ESF:D_MS Marketingová strategie - Informace o předmětu
D_MS Marketingová strategie
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2002
- Rozsah
- 24 hodin za semestr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Miroslav Foret, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Volitelný předmět - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, D-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Obsah předmětu je zaměřen na následující tematické okruhy: Význam marketingu a marketingové strategie v současných podmínkách globalizace ekonomických jevů a procesů. Význam image, identity a kultury organizace pro její marketingové řízení a marketingovou strategii. Strategie segmentace a specifika jednotlivých typů trhů. Diferenciace a homogenizace chování zákazníka na jednotlivých typech trhů. Současné nároky a významy produktu pro zákazníka. Současná pojetí a strategie tvorby ceny. Proměny distribuce. Současné nástroje propagace jako součást marketingové komunikace. Současný marketingový výzkum jako součást marketingového informačního systému - potřeba znalosti zákazníka, trhu a konkurence. Marketingový výzkum jako komunikace se zákazníkem. Typy marketingových výzkumů - kvantitativní x kvalitativní, v terénu (primární analýza) x od stolu (sekundární analýza). Zdroje primárních dat - techniky výzkumu. Zdroje sekundárních dat. Kvantitativní výzkum - statistické postupy výběru souboru, statistické typy znaků a postupy jejich zpracování, statistická analýza, statistické software a interpretace výsledků. Kvalitativní výzkum - analýza dokumentů (obsahová analýza), hloubkové rozhovory, panelové (skupinové) diskuse a focus groups.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: zkoušku vykonat do konce následujícího semestru
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Volitelný předmět pro 2. a 3. semestr. Student si vybírá dva předměty z pěti vypsaných.
- Statistika zápisu (podzim 2002, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2002/D_MS