MPH_DMSM Digital marketing and social media analysis

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2024
Rozsah
2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Prateek Kalia, Ph.D. (přednášející)
Ing. Dušan Mladenovič, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Dušan Mladenovič, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
St 8:00–9:50 P103, kromě St 3. 4.
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPH_DMSM/01: St 10:00–11:50 VT202, kromě St 3. 4., D. Mladenovič
MPH_DMSM/02: St 12:00–13:50 VT314, kromě St 3. 4., D. Mladenovič
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu nevyžaduje žádné specifické požadavky. Nicméně výhodou jsou základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 48 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 28/48, pouze zareg.: 1/48
Jiné omezení: Minimální počet pro otevření předmětu je 10 zapsaných studentů. / The minimum number of enrolled students to open the course is 10.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem tohoto kurzu je seznámit studenty se specifiky, strategiemi a taktikami marketingu v současném digitálním prostředí. Struktura kurzu byla vytvořena tak, aby jednotlivce provedla důležitými kroky při vytváření online marketingové strategie a digitálního vzhledu. Skládá se z přednášek, které se teoreticky věnují různým tématům, a seminářů, které vám pomohou prakticky rozvinout určitý soubor základních dovedností.
Výstupy z učení
Na konci absolvování kurzu bude student:
- Porozumět základním principům, specifikům a metodám digitálního marketingu
- Provádět online průzkum
- Plánovat, organizovat, spouštět a měřit online kampaně
- Orientovat se v tom, jak může digitální prostředí posílit budování značky
- Využívat digitální platformy ke komunikaci s cílovými skupinami atd.
Osnova
  • • Představení digitálního marketingu
  • • Analýzy online mikrotržišť
  • • Online analýzy makrotržišť
  • • Strategie digitálního marketingu
  • • Digitální branding a mix
  • • Vztahový marketing založený na datech s využitím digitálních platforem
  • • Zkušenosti v digitálním světě
  • • Plánování kampaní pro digitální média
  • • Marketingová komunikace s využitím digitálních mediálních kanálů
Literatura
    povinná literatura
  • CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing. Eight edition. Harlow, England: Pearson, 2022, xxv, 534. ISBN 9781292400969. info
    doporučená literatura
  • BRUNEC, Jan. Google analytics. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2017, 143 stran. ISBN 9788027103386. URL info
  • KOTLER, P. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. 1st ed. Wiley, 2017, 208 s. ISBN 978-81-265-6693-8. info
  • BARKER, Melissa S., Donald BARKER, Nicholas F. BORMANN, Mary Lou ROBERTS a Debra L. ZAHAY. Social media marketing : a strategic approach. Second edition. Boston: Cengage Learning, 2017, xv, 330. ISBN 9781305502758. info
  • RYAN, D. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. 4th ed. Kogan Page, 2016, 464 s. ISBN 978-0-7494-7843-8. info
  • STOKES, Rob. eMarketing: The essential guide to marketing in a digital world. Online. 5th. Quirk Education Pty (Ltd)., 2013. ISBN 978-0-620-56515-8. info
Výukové metody
Předmět je vyučovaný formou přednášek a seminářů. Přednášky jsou věnované teoretickým poznatkům pokrývajícím cíle předmětu. V rámci seminářů jsou řešeny případové studie. Studenti se také seznamují s metodami, technikami a nástroji potřebnými pro realizaci digitálního marketingu v praxi.
Metody hodnocení
Používá se následující systém hodnocení: (a) zkouška = 20%; (b) midterm test = 20%; (c) Digitální marketingový plán = 30%; (d) docházka a aktivny učast= 20%; (e) Certifikát = 10%
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.