MKH_RSMD Rozvoj sociokulturních a manažerských dovedností

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mag. Dr. Eva Born (přednášející)
Mgr. et Mgr. Tomáš Ondráček, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mag. Dr. Eva Born
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
So 10. 3. 12:50–16:15 P303, So 5. 5. 12:50–16:15 P303, So 19. 5. 12:50–16:15 P303
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a koncepty spadajícími do oblasti rozvoje manažerských dovedností na individuální, interpersonální a skupinové úrovni a zároveň jim ukázat jejich aplikování v rámci podnikatelské a manažerské praxe.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- určit (stručně popsat, co znamenají) základní pojmy a koncepty z oblasti rozvoje manažerských dovedností;
- aplikovat základní pojmy a koncepty spadající do oblasti rozvoje manažerských dovedností v rámci podnikatelské a manažerské praxe.
Osnova
  • I. Individuální manažerské dovednosti:
  • 1. Rozvoj sebepoznání
  • Obsah a význam rozvoje společenských a kulturních manažerských dovedností
  • Informace o obsahu kurzu
  • Očekávání účastníků
  • Organizační otázky
  • Diskuse o kritériích hodnocení prezentací
  • Metody sebepoznávání
  • 2. Zvládání zátěžových situací
  • 3. Řešení problémů analyticky a tvůrčím způsobem
  • II. Interpersonální manažerské dovednosti:
  • 1. Budování vztahů podpůrnou komunikací
  • 2. Získání moci a vlivu
  • 3. Motivování druhých
  • Motivace a výkon
  • Principy stanovení pracovních cílů
  • Poskytování zpětné vazby
  • Motivy pracovní spokojenosti
  • Stimulace jako způsob, jak zvýšit pracovní motivaci a výkonnost zaměstnanců
  • Motivační programy organizací
  • 4. Zvládání interpersonálních konfliktů
  • III. Manažerské dovednosti v práci se skupinou:
  • 1. Empowering a delegování
  • Delegace pravomocí a odpovědností
  • 2. Budování efektivních týmů a týmová práce
  • Význam týmové práce
  • Složení týmů, výběr členů týmu
  • Komunikace v týmu
  • Charakteristické vlastnosti a rozvoj tvůrčího klimatu v týmu
  • 3. Řízení pozitivní změny
Literatura
    povinná literatura
  • WHETTEN, David A. a Kim S. CAMERON. Developing management skills : global edition. 8th ed. Boston: Pearson, 2011, 742 s. ISBN 9780273756057. info
Výukové metody
Výuka probíhá kombinovanou formou. Student se na každé setkání samostatně připravuje z doporučených studijních materiálů uložených v Informačním systému. Konzultace probíhá formou přednášky s diskusí nebo řešení případových studií. Student zpracovává prezentaci a moderuje skupinovou diskuzi.
Metody hodnocení
Studenti zpracovávají v průběhu semestru jednu prezentaci a skupinovou aktivitu.
Přijetí prezentace a skupinové aktivity je podmínkou připuštění ke zkoušce. Závěrečný písemný test tvoří 25 otázek s nabídkou odpovědi, přičemž právě jedna odpověď je správná. Časový limit pro zodpovězení všech otázek je 30 minut. Podmínkou úspěšného absolvování závěrečného testu je získání alespoň 51% z celkového počtu bodů.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019.