ESF:C_KVKOR Komunikace v organizaci - Informace o předmětu
C_KVKOR Komunikace v organizaci
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková - Rozvrh
- Ne 7. 10. 12:50–16:15 P312, So 27. 10. 8:30–11:50 P312, Ne 25. 11. 12:50–16:15 P312
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program ESF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Kvalitní komunikace uvnitř organizací poskytujících finanční služby je důležitým předpokladem efektivnosti těchto organizací. Rozvoj schopnosti pracovníků účinně komunikovat snižuje množství nedorozumění, konfliktů a chyb uvnitř organizací, zlepšuje atmosféru uvnitř organizace a vytváří podmínky pro věcné plnění úkolů. Tím napomáhá účinnému dosahování cílů organizací a zvyšování kvality služeb poskytovaných klientům. Poznatky o účinné komunikaci jsou v kontextu finančních služeb důležité nejen pro pracovníky, kteří jsou v přímém kontaktu s klienty, ale také pro vedoucí pracovníky. Ti hrají klíčovou roli v procesech komunikace uvnitř organizace, neboť v rozhodující míře poskytují a zprostředkovávají informace, organizují a koordinují aktivity pracovníků, motivují své podřízené a ovlivňují atmosféru v útvarech, které řídí. Účinností své vzájemné komunikace pak významně determinují směřování, pružnost a celkovou míru úspěšnosti organizací. Úvodní studijní bloky předmětu jsou zaměřeny na porozumění komunikačnímu procesu, jeho zákonitostem a významu účinné komunikace pro efektivní fungování organizace a kvalitu poskytovaných služeb. Navazující bloky seznamují studenty se zákonitostmi a úskalími efektivní komunikace v rámci pracovních skupin a organizace jako celku. Cílem předmětu je poskytnout studentům základní poznatky o efektivní interpersonální a skupinové komunikaci, potřebné pro efektivní jednání s klienty a řízení organizací poskytujících finanční služby.
- Osnova
- 1. týden 1. soustředění (přednáška + tutoriál, tematický blok 1) 2. – 3. týden samostudium (tematický blok 1) 4. týden 2. soustředění (přednáška + tutoriál, tematický blok 2) 5. – 7. týden samostudium (tematický blok 2) 8. týden 3. soustředění (přednáška + tutoriál, tematický blok 3) 9. – 10. týden samostudium (tematický blok 3) 11. týden 4. soustředění ( přednáška + tutoriál, tematický blok 4 ) 12. – 13. týden samostudium (tematický blok 4), vypracování POTu
- Literatura
- WINKLER, Jiří. Úvod do komunikace a interakce v organizační praxi : skripta. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. Ekonomicko-správní fakulta, 1998, 105 s. ISBN 8021018925. info
- O'BRIENOVÁ, Paddy. Pozitivní řízení :asertivita pro manažery. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1997, 212 s. ISBN 80-85603-98-5. info
- KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Tajemství úspěšného jednání. 1. vyd. Praha: Grada, 1995, 162 s. ISBN 80-85623-84-6. info
- Metody hodnocení
- Formální prověření znalostí bude realizováno prostřednictvím kvality provedení zadaného POTu a prostřednictvím závěrečného písemného testu. Způsob hodnocení zadaného POTu A - zvládnuto na vynikající úrovni B - zvládnuto bez zásadních výhrad C - zvládnuto s výhradami D - nezvládnuto, nutno přepracovat Pro připuštění k závěrečnému písemnému testu musí student obdržet hodnocení A – C. Test bude zaměřen jednak na ověření znalostí, jednak na ověření schopnosti aplikovat znalosti při řešení praktických příkladů. Podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu je dosažení alespoň 60% z celkového maximálního hodnocení.
- Informace učitele
- Základní literatura: GODEFROY, CH. H. , LOUIS, R.: Nauč se přesvědčovat. Praha: Alternativa, 1991 Doporučená literatura: LUKÁŠOVÁ, R.: Komunikace v práci vedoucího pracovníka. In Němeček, P. a kol. VEDOUCÍ PODNIKU - podnik v kostce. Praha: Verlag Dashöfer, 1998. ISBN 80 - 901859 - 5 - 9. Část 14, díl 8 . 60 stran. LUKÁŠOVÁ, R.: Komunikace a vztahy v pracovní skupině. In Němeček, P. a kol. VEDOUCÍ PODNIKU - podnik v kostce. Praha: Verlag Dashöfer, 1998. ISBN 80 - 901859 - 5 - 9. Část 14, díl 9. 31 stran. LUKÁŠOVÁ, R.: Komunikace ve správních činnostech ÚSC. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-3948-5.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: do 20.5.2007
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2007/C_KVKOR