MPH_MAEU Marketing v EU

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MPH_MAEU/01: St 12:50–14:30 VT206, A. Klapalová
MPH_MAEU/02: St 8:30–10:05 VT203, A. Klapalová
MPH_MAEU/03: St 14:35–16:15 VT105, A. Klapalová
MPH_MAEU/04: St 16:20–17:55 VT105, A. Klapalová
Předpoklady
! PHMAEU Marketing v EU
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Podnikatelské prostředí Evropské unie je vysoce konkurenční a mnoho aspektů podnikání je usměrňováno a regulováno v rámci jednotné politiky integrovaných zemí. Na druhé straně – i přes nesporný vliv globalizace a integrace – se podnikatel setkává s řadou různých národních, regionálních a lokálních specifik, které významně ovlivňují podnikatelskou činnost. Předmět je zaměřen na rozvíjení základních marketingových dovedností budoucích manažerů a pracovníků podniků vyvíjejících svou činnost v mezinárodním prostředí.
Absolvent kurzu by měl být schopen vnímat specifika marketingu na trhu EU, schopen aplikovat různé techniky marketingového managementu v mezinárodním prostředí a být si vědom zvláštnosti použití marketingových metod, technik či nástrojů, které je nutné adaptovat na odlišné podmínky té-které členské země EU, vyplývající buď z kulturních rozdílů, jiné legislativy, případně dalších odlišností prostředí. Dále by měl umět hledat příležitosti a zaznamenat ohrožení v oblastech, které na domácím trhu (zatím) neexistují anebo nepůsobí a použít výsledky analýz prostředí pro marketingová rozhodnutí v rámci marketingového mixu na trzích Evropské unie.
Osnova
  • 1 Úvod do problematiky Marketingu v EU
  • 2 Prostředí Evropské unie
  • 3 Kulturní prostředí EU
  • 4 Kulturní dimenze a marketing v EU
  • 5 Chování zákazníků na trhu EU
  • 6 Mezinárodní marketingový výzkum a MIS
  • 7 Marketingové strategie na trhu EU
  • 8 Segmentace a positioning na trhu EU
  • 9 Marketingové pojetí produktu a EU
  • 10 Marketingové pojetí ceny v EU
  • 11 Marketingová distribuce na trzích EU
  • 12 Marketingová komunikace v EU
  • 13 Veletrhy a výstavy v EU
Literatura
    povinná literatura
  • KLAPALOVÁ, Alena. Marketing v Evropské unii. první. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 111 s. ISBN 80-210-3072-0. info
    neurčeno
  • ONKVISIT, Sak a John J. SHAW. International marketing : strategy and theory. 5th ed. London: Routledge, 2008, xxiv, 710. ISBN 9780203930069. info
  • MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2006, 205 s. ISBN 802471678X. info
  • BRADLEY, Frank. International marketing strategy. 5th ed. Harlow: Prentice-Hall, 2005, xxvii, 408. ISBN 0273686887. info
  • USUNIER, Jean-Claude a Julie Anne LEE. Marketing across cultures. 4th ed. Harlow: Prentice-Hall, 2005, xx, 573. ISBN 0273685295. info
  • SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 272 s. ISBN 8024704226. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou seminářů s aktivním zapojením studentů v rámci diskusí, řešení případových studií a prezentace skupinového projektu.
Metody hodnocení
Semináře probíhají pravidelně v jednotlivých týdnech semestru. Předmět je ukončen formou testu na konci semestru a prezentace a obhajoby seminární práce v průběhu druhé poloviny semestru.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět PHMAEU.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019.