MPH_POSI Soudobé trendy organizace podniků

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/2. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Jaromír Mazel, Ph.D., lic. oec. (přednášející)
Garance
prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
Pá 4. 3. 12:50–16:15 S301, Pá 11. 3. 12:50–16:15 S301, Pá 18. 3. 12:50–16:15 S301, Pá 1. 4. 12:50–16:15 S301, Pá 8. 4. 12:50–16:15 S301, Pá 15. 4. 12:50–16:15 S301, Pá 22. 4. 12:50–16:15 S301
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 23 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/23, pouze zareg.: 0/23, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/23
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na problematiku mezipodnikové kooperace a zejména vytváření nadpodnikových organizačních struktur. Pod vlivem globalizace a prohlubující se dělby práce se zcela zřetelně projevuje trend od relativně volných a proměnlivých tržních vztahů mezi podniky ke vztahům stále těsnějším a stabilnějším, tj. k vytváření různých sítí podniků až nadpodnikových seskupení, jako například holdingů, koncernů apod. Cílem předmětu je, aby studenti • hlouběji pochopili důvody těchto trendů a jejich teoretickou podstatu, • na konkrétních případech se blíže seznámili se současnou praxí, ať už v rovině různých lokálních seskupení, tak v rovině globálně operujících nadnárodních společností.
Osnova
  • Tematický plán předmětu bude rozdělen do šesti blokových seminářů po čtyřech hodinách: 1. Úvod do tematiky propojování podniků. 2. Teoretické přístupy a synopse. 3. Kooperace a koncentrace propojování podniků v praxi. 4. Strategický management a faktory úspěchu. 5. Rozhodovací proces a plánování jednotlivých fází postupu. 6. Příklady z aktuálního výzkumu podnikových kooperací.
Literatura
    povinná literatura
  • SYDOW, Jörg. Strategische Netzwerke: Evolution und Organisation. 1. Aufl. Wiesbaden: Gabler, 1992, xiii, 372. ISBN 3409139478. info
    doporučená literatura
  • Management of network organizations : theoretical problems and the dilemmas in practice. Edited by Włodzimierz Sroka - Štefan Hittmár. Cham: Springer, 2015, x, 266. ISBN 9783319173467. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou aktivní účasti na seminářích, vypracováním a prezentací seminárních prací, týmovou spoluprací při hrách pro simulaci uplatnění základních manažerských dovedností.
Metody hodnocení
Účast na pěti ze šesti seminářů je povinná. Relativní váha jednotlivých částí hodnocení výkonnosti: písemná forma seminární práce =2, prezentace seminární práce =1, ústní zkouška =3. Známky: A-F. Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu "Inovace studia ekonomických disciplín v souladu s požadavky znalostní ekonomiky (CZ.1.07/2.2.00/28.0227)", který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019.