ESF:MPH_MARF Marketing - Informace o předmětu
MPH_MARF Marketing
Ekonomicko-správní fakultajaro 2024
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (přednášející)
Prateek Kalia, Ph.D. (přednášející)
Ing. Dušan Mladenovič, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (cvičící)
Prateek Kalia, Ph.D. (cvičící)
Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Dušan Mladenovič, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons)
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Předpoklady
- FAKULTA(FaF) && SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kosmetologie a kosmetické prostředky (program FaF, N-KOKP)
- Cíle předmětu
- Předmět je úvodem do základů marketingu. Cílem je vybavit studenty takovými znalostmi a dovednostmi, aby byli po absolvování kurzu schopni vysvětlit specifika při analýze marketingového prostředí v souvislosti s farmacií a realizovat jednotlivé části procesu tvorby marketingového plánu.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingové řízení, na marketing obecně a na jeho jednotlivé typy;
- správně použít jednotlivé metody analýzy marketingového prostředí vzhledem ke stanovenému marketingovému cíli;
- identifikovat personu a propojit informace o ní s dalšími návaznými kroky při tvorbě marketingového plánu;
- převést výsledky analýzy do marketingové strategie a konkrétních taktik zvoleného marketingového mixu; popsat jednotlivé prvky marketingového mixu;
- sestavit marketingový plán. - Osnova
- Výuka probíhá formou přednášek.
- Osnova témat:
- - Úvod do marketingu – uvedení do problematiky (základní terminologie, role marketingu v podniku, jednotlivé koncepce marketingového řízení, CSR v marketingu, různé typy marketingu, problematika marketingového mixu);
- - Prostředí podniku (rozdíl mezi makro- a mikroprostředím, vysvětlení faktorů makroprostředí a mikroprostředí podniku, vysvětlení příslušných analýz (SWOT analýza, PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil));
- - Koncepce cíleného marketingu (segmentace, targeting, positioning) a persona;
- – Marketingový výzkum (význam marketingového výzkumu, jednotlivé typy výzkumů a jejich výhody a nevýhody, jednotlivé metody a techniky marketingového výzkumu);
- – Kupní chování zákazníka (modely kupní chování zákazníka, psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování v relevantním odvětví);
- - Produkt (identita a image, značka a značková politika, životní cyklus produktu);
- - Cena (faktory ovlivňující způsob stanovení ceny, metody stanovení ceny, cenové strategie);
- - Distribuce (marketingová distribuční cesta, její úrovně a typy);
- - Propagace (jednotlivé nástroje, trendy v marketingové komunikaci, etika v reklamě);
- - Marketingový plán (objasnění důležitosti, struktura)
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, Philip, Kevin Lane KELLER, Mairead BRADY, Malcolm GOODMAN a Torben HANSEN. Marketing management. 4th European edition. Harlow, England: Pearson, 2019, xxxvii, 80. ISBN 9781292248448. info
- doporučená literatura
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Translated by Martin Machek - Tomáš Juppa. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 9788024741505. URL info
- HOOLEY, Graham J., Brigitte NICOULAUD, John M RUDD a Nick LEE. Marketing strategy and competitive positioning. Seventh edition. Harlow, England: Pearson, 2020, 1 online. ISBN 9781292276571. URL info
- KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. 1. vydání. Praha: C.H. Beck, 2018, 354 stran. ISBN 9788074006937. info
- Výukové metody
- Hlavní výukovou metodou jsou přednášky, které jsou zároveň kombinovány s diskuzí. Základní literatura je dostupná jak v angličtině, tak v češtině.
- Metody hodnocení
- Závěrečné hodnocení předmětu je založeno na zkouškovém písemném testu. Test se skládá z otázek s uzavřenými odpovědmi.
K úspěšnému ukončení předmětu je třeba získat hodnocení minimálně 60%.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
V případě, že si student kurz zapíše v době svého výjezdu do zahraničí, platí pro něj stejné podmínky, tj. musí absolvovat závěrečný zkouškový test z obsahu přednášených témat. - Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro připuštění ke zkoušce je třeba vypracovat, odevzdat a prezentovat zadané seminární práce.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen pro studenty Farmacie. Nezapisují si studenti ESF MU.
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2024/MPH_MARF