ESF:CKH_PEMA Personální management - Informace o předmětu
CKH_PEMA Personální management
Ekonomicko-správní fakultajaro 2021
- Rozsah
- tutorial 20 hodin. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mag. Dr. Eva Born (přednášející)
Mgr. et Mgr. Tomáš Ondráček, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mag. Dr. Eva Born
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Út 16. 3. 13:00–16:50 S315, Út 18. 5. 8:00–11:50 S315, 13:00–16:50 S315, St 19. 5. 13:00–16:50 S315, Út 15. 6. 8:00–11:50 S315, St 16. 6. 8:00–8:50 S315
- Předpoklady
- (TYP_STUDIA(C) && OBOR(EMAOB))
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika a management v obchodě - dm drogerie markt (program ESF, C-PMA)
- Cíle předmětu
- Obsah předmětu se skládá ze třinácti témat o řízení lidských zdrojů ve firmách. Studenti získají přehled o vybraných základních otázkách řízení lidských zdrojů ve firmách. Cílem přednášek je zaměřit se na moderní trendy v oblasti personalistiky a poskytnout tak studentům příklady předních světových firem, průkopníků v oblasti řízení lidských zdrojů. Specifické otázky řízení lidských zdrojů v malých organizacích budou zmíněny jen okrajově. Studenti se naučí zpracovávat specifické typy agendy a postupy používané v personalistice.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student:
- chápat vliv a význam lidských zdrojů pro organizaci
- znát hlavní funkce a fáze procesu řízení lidských zdrojů
- rozumět konkrétním postupům a technikám řízení lidských zdrojů
- mít základní znalosti pro praktické aplikace
- mít přehled o aktuální literatuře zabývající se diskutovanými tématy - Osnova
- 1. Získávání a systematický výběr zaměstnanců
- - Proces získávání zaměstnanců
- - Definování požadavků na zaměstnance
- - Oslovování uchazečů o zaměstnání
- - Vyřizování žádostí uchazečů o zaměstnání
- - Získávání referencí
- - Metody efektivního výběru zaměstnanců
- - Potvrzení nabídky zaměstnání
- - Zvládání problémů s obsazováním volných pracovních míst
- 2. Výběrový proces
- - Provádění výběrového řízení
- - Příprava na výběrové řízení
- - Plánování výběrového řízení
- - Posuzování uchazečů a závěrečné rozhodování
- - Doporučení k provádění výběrového řízení
- - Právní aspekty
- 3. Onboarding
- - Definice začleňování nových zaměstnanců
- - Cíle a úlohy začleňování nových zaměstnanců
- - Přístupy
- - Adaptační proces
- - Právní aspekty
- 4. Oddanost a opatření na zavázání zaměstnanců
- - Pojetí a význam oddanosti
- - Oddanost a angažovanost
- - Vztah oddanosti a flexibility
- - Faktory ovlivňující oddanost
- - Vytváření oddanosti zaměstnanců
- 5. Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců
- - Strategické vzdělávání a rozvoj zaměstnanců
- - Definice vzdělávání a rozvoje zaměstnanců
- - Cíle a úlohy strategického vzdělávání a rozvoje zaměstnanců
- - Proces vzdělávání a rozvoje zaměstnanců
- 6. Přístupy, metody/nástroje a obsahy rozvoje a vzdělávání zaměstnanců
- - Identifikace potřeb vzdělávání
- - Přístupy ke vzdělávání a rozvoji
- - Výcvik zaměstnanců
- - Plánování a provádění vzdělávacích programů
- - Blended learning
- - Vyhodnocování vzdělávání zaměstnanců
- - Odpovědnost za realizaci vzdělávání a rozvoje zaměstnanců
- 7. Podpůrné programy rozvoje a vzdělávání zaměstnanců na pracovišti
- - Zapracování nových zaměstnanců
- - Plánování zkušeností
- - Koučování
- - Mentorování
- - e-learning
- - Řízení pracovního výkonu a individuálního rozvoje
- - Plánování osobního rozvoje
- 8. Vybrané nástroje rozvoje zaměstnanců: Rozhovory a coaching
- - Vymezení koučování
- - Naslouchání a dobré otázky
- - Podávání a získávání zpětné vazby
- - Procesy koučování
- - Řeč těla a emoční inteligence
- 9. Vytváření seminářů a tréninků
- - Identifikování potřeb vzdělávání
- - Definování cílů vzdělávacího programu
- - Rozhodování o obsahu a způsobu realizace vzdělávacího programu
- - Rozhodování o organizačním zabezpečení vzdělávacího programu
- - Informování o konání vzdělávacího programu
- - Realizace vzdělávacího programu
- - Vyhodnocení vzdělávacího programu
- 10. Analýza potenciálu
- - Vymezení potenciálu
- - Význam analýzy potenciálu
- - Identifikace vysokého potenciálu
- - Strategie rozvoje potenciálu
- - Strategie udržení potenciálu
- 11. Kariérní postup
- - Cíle řízení kariéry
- - Fáze vývoje kariéry
- - Dynamika kariéry
- - Strategie rozvoje kariéry
- - Aktivity řízení kariéry
- - Politiky řízení kariéry
- - Plánování kariéry
- - Samostatně řízená kariéra
- - Plánování následnictví manažerů
- 12. Řízení talentů
- - Procesy řízení talentů (Talent management processes)
- - Strategie získávání talentů (Attraction strategy)
- - Strategie udržení talentů (Retention strategy)
- - Strategie odměňování talentů (Reward strategy)
- - Audity talentů (Talent audits)
- 13. Uvolňování zaměstnanců a outplacement
- - Propouštění zaměstnanců z důvodů nadbytečnosti
- - Propouštění zaměstnanců z jiných důvodů
- - Odchod zaměstnanců do starobního důchodu
- - Právní aspekty
- - Proces uvolňování zaměstnanců a outplacement programy
- Literatura
- Výukové metody
- přednášky, diskuze
- Metody hodnocení
- Závěrečný test s časovým limitem 60 minut nebo ústní zkouška. Zkouška je hodnocena klasifikační stupnicí A až F. Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2021/CKH_PEMA