikové hospodářství (program ESF, M-EKM)
- Cíle předmětu
- Podnikatelské prostředí Evropské unie je vysoce konkurenční a mnoho aspektů podnikání je usměrňováno a regulováno v rámci jednotné politiky integrovaných zemí. Na druhé straně – i přes nesporný vliv globalizace a integrace – se podnikatel setkává s řadou různých národních, regionálních a lokálních specifik, které významně ovlivňují podnikatelskou činnost. Předmět je zaměřen na rozvíjení základních marketingových dovedností manažerů a pracovníků podniků vyvíjejících svou činnost v mezinárodním prostředí. Základním cílem předmětu je přiblížení si specifik marketingu na trhu EU, osvojení si různých technik marketingového managementu v mezinárodním prostředí a upozornění na zvláštnosti použití marketingových metod, technik či nástrojů, které je nutné adaptovat na odlišné podmínky té-které členské země EU, vyplývající buď z kulturních rozdílů, jiné legislativy, případně dalších odlišností prostředí. Cílem je také poukázat na nezbytnou schopnost každého marketéra pohybujícího se na zahraničním trhu, dívat se na svět v mnohem širších dimenzích a hledat příležitosti a zaznamenat ohrožení v oblastech, které na domácím trhu (zatím) neexistují anebo nepůsobí.
- Osnova
- 1 Úvod do problematiky Marketingu v EU 2 Prostředí Evropské unie 3 Kulturní prostředí EU 4 Kulturní prostředí EU 5 Kultura a chování zákazníků 6 Mezinárodní marketingový výzkum a MIS 7 Marketingové strategie na trhu EU 8 Segmentace a positioning na trhu EU 9 Marketingové pojetí produktu a EU 10 Marketingové pojetí ceny v EU 11 Marketingová distribuce na trzích EU 12 Marketingová komunikace v EU 13 Veletrhy a výstavy v EU
- Literatura
- SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 272 s. ISBN 8024704226. info
- KLAPALOVÁ, Alena. Marketing v Evropské unii. první. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 111 s. ISBN 80-210-3072-0. info
- Metody hodnocení
- Semináře probíhají pravidelně v jednotlivých týdnech semestru. Předmět je ukončen formou testu na konci semestru a prezentace a obhajoby seminární práce v průběhu druhé poloviny semestru.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2007/PHMAEU