PHMAKVA Management kvality

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2006
Rozsah
2/2. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí
Rozvrh
St 7:40–9:15 P101
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PHMAKVA/1: Pá 7:40–9:15 S308, A. Klapalová
PHMAKVA/2: Pá 9:20–11:00 S308, A. Klapalová
PHMAKVA/3: Čt 7:40–9:15 S308, A. Klapalová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 74 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/74, pouze zareg.: 0/74, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/74
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět poskytuje rámcový přehled poznatků z různých oblastí managementu kvality od historického vývoje názorů vnímání kvality, přes vybrané okruhy managementu kvality v podnicích týkajících se předvýrobních, výrobních i povýrobních etap, systémů řízení kvality základy zbožíznalectví na příkladu vybraných sortimentních skupin až po oblast ochrany spotřebitele v ČR a ve světě včetně legislativy zaměřené na kvalitu zboží. Absolvent kurzu by měl být schopen orientovat se v mikro i makropodnikových či organizačních aspektech a vzájemných souvislostech řízení kvality výrobních i obchodních podniků včetně podniků služeb i organizací neziskového charakteru.
Osnova
  • 1. Produkt jako předmět směny a management kvality 2. Management kvality – historický vývoj 3. Proces managementu kvality 4. Řízení proceů v podniku a jeho ekonomické souvislosti v managementu kvality 5. Odvětvové systémy a přístupy managementu kvality 6. ISO 9000:2000 jako systém managementu kvality 7. Metody a techniky používané v managementu kvality 8. Metody měření spokojenosti zákazníka 9. Model EFQM Excellence, Malcolm Baldrige a metoda Balanced ScoreCard v managementu kvality 10. Institucionální rámec managementu kvality 11. Legislativa a hodnocení kvality produktu 12. Systém ochrany zákazníka a spotřebitele v EU a ve světě 13. Systém ochrany zákazníka a spotřebitele v ČR
Literatura
  • KLAPALOVÁ, Alena. Kvalita zboží. první. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 119 s. ISBN 80-210-3458-0. info
Metody hodnocení
Přednášky a semináře probíhají pravidelně v jednotlivých týdnech semestru. Předmět je ukončen formou ústní zkoušky ve zkouškovém období. Účast na zkoušce je podmíněna zpracováním, prezentací a obhajobou seminární práce v průběhu semestru, úspěšným napsání kontrolního testu v průběhu semestru a získáním daného počtu bodů za aktivní účast na seminářích.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007.