ESF:MPM_BADM Business Analytics - Informace o předmětu
MPM_BADM Business Analytics - Data Analysis and Decision Making
Ekonomicko-správní fakultajaro 2020
- Rozsah
- 2/0/0. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Vojtěch Přibyla, MBA (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Maria Králová, Ph.D.
Katedra aplikované matematiky a informatiky – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Hráčková
Dodavatelské pracoviště: Katedra aplikované matematiky a informatiky – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MPM_BADM/01: Čt 16:00–17:50 VT202, V. Přibyla
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Cíle předmětu
- Na konci předmětu bude student umět prokázat: • Schopnost analýzy dat s pomocí vhodných nástrojů MS Excel • Schopnost vytvořit složitější model v MS Excel pro datovou analýzu • Schopnost správné interpretace dat v kontextu firemního prostředí • Porozumění základních statistických principů a jejich uplatnění na konkrétních případech • Porozumění teorie firmy související s datovou analýzou a její aktivní uplatnění pro rozhodování
- Osnova
- Úvod do tématu • základy datové analýzy a • Datová analýza a rozhodování v oblasti financí • Datová analýza a rozhodování v oblasti řízení lidských zdrojů • Datová analýza a rozhodování pro řízení vztahu se zákazníkem • Řízení rizik a datová analýza • Plánování a rozpočtování • základy plánování podnikových zdrojů pomocí MS Excel (ERP systémy)
- Literatura
- doporučená literatura
- ALBRIGHT, S. Christian a L. Wayne WINSTON. Business Analytics: Data Analysis & Decision Making. 5th Edition. Stamford, US: CENGAGE Learning, 2015. ISBN 978-1-133-62960-3. info
- BREALEY, A. Richard, C. Stewart MYERS a Franklin ALLEN. Principles of Corporate Finance. Eleven edition. Berkshire, UK: McGraw-Hill Education, 2014. ISBN 978-0-07-715156-0. info
- DYCHÉ, Jill. The CRM handbook: A business Guide to Customer Relationship Management. Fifteenth printing. Indiana, US: Addison-Wesley, 2012. ISBN 978-0-201-73062-3. info
- Výukové metody
- Předmět vychází ze tří základních přístupů: Aplikace praxe Vyvážená kombinace teorie a praxe rozvine u studentů porozumění datové analýzy a její využití v praxi. Navíc budou mít studenti možnost procvičit vlastní uvažování o komplexních problémech a vystavět si vlastní analytický toolkit. Individuální práce Osobní zkušenost z jednotlivých případových studií a studia teorie umožní studentovy rozvinout své schopnosti bez zbytečného časového presu. Sdílení zkušeností Možnost sdílet a diskutovat své řešení ve skupině rozvine studentovu znalost i kompetenci skupinové komunikace.
- Metody hodnocení
- Hodnocení předmětu je nastaveno takto: • Závěrečná zkouška: 50 % (30 % písemná, 20 % ústní) • Aktivní účast na hodinách: 10 % • Případové studie: 40 % Od studentů se očekává průběžná příprava na každou hodinu stejně jako jejich aktivní účast v průběhu hodiny
- Informace učitele
- Předmět nemá prerekvizity, doporučena pokročilá znalost MS Excel
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2020/MPM_BADM