MPH_ZIMA Základy internetového marketingu

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2017
Rozsah
2/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Hana Demelová (přednášející)
Ing. Hana Demelová (cvičící)
Ing. Anida Krajina, Ph.D. (cvičící)
Ing. Dušan Mladenović, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
Út 16:20–17:55 P103
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPH_ZIMA/01: Út 18:00–19:35 P103, A. Krajina, D. Mladenović
MPH_ZIMA/02: St 16:20–17:55 S401, A. Krajina, D. Mladenović
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět je určen studentům libovolného oboru. Jediným předpokladem je zájem o internetový marketing.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl seznámit posluchače se specifiky marketingu prováděného v on-line prostředí. Obsahem kurzu je soubor přednášek a seminářů, které na sebe v určitých ohledech navazují, do jisté míry se prolínají a postupně posluchači poskytují komplexní, strategický pohled na problematiku internetového marketingu. Úvodní část kurzu se zabývá internetem jako médiem. Navazujícím tématem jsou internetové projekty a jejich optimalizace pro vyhledávače a pro uživatele. Tato problematika je také spojena s obsahem, cíli webu a jeho analýzou a testováním, které jsou potřebné pro ověření vhodnosti nastavení. Následně se kurz zabývá sociálními médii a PPC. Závěr je pak věnován e-mailovým kampaním.
Na konci kurzu bude student:
- rozumět základním principům a specifikům internetového marketingu
- znát základy výstavby webu po stránce struktury i obsahu
- chápat principy optimalizace pro vyhledávače a bude schopen identifikovat klíčová slova
- znát principy web copywritingu
- seznámen s tvorbou kampaní na internetu a specifiky jednotlivých nástrojů a kanálů (PPC reklama, sociální média, e-mail marketing aj.)
Osnova
  • - Úvod do internetového marketingu - internet a jeho specifika, aktuální trendy, klasický vs. internetový marketing,
  • - internetové projekty (zejména weby) jako základní stavební jednotky internetového marketingu, strategické pojetí tvorby projektu, technické aspekty tvorby, formální a právní stránka webu, rychlost a responzivní design a jejich důsledky,
  • - základy SEM a SEO, nastavení příznivá pro uživatele, modely nákupního procesu off-line vs. on-line, internetová analýza konkurence, analýza klíčových slov, důležitost cílové skupiny, persony,
  • - content marketing a copywriting, design, behaviorální aspekty obsahu,
  • - budování značky v on-line prostředí,
  • - způsoby testování webu (CrazyEgg, A/B apod.), techniky zvyšování konverzního poměru,
  • - základy práce s Google Analytics,
  • - on-page a off-page SEO, základní linkbuildingové praktiky, proč je kvalita důležitější než kvantita, využití software v SEO, - role sociálních sítí v internetovém marketingu (se zaměřením na Facebook),
  • - PPC reklama - AdWords, Sklik a Facebook a jejich srovnání, způsoby tvorby kampaní,
  • - display reklama, retargeting,
  • - e-mail marketing - zásady tvorby marketingově úspěšných e-mailů, copywriting v e-mail marketingu,
  • - CRM na internetu - Marketing Automation Systems,
  • - PR na internetu, dlouhodobé vztahy se zákazníky a s veřejností.
Literatura
    povinná literatura
  • ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva : návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. 1st ed. Jihlava: Baroque Partners, 2014, 211 s. ISBN 9788087923016. info
  • JANOUCH, Viktor. Internetový marketing : prosad'te se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 9788025127957. info
    doporučená literatura
  • ŠENKAPOUN, Pavel. Webcopywriting pro samouky: průvodce moderního marketéra a podnikatele po webovém obsahu. Vydání první. Brno: Zoner Press, 2015, 207 stran. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 978-80-7413-176-9.
  • CHAK, Andrew. Submit now: designing persuasive websites. 1st ed. Indianapolis, IN: New Riders, c2003, xxii, 342 p. ISBN 0735711704.
  • KRUG, Steve. Don't Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability. 3rd ed. New York: New Riders, 2014, 216 s. ISBN 978-0-321-96551-6. info
  • KAUSHIK, Avinash. Web analytics : an hour a day. Indianapolis: Sybex, 2007, xxxiii, 44. ISBN 9780470130650. info
Výukové metody
Základem jsou přednášky a aktivní účast na seminářích.
Metody hodnocení
Pro připuštění ke zkoušce je nutné získat dostatečné množství bodů ze seminářů. Závěrečná zkouška probíhá částečně písemně formou on-line odpovědníku. Otázky se týkají probíraných okruhů. Student musí úspěšně zodpovědět alespoň 60 % otázek. Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019.