KVMAFU Marketing a fundraising

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková
Rozvrh
So 13. 10. 8:30–11:50 S310
Předpoklady
Veřejná ekonomie, Ekonomika neziskových organizací, Komunikace a Public Relations
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na poznatky předmětu Veřejná ekonomie, Ekonomika neziskových organizací, hlavně však na Komunikaci a Public Relations (PR). Marketing, fundraising i PR jsou již ucelenými praktickými obory, jejichž nástrojem je komunikace. V předmětu je kladen důraz na vystihnutí specifik marketingu neziskového, resp. veřejného sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které jsou doporučovány při uplatňování marketingového myšlení v procesu řízení neziskových organizací, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu", Problematika teorie i praxe fundraisingu přestavuje další tematický okruh předmětu. Od základních teorií fundraisingu a jeho chápání jako plánovitého nezbytného procesu v životě každé neziskové organizace se přechází až k popisu a praktickému osvojení jednotlivých fundraisingových metod, z nichž je nejvíce akcentována písemná žádost o grant. Předmět Marketing a fundraising je spolu s předmětem Komunikace a Public Relations pro studenty směru Ekonomika a řízení nestátních neziskových organizací detailnějším rozpracováním předmětu Marketing ve veřejném sektoru I.
Osnova
  • 1. tutoriál Úvodní informace o obsahu kursu a způsobu práce s DSO. Povinná a doporučená literatura. Seznámení se zásadami marketingu ve veřejném sektoru. Zadání 1. POTu – projekt marketingové studie. 2. tutoriál Konzultace problémů práce s DSO, problémová místa při samostudiu. Seznámení se zásadami fundraisingu. Zadání 2. POTu - projekt žádosti o grant.
Literatura
  • Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektoru. DSO. Brno: MU, 2007. Elektronická skripta.
  • JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
  • ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec: Nadace Omega, 1997, 243 s. ISBN 8090237606. info
  • HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
Metody hodnocení
Vypracování a ústní obhajoba 2POTů + on-line test.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008.