ESF:BPH_MAR1 Marketing - Informace o předmětu
BPH_MAR1 Marketing
Ekonomicko-správní fakultajaro 2025
- Rozsah
- 2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (přednášející)
Prateek Kalia, Ph.D. (přednášející)
Ing. Dušan Mladenovič, Ph.D. (přednášející)
Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons)
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Út 14:00–15:50 P101, kromě Út 1. 4.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
BPH_MAR1/02: Čt 12:00–13:50 S310, kromě Čt 3. 4., L. Kuchynková
BPH_MAR1/03: Čt 14:00–15:50 S310, kromě Čt 3. 4., L. Kuchynková - Předpoklady
- (! BPH_ZMAR Základy marketingu ) && (! BPH_AMA1 Marketing ) && (!NOWANY( BPH_AMA1 Marketing ))
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 96 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 80/96, pouze zareg.: 4/96
Jiné omezení: Preference zápisu je dána studentům 2. a vyššího ročníku. - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, B-EKM)
- Podniková ekonomika a management (program ESF, B-PEM)
- Cíle předmětu
- Předmět je úvodem do marketingu. Jeho cílem je vybavit studenty takovými znalostmi a dovednostmi, aby byli po absolvování kurzu schopni samostatně realizovat jednotlivé části procesu tvorby marketingového plánu.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingové řízení, na marketing obecně a na jeho jednotlivé typy;
- popsat jednotlivé prvky marketingového mixu;
- vysvětlit problematiku řízení marketingového mixu;
- identifikovat klíčové body v kupním chování spotřebitele z pohledu marketingu;
- správně použít jednotlivé metody analýzy marketingového prostředí;
- vyhodnotit stanovené cíle dle pravidla SMART;
- sestavit na základě nabytých znalostí marketingový plán;
- využít vybrané aplikace pro marketingové účely. - Osnova
- Výuka probíhá formou přednášek (obsah jednotlivých přednášek viz níže) a seminářů, kde se řeší aktuální případové studie z podnikohospodářské praxe. Přednášky jsou vedeny v anglickém jazyce a semináře česky (více podrobností ve výukových metodách níže).
- Osnova přednášených témat:
- - Úvod do marketingu – uvedení do problematiky (vývoj názorů na funkci marketingu, jednotlivé koncepce marketingového řízení, různé typy marketingu, problematika marketingového mixu);
- - Prostředí podniku (rozdíl mezi makro- a mikroprostředím, detailní vysvětlení faktorů makroprostředí podniku, detailní vysvětlení faktorů mikroprostředí podniku, vysvětlení příslušných analýz (SWOT analýza, STEP analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil));
- - Koncepce cíleného marketingu (segmentace, targeting, positioning);
- – Marketingový výzkum (marketingový informační systém a jeho vztah k marketingovému výzkumu, význam marketingového výzkumu, jednotlivé typy výzkumů a jejich výhody a nevýhody, jednotlivé metody a techniky marketingového výzkumu a jejich výhody a nevýhody, výzkumný proces a jeho požadavky na informace, výběr vzorku);
- – Kupní chování zákazníka (modely kupní chování zákazníka, jednotlivé psychologické faktory mající vliv na to, jak spotřebitel postupuje v nákupním chování, aktuální výzkumy kupního chování);
- – Produkt (identita a image, vrstvy produktu, výrobková řada, výrobkový mix, značka a značková politika, dokumentace na reálných příkladech, životní cyklus produktu a z něj vyplývající strategie, kritika koncepce životního cyklu produktu, analýza portfolia a jeho jednotlivé modely, kritika portfoliových modelů);
- – Cena (širší a užší pohled na cenu v marketingovém pojetí, faktory ovlivňující způsob stanovení ceny, metody stanovení ceny, cenové strategie);
- – Distribuce (marketingová distribuční cesta, úrovně marketingové distribuční cesty a jejich výhody a nevýhody, typy marketingových distribučních cest, jednotlivé typy marketingových distribučních systémů, jednotlivé typy distribuce a jejich výhody a nevýhody);
- – Propagace (integrovaný komunikační mix, jednotlivé nástroje komunikačního mixu, metody stanovení rozpočtu)
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, Philip, Kevin Lane KELLER, Mairead BRADY, Malcolm GOODMAN a Torben HANSEN. Marketing management. 4th European edition. Harlow, England: Pearson, 2019, xxxvii, 80. ISBN 9781292248448. info
- doporučená literatura
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Translated by Martin Machek - Tomáš Juppa. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 9788024741505. URL info
- HOOLEY, Graham J., Brigitte NICOULAUD, John M RUDD a Nick LEE. Marketing strategy and competitive positioning. Seventh edition. Harlow, England: Pearson, 2020, 1 online. ISBN 9781292276571. URL info
- KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. 1. vydání. Praha: C.H. Beck, 2018, 354 stran. ISBN 9788074006937. info
- Výukové metody
- Základní využité výukové metody jsou přednáška a seminář. V rámci seminářů se využívají situační, diskuzní a inscenační metody výuky, což má za cíl propojit kognitivní učení s učením sociálním. Při prezentacích projektů jednotlivých studentských týmů se navíc využívá mechanismu nápodoby. Přednášky jsou vedeny v anglickém jazyce a semináře česky i anglicky, studenti si jazyk semináře mohou zvolit. Stejně tak mají studenti možnost zvolit si jazyk testu (anglicky/česky). Základní literatura je dostupná jak v angličtině, tak v češtině. Kdo má zájem o uznání tohoto předmětu jako splněné povinnosti absolvovat předmět v angličtině, může si zapsat předmět BPH_AMA1. Náplň předmětu je identická, ale v BPH_AMA1 jsou vedeny v angličtině i semináře a test je k dispozici pouze anglicky. Základní literatura zůstává česky i anglicky.
- Metody hodnocení
- Závěrečný písemný test (kombinace uzavřených a otevřených otázek), týmové projekty a jejich obhajoba na semináři.
Závěrečné hodnocení předmětu je dáno váženým průměrem hodnot ze seminárních prací (váha 0,5) a ze závěrečného testu (váha 0,5).
K úspěšnému ukončení předmětu je třeba získat hodnocení minimálně 60% celkem.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
V případě, že si student kurz zapíše v době svého výjezdu do zahraničí, platí pro něj stejné podmínky, tj. musí vypracovat projekt, ovšem individuálně, a následně absolvovat zkoušku. Je doporučeno kontaktovat vyučujícího na začátku semestru a dohodnout se na tématu projektu, studijních materiálech a průběhu ukončení. - Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro připuštění ke zkoušce je třeba vypracovat, odevzdat a prezentovat zadané seminární práce.
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- BPH_AMA1 Marketing
!BKH_MAR1 && !BPH_MAR1 && !BKH_ZMAR && !BPH_ZMAR
- BPH_AMA1 Marketing
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2025/BPH_MAR1