ESF:MKH_AIMA International Management - Informace o předmětu
MKH_AIMA International Management
Ekonomicko-správní fakultajaro 2024
- Rozsah
- 13/0/0. 8 hodin tutoriálu. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Bc. Sylva Žáková Talpová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ing. Jan Žák (pomocník) - Garance
- Ing. Bc. Sylva Žáková Talpová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Předpoklady
- ! MKH_MEMA Mezinárodní management && FORMA(K)
Knowledge of the basics of management is an advantage for successful completion of the course. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/50, pouze zareg.: 0/50 - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-EKM)
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-PEM)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to understand the interaction of transnational corporations in the international environment. At the end of the course, students should be able to: - understand the international environment in which multinational organizations operate - understand the forces that drive global and European business - gather the necessary information on factors affecting the behaviour of multinational companies operating in a specific region - explain impacts of operations of multinational organizations, their local/global influence; - assess factors involved in the management of multinational organizations; - assess the function of business processes in international management and to draw up arguments to use - understand and apply the concepts developed in the literature.
- Výstupy z učení
- By the end of this course, students are expected to:
1. master concepts needed to understand international and global management and strategy;
2. understand and analyse issues that are central to international and global management;
3. understand and analyse issues that are central to international and global strategy;
4. evaluate the international human resource strategies and practices employed by multinational corporations. - Osnova
- 1. Introduction – course outline, background information, global integration;
- 2. Internationalization;
- 3. Collective forms of business, cooperation, joint venture, acquisitions;
- 4. Multinational Businesses and their Strategies;
- 5. Managing Multinational Business Operations (organizing strategy;
- ) 6. Managing Multinational Business Operations (HR management).
- Literatura
- povinná literatura
- DERESKY, Helen. International management : managing across borders and cultures : text and cases. Ninth edition, global editio. Boston: Pearson, 2017, 500 stran. ISBN 9781292153537. info
- doporučená literatura
- LUTHANS, Fred a Jonathan P. DOH. International management : culture, strategy, and behavior. 7th ed. Boston: McGraw-Hill/Irwin, 2009, xxvii, 619. ISBN 9780073381190. info
- PHATAK, A. V. a R. BHAGAT S. International management :managing in a diverse and dynamic global environment. 2nd ed. Boston: McGraw-Hill/Irwin, 2009, 540 s. ISBN 978-0-07-321057-5. info
- Výukové metody
- The class sessions consist of interactive lectures and case studies. Out-of-class workload consists of: - working on course-related tasks (case studies, literature review, argumentation) - 2 online tests - readings related to topics of seminars.
- Metody hodnocení
- Two online tests, working on course-related tasks (case studies, literature review, argumentation), and active participation. Final test (written) in the exam period.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 8 hodin tutoriálu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2024/MKH_AIMA