ESF:BKH_ZAMO Základy marketingu v obchodě - Informace o předmětu
BKH_ZAMO Základy marketingu
Ekonomicko-správní fakultajaro 2025
- Rozsah
- tutorial 12 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Ivan Šimek, CSc., MBA (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Předpoklady
- FORMA(K)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Analytika byznysových dat (program ESF, B-BA)
- Podnikový management (program ESF, B-PM)
- Cíle předmětu
- Předmět je úvodem do marketingu. Jeho cílem je vybavit studenty takovými znalostmi a dovednostmi, aby byli po absolvování kurzu schopni samostatně realizovat jednotlivé části procesu tvorby marketingového plánu.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- provést analýzu prostředí vzhledem ke stanovenému marketingovému cíli;
- identifikovat personu a propojit informace o ní s dalšími návaznými kroky při tvorbě marketingového plánu;
- převést výsledky analýzy do marketingové strategie a konkrétních taktik zvoleného marketingového mixu;
- sestavit marketingový plán;
- vytvořit klientský brief pro marketingovou agenturu a posoudit kvalitu jí odevzdané práce. - Osnova
- - Úvod do marketingu (vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, problematika marketingového mixu – 4P, 7P vs 4C);
- - Trendy v marketingu;
- - Analýza prostředí (faktory tvořící prostředí podniku, metody jeho analýzy, definice trhu);
- - Marketingový výzkum (význam marketingového výzkumu, jeho postavení v rámci analýzy prostředí, jednotlivé typy výzkumů a jejich (ne)výhody, metody a techniky, výběr vzorku);
- - Cílený marketing (segmentace, targeting, positioning);
- - Persona;
- - Nákupní chování zákazníka (modely a typy nákupní chování zákazníka, psychologické faktory ovlivňující nákupní rozhodování, customer journey);
- - Zákaznická spokojenost a loajalita;
- - Produkt (identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, sortiment, značka a značková politika, životní cyklus produktu, metody analýzy portfolia);
- - Cena (faktory ovlivňující způsob stanovení ceny, metody stanovení ceny, cenové strategie);
- - Distribuce (marketingová distribuční cesta, její úrovně a typy, uspořádání prodejní plochy);
- - Propagace (jednotlivé nástroje);
- - Marketingový plán (objasnění důležitosti, struktura, klientský brief).
- Literatura
- povinná literatura
- KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozší. Praha: Grada, 2018, 285 stran. ISBN 9788024758695. URL info
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15 global edition. Boston: Pearson, 2016, 714, 14. ISBN 9781292092621. info
- SZMIGIN, Isabelle a Maria G. PIACENTINI. Consumer behaviour. Second edition. Oxford: University Press, 2018, xxix, 492. ISBN 9780198786238. info
- doporučená literatura
- GRASSEOVÁ, Monika a KOL. Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. 2. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 325 s. ISBN 978-80-265-0032-2. info
- BERMAN, Barry, Joel R. EVANS a Patrali CHATTERJEE. Retail management : a strategic approach. Thirteenth edition, global e. Harlow, England: Pearson, 2018, 592 stran. ISBN 9781292214672. info
- Výukové metody
- Přímá výuka je rozdělena do tří setkání. Obsah setkání je založen na výukové metodě seminář.
- Metody hodnocení
- Seminární práce
Vedle písemného testu můžete předmět absolvovat také sepsáním seminární práce (viz příslušná kapitola v interaktivní osnově). Za seminární práci je možno získat až 85 % bodů pro hodnocení předmětu, tzn. výborná seminární práce může znamenat i hodnocení B. Pokud však není seminární práce hodnocena jako alespoň 60 %, je třeba absolvovat písemný test.
Hodnocení seminárních prací byste měli znát alespoň týden před prvním zkušebním termínem.
Test
Písemný test se bude skládat z otevřených i uzavřených otázek. Test se bude konat s fyzickou přítomností na fakultě ve zkouškovém období, neurčí-li jiná (protipandemická...) opatření jinak.
Jakékoli opisování nebo zaznamenávání testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Hodnotící škála
00,00-93,00 % = A
92,99-85,00 % = B
84,99-77,00 % = C
76,99-69,00 % = D
68,99-60,00 % = E
59,99-0,00 % = F - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 12 hodin. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- BKH_DIMA Digitální marketing
(BKH_ZAMO||BKR_MACR) && forma(K)
- BKH_DIMA Digitální marketing
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2025/BKH_ZAMO