KVMAVS Marketing ve veřejném sektoru

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková
Rozvrh
Ne 1. 3. 8:30–11:50 P106
Předpoklady
Předmět je určen pro kombinované bakalářské studenty oboru Veřejná ekonomika a správa a Management v kultuře.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na poznatky získané studiem předmětů Veřejná ekonomie a Ekonomika veřejného sektoru. Cílem předmětu je vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje marketingové komunikaci, a to s akcentem na reklamu a sponzorství. Pozornost je věnována také fundraisingu jako základnímu nástroji k získávání zdrojů pro činnost neziskových organizací, okrajově pak také novým trendům v řízení veřejných institucí, a konečně i strategickému plánování, tak významnému při řízení jakékoli organizace, tedy i té působící ve veřejném sektoru.
Osnova
  • Tématický plán tutoriálů:
  • 1.Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu.
  • 2. Marketingový mix ve veřejném sektoru
  • 3.Tržní segmentace. Marketing nehmotného produktu
  • 4.Marketingové strategické plánování. Positioning a Repositioning
  • 5.Komunikace v marketingu. Lobbing
  • 6.Public Relation a jejich okolí
  • 7.Krizová komunikace. 1.písemný test
  • 8.Reklama
  • 9.Sponzorství
  • 10.Fundraising
  • 11.Strategické plánování
  • 12.New Public Management.
  • 13.Marketing a internet. 2. písemný test
Literatura
  • Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektorou. Brno: MU, 2007. DSO a elektronická skripta.
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
  • SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
  • HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
Metody hodnocení
závěrečný písemný test a závěrečná seminární práce - projekt marketingové studie.
Navazující předměty
Informace učitele
Tutoriály jsou rozvrhově organizovány do dvou dvouhodinových bloků. V prvním bloku je studentům představena struktura kurzu, požadavky na absolvování a způsob vzájemné komunikace během semestru.
Tutorials are scheduled in two two-hour blocks. During the first block, students learn about the structure of the course, requirements for passing the course and the way of mutual communication during the semester.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2009/KVMAVS