MKJ_JSJ2 Jazyk 2 Španělština

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Veronika De Azevedo Camacho, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Helena Hušková (přednášející)
Mgr. Petr Koutný (přednášející)
Garance
Mgr. Veronika De Azevedo Camacho, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Ekonomicko-správní fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Skoupá
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Ekonomicko-správní fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Předpoklady
(! MKJ_JAZ2 Jazyk II )&&(! KJAZ2 Jazyk II )
Středně pokročilá znalost obecné španělštiny.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Hlavní cíle kurzu jsou:
- osvojení si odborného obchodního a ekonomického jazyka
- prohloubení znalosti obecného jazyka
- schopnost porozumět odbornému textu
- zvládnutí méně náročných forem obchodní korespondence
Studenti by měli dosáhnout úrovně B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Po absolvování kurzu bude odborný jazyk otevřeným systémem, který bude student moci rozvíjet podle svého profesního zaměření.
Osnova
  • 1. REpaso de las lecciones 9 - 11 (FIESTA). Espanol comercial: Los tipos de sociedades.
  • 2. L 12 - plusquamperfecto. Tema de conversación: En un restaurante. Espanol comercial: Creación de una empresa.
  • 3. L 12 - concordania de tiempos. Tema de conversación: Comidas y bebidas espanolas. Espanol comercial: Contratos de trabajo.
  • 4. L 13 - condicional. Tema de conversación: Cine, teatro o vídeo.... Espanol comercial: El mundo laboral.
  • 5. L 13 - sin + infinitivo, volver a + infinitivo, artículos. Tema de conversación: Cultura y cine. Espanol comercial: El comercio.
  • 6. L 14 - estar + participio. Tema de conversación: Monumentos y sitios de interés. Espanol comercial: Publicidad y ventas I.
  • 7. L 14 - llevar + gerundio, después de + infinitivo, posición de los adjetivos. Tema de conversación: La Espana de los curiosos. Espanol comercial: Publicidad y ventas II.
  • 8. L 15 - subjuntivo. Tema de conversación: Espana y sus autonomías. Espanol comercial: La banca I.
  • 9. L 15 - subjuntivo - continuación. Tema de conversación: Gobierno espanol/regiones. Espanol comercial: La Banca II.
  • 10. L 15 - ir + gerundio, preposiciones. Tema de conversación: América latina. Espanol comercial: Calidad de emleo y riesgos laborales I.
  • 11. L 15 - repaso. Tema de conversación: América Latina - continuación. Espanol comercial: Calidad de emleo y riesgos laborales II.
  • 12. Repaso L 12 - 15. Espanol comercial: Repaso.
Literatura
    povinná literatura
  • IRIARTE ROMERO, Emilio a Emilia NÚNEZ PÉREZ. Empresa siglo XXI. 2008. ISBN 978-84-9848-041-2. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
    doporučená literatura
  • MACÍKOVÁ, Olga, Vlasta HLAVIČKOVÁ a Věra ŠPÍGLOVÁ. Španělsko-český a česko-španělský hospodářský slovník. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 426 s. ISBN 80-7238-261-6. info
  • MANGAS, Gaspar González a Carmen Marcos de la. LOCA. Técnicas de conversación telefónica. 1. ed. Madrid: Edelsa, 1998, 103 s. ISBN 84-7711-184-7. info
  • PALOMINO, María Ángeles. Técnicas de correo comercial. Madrid: Edelsa, 1997, 1 magnetof. ISBN 84-7711-186-3. info
  • PALOMINO, María Ángeles. Técnicas de correo comercial. Primera ed. Madrid: Edelsa, 1997, 147 s. ISBN 84-7711-176-6. info
  • FAJARDO, Mercedes a Susana GONZÁLEZ. Marca Registrada :Espańol para los negocios : Cuaderno de ejercicios. Salamanca: Universidad de Salamanca, 1995, 79 s. ISBN 84-294-4335-5. info
  • FAJARDO, Mercedes a Susana GONZÁLEZ. Marca Registrada :Espańol para los negocios : Libro del alumno. Salamanca: Universidad de Salamanca, 1995, 183 s. ISBN 84-294-4229-4. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky :klíč, slovník. 1. vyd. Praha: LEDA, 1994, 119 s. ISBN 80-901664-9-0. info
  • PRADA, Marisa de. a Montserrat BOVET. Hablando de Negocios. Segunda ed. Madrid: Edelsa, 1993, 159 s. ISBN 84-7711-069-7. info
Výukové metody
Student se připravuje formou samostudia.
Metody hodnocení
Zkouška se skládá z písemné a ústní části
- 60% úspěšnost v písemné části zkoušky je podmínkou pro připuštění k ústní části
- požaduje se alespoň 60% úspěšnost u ústní zkoušky, která spočívá v porozumění čtenému odbornému textu a následné diskusi na téma textu.
Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání (tj. používání nedovolených pomůcek, taháků, komunikačních prostředků, focení testů mobilními telefony, domlouvání se s jinými studenty během zkoušky), přeruší učitel zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF.
Vyučovací jazyk
Španělština
Další komentáře
Studijní materiály
Nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět KJAZ2. Zkoušku z jazyka II může student absolvovat v průběhu studia, nejpozději však do termínu státní závěrečné zkoušky.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.