ESF:BPV_MVVS Marketing ve VS - Informace o předmětu
BPV_MVVS Marketing ve veřejném sektoru
Ekonomicko-správní fakultajaro 2014
- Rozsah
- 2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Vladimír Hyánek, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Ladislav Janíček, Ph.D., MBA, LLM (přednášející)
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Kociánová
Dodavatelské pracoviště: Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Út 11:05–12:45 P403
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
BPV_MVVS/03: St 14:35–16:15 P303, Z. Prouzová, S. Škarabelová
BPV_MVVS/04: St 16:20–17:55 S309, Z. Prouzová, S. Škarabelová - Předpoklady
- Předmět je určen pro prezenční bakalářské studenty oboru Veřejná ekonomika a správa a navazující magisterské studenty oboru Management v kultuře (FF MU).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Management v kultuře (program FF, N-OT)
- Veřejná ekonomika a správa (program ESF, B-HPS)
- Veřejná ekonomika a správa (program ESF, M-HPS)
- Veřejná ekonomika (program ESF, B-HPS)
- Veřejná ekonomika (program ESF, N-HPS)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět a vysvětlit specifika marketingu ve veřejné, resp. neziskové organizaci;
na základě nabytých znalostí aplikovat marketingové nástroje do praxe veřejné, resp. neziskové organizace;
použít informace o veřejné, resp. neziskové organizaci a jejím prostředí pro vytvoření variant možných strategií marketingového postupu této veřejné, resp. neziskové organizace;
zhodnotit stávající marketing veřejné resp. neziskové organizace;
sestavit komunikační, mediální, fundraisingový, sponzorský plán dané veřejné, resp. neziskové organizace;
vytvořit podklady pro celkový marketingový plán veřejné, resp. neziskové organizace; - Osnova
- Tématický plán výuky:
- 1.Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu.
- 2. Marketingový mix ve veřejném sektoru.
- 3.Tržní segmentace. Marketing nehmotného produktu.
- 4.Marketingové strategické plánování. Positioning a Repositioning.
- 5.Komunikace v marketingu. Lobbing.
- 6.Public Relation a jejich okolí.
- 7.Krizová komunikace.
- 8.Reklama.
- 9.Sponzorství.
- 10.Fundraising.
- 11.Strategické plánování.
- 12.New Public Management.
- 13.Marketing a internet a nové trendy v marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- ŠKARABELOVÁ, Simona. Marketing ve veřejném sektoru. první. Brno: MU, 2007, 201 s. elektronické skriptum. ISBN 9788021042926. info
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- KOTLER, Philip a Alan R. ANDREASEN. Strategic marketing for nonprofit organizations. 6th ed. Upper Saddle River: Prentice-Hall, 2003, vii, 536. ISBN 013041977X. info
- doporučená literatura
- REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. Druhé aktualizované vydání. Druhé, aktualizované. Praha: Ekopress, s.r.o., 2007, 187 s. ISBN 978-80-86929-25-5. info
- Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
- JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
- SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
- neurčeno
- ŠKARABELOVÁ, Simona. Komunikace a Public Relations. 1. vydání. Brno: MU, 2005, 81 s. ISBN 80-210-3745-8. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, diskuse ve skupinách, domácí cvičení, skupinový projekt, prezentace výstupů.
- Metody hodnocení
- Závěrečný písemný test (multiple choice) o 20ti otázkách hodnocených 20ti body. K úspěšnému zvládnutí je potřeba dosáhnout alespoň 12 ti bodů. Skupinový projekt - na základě týmové práce vypracování dílčích marketingových analýz reálné organizace (podklady pro marketingové plán) v písemné podobě. Průběžná ústní prezentace vypracovaných dílcích marketingových analýz. Povinnost 60% účasti na seminářích, přednášky jsou nepovinné.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět KVMAVS,KVMVS2,PVMVVS,PVMAVS. Předmět nebude v daném semestru vypsán, pokus se nezapíše min. 15 studentů. - Informace k inovaci předmětu
- Předmět byl inovován v rámci projektu "Inovace studia ekonomických disciplín v souladu s požadavky znalostní ekonomiky (CZ.1.07/2.2.00/28.0227)", který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2014/BPV_MVVS