ESF:KHMAEU_T Marketing v EU - Informace o předmětu
KHMAEU_T Marketing v EU
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí - Rozvrh
- So 7. 10. So 8:30–11:50 T 2A, Ne 26. 11. Ne 8:30–11:50 T 2A
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Management (program ESF, B-EKM, směr Management_T - výuka v Telči)
- Cíle předmětu
- Podnikatelské prostředí Evropské unie je vysoce konkurenční a mnoho aspektů podnikání je usměrňováno a regulováno v rámci jednotné politiky integrovaných zemí. Na druhé straně – i přes nesporný vliv globalizace a integrace – se podnikatel setkává s řadou různých národních, regionálních a lokálních specifik, které významně ovlivňují podnikatelskou činnost. Předmět je zaměřen na rozvíjení základních marketingových dovedností manažerů a pracovníků podniků vyvíjejících svou činnost v mezinárodním prostředí. Základním cílem předmětu je přiblížení si specifik marketingu na trhu EU, osvojení si různých technik marketingového managementu v mezinárodním prostředí a upozornění na zvláštnosti použití marketingových metod, technik či nástrojů, které je nutné adaptovat na odlišné podmínky té-které členské země EU, vyplývající buď z kulturních rozdílů, jiné legislativy, případně dalších odlišností prostředí. Cílem je také poukázat na nezbytnou schopnost každého marketéra pohybujícího se na zahraničním trhu, dívat se na svět v mnohem širších dimenzích a hledat příležitosti a zaznamenat ohrožení v oblastech, které na domácím trhu (zatím) neexistují anebo nepůsobí.
- Osnova
- 1 Úvod do problematiky Marketingu v EU 2 Prostředí Evropské unie 3 Kulturní prostředí EU 4 Kulturní prostředí EU 5 Kultura a chování zákazníků 6 Mezinárodní marketingový výzkum a MIS 7 Marketingové strategie na trhu EU 8 Segmentace a positioning na trhu EU 9 Marketingové pojetí produktu a EU 10 Marketingové pojetí ceny v EU 11 Marketingová distribuce na trzích EU 12 Marketingová komunikace v EU 13 Veletrhy a výstavy v EU
- Literatura
- Metody hodnocení
- Studenti v distanční formě se řídí pokyny ze studijního katalogu a distanční studijní opory (DSO). Doporučený harmonogram: 1. setkání: úvodní přednáška, obeznámení se s předmětem a požadavky pro jeho úspěšné ukončení. Řešení případových studí na téma „Prostředí EU a marketingové analýzy prostředí“, „Marketingový výzkum v EU“, „Marketingová strategie na trzích EU“. 2. setkání: přednáška zaměřena na doplnění teoretických oblastí nad rámec DSO. V průběhu tutoriálu jsou řešeny případové studie související se čtyřmi nástroji marketingového mixu. V distanční formě studia je předmět ukončen zkouškou. Podmínkou připuštění ke zkoušce je: 1. zpracování jedné práce opravované tutorem (POT) v minimálním rozsahu 5 stran na vybrané téma, jejichž možnosti jsou uvedeny ve webové formě distanční studijní opory, resp.podle aktualizovaných pokynů na webové stránce k předmětu na Studium on-line. 2. zpracování dotazníku a dotazníkového šetření ve vybraném podniku v rámci tématu Marketingový výzkum na trzích EU (dle pokynů vyučujícího) Zkouška probíhá formou testu s kombinací uzavřených a otevřených otázek s celkovým dosažitelným počtem bodů 25.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2006/KHMAEU_T